Ako vytvoriť ví-ťaz-ný príspevok na FB v 4 krokoch?

Online Marketing
Online Marketing

Vedeli ste, že počas jedinej minúty je na Facebook-u publikovaných približne 290 tisíc statusov a 136 tisíc fotografií?* Pokiaľ chcete v tejto spleti selfíčok, vtipných meme obrázkov či nekonečných zdieľačiek uspieť aj s tým vašim, musíte vynaložiť viac úsilia, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať. V dnešnom článku vám dame zopár tipov na to, ako zabojovať o miesto na nástenke nejedného z vašich potencionálnych klientov a získať od neho aj nejakú tú interakciu.

 

Originalita, konzistentnosť, aktuálnosť

Aby ste ľudí na sociálnych sieťach zaujali, nemusíte byť vôbec kúzelníkom. Prevažná časť užívateľov totiž využíva Facebook či Instagram len na komunikáciu s blízkymi či odreagovanie a pri večernom surfovaní na vlnách internetu nefiltrujú tak, ako pri vyberaní správneho auta alebo výhodnej hypotéky. Stačí preto malý podnet, ktorý váš príspevok vytrhne od ostatných a získa si ich pozornosť.

Ideálne je ľudí naučiť, čo môžu od vás očakávať, že im viete ponúknuť niečo viac a oni sa k vám budú radi vracať a rovnako odmenia vaše úsilie. Dajte svojim príspevkom šmrncovný dizajn, ktorý ich odlíši, no na druhej strane fanúšik hneď spozná, že ide o váš profil. Takéto podvedomé budovanie značky sa vám vráti aj v budúcnosti. Reagujte na aktuálne udalosti a obohaťte svoje posty okrem pobavenia aj o dôvod zamyslieť sa nad ich obsahom. Nebuďte však spravodajom či encyklopédiou – kvôli tomu tu väčšina z vašich fanúšikov naozaj neprišla.

 

Prečítajte si po sebe text príspevku

Veľakrát sa nestačím čudovať, čo dokážu ľudia vypustiť do online sveta bez toho, aby si po sebe skontrolovali tých pár slovíčok aj z hľadiska gramatiky. Áno, vo firme som pokladaná za malého “grammar Nazi” a možno som aj voči menším gramatickým prešľapom menej tolerantná ako ostatní, ale aj napriek tomu občas žasnem, ako môže človek publikovať pre svojich fanúšikov bez problémov príspevok s tvrdkou a nehanbí sa ho podporiť ešte aj cielenou reklamou, aby ho videli ďalšie desať či státisíce ľudí.

Venujte okrem fotografovaniu, tvorbe zaujímavého sloganu či kreatívnej myšlienke vášho postu minútku aj kontrole jeho textu po gramatickej stránke a ak si v niečom nie ste istí, obráťte sa na dobrého uja pomocníka, ktorého denne využívame aj my.

Podnieťte ľudí k interakcii

Organický dosah a z neho vzniknutá interakcia je oveľa hodnotnejším ukazovateľom ako pár lajkov či komentárov získaných od ľudí, na ktorých ste cielili reklamou (a ešte ste za ne Facebooku pomerne slušne zaplatili). Že na váš príspevok bez reklamy nikto nezareaguje? Uvediem príklad zo sveta našich klientov – prevažne profilov hotelových rezortov. Ľudia len ťažko sami spustia vlnu komentárov k postu s vetou “A takto sa tu dnes máme..” aj napriek tomu, že sme k nemu pridali krásnu fotku izby s čarovným výhľadom na hory alebo chutného a dokonale naaranžovaného jedla z hotelovej reštaurácie. V tomto bode musíte o nich trošku zabojovať. Skúste im položiť otázku, zaujímajte sa o to, ako sa majú oni, čo by si z vášho menu vybrali, keby mali možnosť…

Zamyslite sa nad tým, čo by zaujalo vás, buďte kreatívni. Dodnes si pamätám na jeden príspevok s nekonečným počtom komentárov, lajkov a zdieľaní – išlo o obyčajnú fotku cvaknutú mobilom, na ktorej bola kopa bední s pivom a text: “Tipnite si, koľko fliaš piva sme pripravili na náš festival.” A ľudia sa išli potrhať, aby ukázali, že oni poznajú správnu odpoveď!

 

Myslím, že pán, ktorý túto fotografiu pridal, ani netušil, aký ošiaľ sa spustí, no šikovné stránky vedia tento trik ľahko využiť vo svoj prospech..


Odmeňte svojich fanúšikov

Vyhlásiť súťaž, do ktorej pre zapojenie postačí byť fanúšikom vašej Facebook stránky sa už dávno nenosí. Ľudia radi súťažia, ľudia radi dostávajú veci “zadarmo” a sú ochotní pre to spraviť oveľa viac ako len dať jeden like. Aj keď je potrebné dbať na to, aby súťažný príspevok spĺňal všetky kritéria, ktoré Facebook nariadil – účasť v súťaži napríklad nesmie byť podriadená tým, že súťažiaci niekoho označí v komentári či zdieľa príspevok. Na druhej strane kúzelnými vetami typu “Dajte nám v komentároch vedieť, s kým by ste výhru využili.” alebo “Nezabudnite súťaž zdieľať so svojimi priateľmi, aby sa o nej tiež dozvedeli” určite Facebook nerozhneváte. 😉 Ľudia sú už v tomto malom-veľkom online svete zvyknutí, že pre tričko s nápisom či krabičku kozmetiky treba niečo obetovať. 🙂

 

*https://zephoria.com/top-15-valuable-facebook-statistics/

 

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk