Emoji Marketing

Online Marketing

Emotikony, emojis alebo po domácky – smajlíky sa vo svete objavili niekedy koncom 90. rokov. Od vtedy ich popularita prudko stúpa. Podľa jazykovedcov sú emojis dokonca najrýchlejšie rastúcim globálnym jazykom všetkých čias. Dnes sú už neoddeliteľnou súčasťou internetu a ich obľúbenosť je natoľko silná, že v roku 2017 emotikony dostali vlastný film!

 

Podľa výskumu Emogi ich vo svojej komunikácii využíva až 92% populácie. Nejde tak len o teenegarov, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Na grafe môžeme vidieť, že z hľadiska vekových skupín nie je badateľný takmer žiaden rozdiel v používaní.

Prečo sú emotikony také populárne?

Hlavným dôvodom, prečo ich využívame tak často je, že dokážu presne vyjadriť naše pocity. Poľudšťujú digitálnu komunikáciu, v ktorej chýba reč tela a mimika ľudí s ktorými komunikujeme. Vďaka ním dokážeme lepšie pochopiť tón správy, ktorý môže byť nesprávne interpretovaný. Nie nadarmo sa hovorí, že jeden obrázok je viac ako tisíc slov.

 

Prečo by vaša značka mala používať emotikony?

Ľudia sú jednoducho vizuálne tvory a radi reagujú na vizuálne podnety. Výsledky výskumu spoločnosti Adobe ukazujú, že miera interakcie pri online komunikácii s využitím smajlíkov bola väčšia u viac ako 50% používateľov. Dáta ďalej ukazujú, že 48% opýtaných má väčšiu tendenciu sledovať značky, ktoré vo svojej komunikácii využívajú emojis.

Emotikony vám tak vo finále pomôžu prehĺbiť spojenie s vaším publikom, hovoriť jeho jazykom, sprostredkovať textové informácie zapamätateľnejším spôsobom a obohatiť vnímanie vašej značky. Čím viac humanizujete svoju komunikáciu, tým viac sa odlišujete od ostatných.

 

Ako ich používať?

Ak sa rozhodnete smajlíky využívať vo vašej komunikácii na sociálnych sieťach či e-mailoch, je dobré s nimi pracovať tak, aby nenarobili viac škody ako úžitku. Hlavne netreba nič preháňať. Je to ako keď si do kávy dáte príliš veľa cukru a máte chuť ju celú vyliať do odtoku. Ak ľudia nie sú schopní cez vašu prehliadku emoji prečítať váš text, má to rovnaký účinok, ako keď nekomunikujete vôbec. Učebnicovým a extrémnym príkladom je tlačová správa automobilky Chevrolet, ktorá bola celá napísaná pomocou smajlíkov. Vraj mala predstaviť nový model Cruze. My to potvrdiť nevieme, lebo sa nám ju nepodarilo dekódovať.

Dôležité je tiež myslieť na kontext príspevku. Ak sa napríklad chcete svojmu publiku ospravedlniť za nefunkčné služby alebo iné nedostatky, smajlík môže na nich pôsobiť ironicky a v konečnom dôsledku ich naštvete ešte viac. Emojis teda používajte s uvážením a hlavne, nech pôsobia prirodzene vzhľadom k vašej značke.

 

Na záver si pozrite tento geniálny nápad Domino’s Pizza, ktorý umožnil zákazníkom objednať pizzu mocou smajlíkov na sociálnej sieti Tweeter. Stačilo len napísať tweet účtu @dominos a zahrnúť doňho emoji pizze. Každý tweet sa tak premenil na objednávku a reklamu zadarmo v jednom. Geniálne.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk

Menu