Je predávanie cez Amazon výhodné?

Online Marketing
Online Marketing

Každému podnikateľovi, ktorý zvažuje expandovať na zahraničné trhy prostredníctvom Amazonu, skrsnú v hlave myšlienky: Bude to výhodné? Aké vysoké budú moje poplatky? Ako vlastne Amazon zarába? V tomto článku vás prevedieme jednotlivými otázkami, čím vám napomôžeme v pochopiť predaj cez Amazon.

V prvom rade je potrebné zamyslieť sa nad tým, v akej miere sa chcete na Amazone prezentovať. Jedná sa o predaj pár unikátnych kúskov, alebo o hromadný predaj produktov? Z toho sa odvíja vaše prvé rozhodnutie ohľadne predaja – výber predajného plánu. Máte možnosť rozhodnúť sa medzi individuálnym plánom, s ktorým vám vzniká poplatok 0,99€ za každú predanú položku, alebo profesionálnym plánom predaja s mesačným poplatkom 39,99€, ktorý je vhodný pri enormnejšom predaji položiek.

Výška poplatkov pri predaji cez Amazon úzko súvisí s predajnými programami, ktoré sme vám bližšie predstavili v predchádzajúcom blogovom článku. Práve predaj prostredníctvom programu Fulfillment by Amazon (FBA) je u predajcov obľúbenejší, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Nielenže sa oslobodia od celkového zákazníckeho servisu, ktorý zahŕňa komunikáciu a prepravu tovaru koncovým zákazníkom, ale samotný predaj bude v očiach zákazníkov dôveryhodnejší, nakoľko ich tovar bude dovážaný zo skladu Amazonu.

Je avšak táto služba drahšia? Môže sa to tak zdať, nakoľko percentuálne poplatky na predaj jedného tovaru budú vyššie v porovnaní s odosielaním tovaru z vlastného skladu – keďže táto služba zahŕňa aj cenu poštovného k zákazníkovi. V prípade programu Fulfillment by Merchant (FMB) musíte rátať s vyššou cenou poštovného na jeden kus produktu konkrétnemu kupujúcemu, v porovnaní s hromadnou zásielkou tovaru so skladov Amazonu.

Predajný plán a výška poštovného avšak nie sú jediným poplatkom, ktorý vám pri predávaní produktov na Amazone vzniká. Je dôležité, aký typ produktu chcete predávať. Každá kategória produktu má totižto určený percentuálny podiel, ktorý pri úspešnom predaji poputuje Amazonu. Tieto percentá sú taktiež ovplyvnené úspešnosťou predaja vášho produktu. Ak predávate napríklad produkt spadajúci do kategórie produkty pre deti, poplatok je vo výške 8 % v prípade, že celková predajná suma nepresahuje 10€. V opačnom prípade si Amazon za úspešný predaj plienok alebo cumlíkov zaúčtuje až 15%.

A presne takýmto spôsobom Amazon zarába. Nemusíte sa teda obávať, že v začiatkoch podnikania nedostanete od nich žiadne tipy a rady a že váš účet v prípade núdze zostane nepovšimnutý. Pretože čím úspešnejší sú predajcovia, tým je úspešnejší aj samotný Amazon. A s vyše dvomi miliónmi aktívnych predajcov Amazon prosperuje jedna radosť. Nečudo, že jeho zakladateľ Jeff Bezos si drží status najbohatšieho muža sveta už tretí rok.

Predaj cez Amazon v konečnom dôsledku prináša mnoho výhod, pri ktorých sa všetky poplatky môžu zdať zanedbateľné. No začiatky môžu byť hektické a preto neváhajte a kontaktujte našich odborníkov, ktorí vám veľmi radi pomôžu naštartovať biznis predajom na Amazone.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk