Jednoduché tipy, ako aj vaša značka prerazí na Instagrame

Videli ste výsledky najnovších e-commerce výskumov v EÚ? Až  98 % spotrebiteľov hľadá produkty na sociálnych sieťach! Najčastejšie na YouTube, Facebooku a Instagrame. Ak toto nie je dostatočný dôvod na založenie profilu na Instagrame, potom už nevieme. Poďme si preto spoločne prejsť jednoduché tipy, ako aj vaša značka prerazí na Instagrame.

Ako začať? Zadefinujte si vaše ciele

Je ťažké napredovať, ak neviete, kam smerujete. Ak netušíte, čo sa snažíte obsahom či reklamami na sociálnych sieťach dosiahnuť, len sťažka ich budete efektívne využívať. Vaše ciele preto musíte na začiatku precízne zadefinovať. Medzi najčastejšie ciele patrí:

  • vytvorenie povedomia o značke,
  • oslovenie širšieho publika,
  • zvýšenie predaja produktov alebo služieb,
  • zlepšenie vzťahu so zákazníkom cez zapájanie používateľov do interakcie,
  • získanie spätnej väzby od zákazníkov o produkte či službe,
  • prilákanie potenciálnych návštevníkov na vstupnú stránku či na web.

Nech už si vyberiete akékoľvek ciele, je potrebné ich pravidelne merať a vyhodnocovať. Pre viac tipov na vytvorenie úspešnej obsahovej stratégie vám odporúčame náš starší článok.

Pokračujte optimalizáciou vášho profilu

A prečo by ste mali profil vôbec optimalizovať? Hlavne preto, že ide o akúsi vašu vizitku. Profil by mal vyvolávať pozitívny prvý dojem, a preto je vzhľad nesmierne dôležitý. Ako profilovú fotku použite logo vašej značky. Ďalej vyplňte váš profil, tzv. BIO, údajmi o vás ako o firme – kto ste, čo robíte a prečo by vás ľudia mali sledovať, či nakúpiť od vás.

Rozhodne to však nie je všetko. Do popisu môžete zahrnúť aj výzvu na akciu, odkaz na váš web (alebo rôzne odkazy, najviac však 5) a podľa potreby vytvoriť aj výbery, v ktorých opäť o niečo viac priblížite kto ste, čo robíte a prečo by si mal potenciálny zákazník vybrať práve vás. Vždy pracujte s farbami z vášho dizajn manuálu. Myslite na to aj pri tvorbe šablóny príspevkov.

Vytvárajte obsah pre vašu cieľovú skupinu

O tom, že obsahový marketing je dôležitou súčasťou digitálneho marketingu sme vám už písali. Môže sa zdať, že tvorba obsahu je pri neustálych zmenách algoritmu náročná, ale existuje niekoľko univerzálnych tipov, ktoré fungujú vždy. Musíte predovšetkým rozumieť vašej cieľovke. Položte si preto základné otázky, s pomocou ktorých, vytvoríte vaše zákaznícke persóny:

  • Kto je váš zákazník demograficky?
  • Aký typ obsahu tento zákazník najčastejšie sleduje?
  • Kde a ako najčastejšie vaše publikum trávi čas?
  • Aký obsah má zvyčajne najlepší výkon?

Pomocou týchto jednoduchých otázok sa vám bude obsah tvoriť výrazne jednoduchšie. Následne sa už len stačí zamerať na obsah, ktorý poskytuje riešenie problémov, vzdeláva, zábava a prípadne inšpiruje. Okrem organického obsahu nezabúdajte ani na platenú propagáciu. Reklamy spúšťajte, sledujte a optimalizujte pomocou rozhrania Meta Ads.

Aké sú najčastejšie chyby firiem na Instagrame?

  • nevhodná profilová fotka,
  • v profile sa nenachádza žiadny odkaz na web,
  • nepridávajú CTA výzvy v príspevkoch,
  • nesledujú štatistiky a tým pádom nepridávajú len to, čo funguje najviac,
  • neadaptujú sa na zmeny využívania „noviniek“ ako napr. Reels, pripnutie najlepších príspevkov apod.
  • získavajú sledovateľov na základe nevhodného „follow/unfollow“.

3 EXTRA TIPY NA ZÁVER:

  1. Ak aktuálne nemáte kvalitnú fotku či texty, s publikáciou príspevku radšej počkajte.
  2. Prinášajte pridanú hodnotu – výborne fungujú rôzne návody, tipy a triky.
  3. Komunikujte s vašim publikom cez komentáre a správy. Jednoducho budujte vašu komunitu a vzťah.

Ak to s vašou značkou myslíte na Instagrame vážne, obsahový marketing jednoducho musíte implementovať. Ak neviete ako na to, kontaktujte nás. Spoločne si prejdeme všetky možnosti.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk