Lokálny marketing v sieti Google

SEO
SEO

4 spôsoby ako môžete lokálnym cielením získať viac z Google

Dnes nájdeme takmer všetko čo potrebujete v nákupných centrách, ale priznajme si, že každý z nás má zopár obľúbených lokálnych obchodíkov, kaviarní, či reštaurácii. Proste nám v nich vždy dobre poradia, majú čo potrebujete a dýchajú svojou špecifickou atmosférou.

Keď žijeme v centre mesta a chodievame pešo do práce, tak máme prehľad o tom čo nové kde otvorili a čo zatvorili. Avšak nie všetci majú túto výhodu. Ostatní s najväčšou pravdepodobnosťou hľadajú na Google. To je dôvodom, prečo by každá lokálna firma mala mať stratégiu zobrazovania vo výsledkoch vyhľadavánia na Google.

Čo ak ja vaša online prezentácia nedostatečná alebo žiadna?

Ak ste lokálna firma a nedá sa vás nájsť na Goggle, tak je to problém. Mnohí majitelia lokálnych firiem niesú technicky zdatní, neinvestujú do online reklamy a veria, že len samotná kamenná prevádzka privedie zákazníkov. Ak majú výbornú polohu, tak to môže byť pravda, ale ak by využívali aj online reklamu, tak ich biznis by mohol rásť ešte rýchlejšie. Reštaurácie, kaviarne, hotely, salóny krásy…všetci by mali používať online reklamu.

Ak hľadáte spôsob ako získať väčšiu viditeľnosť vo vyhľadávaní na Google, tak postupujte podľa týchto štyroch tipov.

Tip #1 Vložte a spravujte profil firmy pomocou služby Moja firma na Googli


Služba Moja firma na Googli umožňuje vašim potenciálnym zákazníkom ľahko nájsť informácie o vašej firme vo vyhľadávaní, mapách a na Google+. Je to zadarmo, ľahko spravovateľné a poskytuje vám to kontrolu v tom, aby ste predstavili váš lokálny obchod v čo najlepšom svetle.

Tip #2 Vytvorte si kampane iba s tlačítkom Zavolať

PPC reklama cez službu AdWords môže alebo nemusí byť súčasťou vašej reklamnej stratégie, ale pre lokálne firmy je to skvelá možnosť ako osloviť potenciálnych zákazníkov. Povedzme, že hľadáte sushi reštauráciu, takže do Google napíšete „sushi reštaurácia“ , následne sa vám zobrazí niekoľko reklám. Ak vaša sushi reštaurácia nieje medzi prvými v zozname, tak ste práve stratili potenciálneho zákazníka.

Ak inzerujete a cielite svoje reklamy na mobily, tak skvelým spôsobom je spraviť kampaň iba s tlačítkom Zavolať. Cieľom je zvýšiť počet volaní do Vašej prevádzky. Až 70% vyhľadávaní na mobiloch končí priamo volaním do firmy. Tieto kampane sú preto tak úspešné, lebo ľudia nemusia ísť na vašu stránku ak potrebujú len vaše kontaktné údaje.

Tip #3 Uistite sa, že vaše lokálne cielenie je presné

Tento tip môže vyzerať ako samozrejmosť, ale čudovali by ste sa koľko reklám cieliacich mimo svoju oblasť pôsobenia sme už videli. Ak ste lokálna firma pôsobiaca napr. v Žiline a jej blízkom okolí, tak si zvoľte cielenie na rádius 10 km od mesta Žilina. V rámci služby AdWords zvoľte kampaň a prejdite na kartu Nastavenia a potom na položku Miesta. V oblastiach, na ktoré môžete zacieliť podľa mesta, regiónu alebo PSČ, alebo získať ešte väčší počet kliknutí kliknutím na položku Rozšírené vyhľadávanie a zacielenie na špecifický rádius.

Tip #4 Využite lokálne reklamy v Google mapách

Jedným z typov reklamy pre lokálne firmy sú reklamy zobrazujúce sa priamo v Google mapách. Tieto reklamy sú navrhnuté tak, aby pomáhali podnikom byť na očiach vo chvíľach, keď spotrebitelia vyhľadávajú online (najmä na mobilnom zariadení).

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk