Optimalizujte svoje Google Ads kampane: 5 skriptov, ktoré zvýšia efektivitu reklám

V dnešnej digitálnej dobe je online marketing neoddeliteľnou súčasťou úspechu množstva firiem. Jedným z kľúčových nástrojov pre dosiahnutie svojich marketingových cieľov je aj Google Ads. Samotná optimalizácia alebo reporting dôležitých metrík z Google Ads môže predstavovať inzerentom komplikácie alebo zaberať väčšie množstvo času, ktorý by mohli využiť efektívnejšie. V tomto článku sa pozrieme na 5 skriptov, ktoré môžu výrazne zlepšiť výkon a reporting vašich kampaní.

Vďaka tomu, že na internete nájdeme množstvo skriptov, nemusíme sa unáhlene púšťať do vytvárania vlastných. Preto nie je nutné ovládať hlboké znalosti programovacieho jazyka JavaScript. S jednoduchým editovaním každého skriptu podľa uvedených návodov vám predstavíme 5 jednoduchých skriptov, ktoré môžete začať používať už dnes.

Optimalizujte svoje Google Ads kampane: 5 skriptov, ktoré zvýšia efektivitu reklám

1.  Performance Max Script

Vložením a editovaním tohto skriptu získame podrobnejší report o výkonnosti jednotlivých PMax kampaní a ich skupín podkladov. V reporte  uvidíme okrem viacerých štatistík napríklad ako kampaň preinzerovala jednotlivý budget pomedzi siete Google (nákupy, vyhľadávanie, video, obsah apod.) a to aj v grafickom zobrazení.

Taktiež vidíme aj výkonnosť jednotlivých skupín podkladov a ich signálov publík (impresie, kliky, konverzie, ROAS a pod.). Štatistiky v reporte sa zobrazujú za posledných 30 dní. Frekvenciu aktualizácie skriptu môžete nastaviť na dennú. Implementácia skriptu spolu s kódom je zobrazená tu.

2.  Link checker script (MCC)

Skript na kontrolu odkazov rieši tento problém tak, že prejde všetky vaše reklamy, kľúčové slová a odkazy na podstránky a skontroluje, či ich URL odkazy nesmerujú na chybovú odpoveď webu, ako napr. “stránka sa nenašla”  alebo iné typy chybových odpovedí.

Následne vám príde e-mail, keď sa nájdu chybové odpovede, ktorého výsledky si skript uloží do tabuľky.

Skript môžeme nasadiť aj na samostatný účet. Návod spolu s kódom je dostupný tu. Nakoľko pri spravovaní viacerých účtov nie je efektívne implementovať kód pre každý účet zvlášť, je možné skript nasadiť aj pre MCC (účet správcu). Odkaz pre skript na úrovni MCC.

Po vložení URL vašej tabuľky a vašej emailovej adresy stačí v kóde doplniť riadok
‚account_conditions‘ na ‚account_conditions‘ : [„LabelNames CONTAINS ‚current’“],

EXTRA TIP: Nezabudnite v nástroji Google Ads oštítkovať aj jednotlivé účty, ktoré spravujete a názov štítku napísať do kódu pri account_conditions ako je uvedené vyššie. Frekvenciu aktualizácie skriptu si nastavte na každý deň ráno, kedy vám príde automatický email o chybných URL.

3.  Campaign without impressions

Nasledovný skript je veľmi užitočný, ak spravujete viacero účtov a niekedy sa môže stať, že si nemusíte všimnúť či je vaša kampaň stále aktívna. Niekedy sa môžu vaše kampane pozastaviť z rôznych dôvodov a vtedy prichádza na rad skript, ktorý vás automaticky upozorní mailom, že kampaň deň predtým nevygenerovala žiadne zobrazenia.

Skript sa dá použiť aj na úrovni MCC – stačí len do riadku 28 v kóde doplniť názov štítku, s ktorým máte označené svoje účty. Skript je uvedený tu.

Frekvenciu môžete nastaviť na koniec dňa a e-mail v prípade, ak nemajú kampane žiadne zobrazenia, aby vám prišiel upozorňujúci e-mail.

4.  Spend check scipt

Úlohou skriptu je informovať inzerenta prostredníctvom e-mailu, ako upraviť súčasný denný rozpočet tak, aby bol do konca mesiaca vždy využitý.

Pre správne fungovanie skcriptu je potrebné v kóde upraviť tri parametre a to:

  • maxspendpermonth – maximálny rozpočet, ktorý je možný v danom mesiaci minúť
  • email – emailová adresa, na ktorú budú chodiť výsledky skriptu
  • predmet – predmet emailu, kde je dobré uviesť aj názov účtu/klienta

Pre viac informácií ohľadom tohto skriptu ako aj jeho kód kliknite na: Odkaz na skript: Čerpanie rozpočtu – Skript Hana Kobzová

5.  Account Summary Report

Ako to funguje?

Skript načíta včerajšie štatistiky a aktualizuje tabuľku. Grafy sú vopred nakonfigurované tak, aby zobrazovali štatistiky. Ak je zadaná e-mailová adresa, skript odošle e-mail vo formáte HTML. Návod spolu s podrobnou implementáciou nájdete tu.

Záver

Vo finálnom pohľade do sveta skriptov v Google Ads hodnotíme, že ich implementácia je kľúčový krok smerujúci k efektívnejšiemu a inteligentnejšiemu riadeniu online reklamných kampaní. Tieto kúsky kódu nielen ušetria váš čas, ale aj otvoria dvere k novým možnostiam optimalizácie so zameraním sa na tie najdôležitejšie úlohy, ktoré posúvajú vaše podnikanie vpred.

Ak by ste sa o problematike skriptov chceli dozvedieť viac, neváhajte a kontaktujte nás.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk