Ako už určite viete z našich predchádzajúcich blogov, PPC reklama tvorí významnú úlohu pri zvyšovaní konkurencieschopnosti firiem v online prostredí. Predstavuje kľúčový spôsob, ako osloviť cieľové publikum prostredníctvom reklám vo vyhľadávačoch, upútať ich pozornosť v správnom momente nákupného cyklu a následne premeniť návštevníkov na zákazníkov.
Ani PPC reklama na Googli však nie je čarovný stroj na peniaze. Na to aby ste museli postaviť druhé poschodie v sklade vášho eshopu, či prijať armádu sezónnych pracovníkov nestačí vložiť kredit či stlačiť čarovný gombík. Ako všetko čo je dobré, aj PPC reklama potrebuje trpezlivosť, know how a doladenie niekoľkých detailov, bez ktorých je táto propagácia len zbytočným mrhaním prostriedkov.
Pozrite sa s nami na 5 jednoduchých krokov, ktoré vám pomôžu vyťažiť z vašich kampaní a prostriedkov maximum:
1. Definovanie požadovaných cieľov
V prvom rade si musíme určiť cieľ, ktorý chceme pomocou spustených reklám dosiahnuť. Zvýšenie návštevnosti webovej stránky? 40% nárast vykonaných transakcií? Rozhodnutie je len na vás. Pre meranie úspešnosti PPC reklám odporúčame prepojenie účtov Google Ads a Analytics, čím získate široké spektrum informácií o podieľaní sa reklám vo vašich výsledkoch. V opačnom prípade nemožno vyhodnotiť úspešnosť reklám a správne sa rozhodovať o výške reklamného kreditu, výbere vhodných landing pages atď…
2. Optimalizácia webovej stránky
Predtým, ako s víziou miliónových tržieb otočíte pomyselným kľúčom od PPC reklám je dôležité vykonať analýzu vašej webovej stránky. Ak sa totiž váš cenne získaný zákazník ocitne na chaotickom webe s nedostatkom informácii či nelogicky umiestnenými prvkami jeho odchod môže nastať skôr ako poviete: „PPC“.
Dôsledná analýza vášho webu vám pomôže odhaliť a odstrániť nedokonalosti, ktoré môžu mať za následok nižšie konverzie na stránke. Medzi klasické chyby patrí napríklad: košík s piatimi krokmi, ktorý vášho zákazníka unudí na smrť či neviditeľné tlačidlo „kúpiť“. Ak chcete z propagácie vyťažiť maximum, vaša stránka musí byť prehľadná a jednoduchá, no pritom poskytnúť všetky potrebné informácie, ktoré zákazník v rozhodovacom procese potrebuje.
3. Určenie cieľového publika
Cielenie reklám na všetkých užívateľov internetu je vo väčšine prípadov rovnakým mrhaním potenciálu ako reklama v televízii. Čaro PPC reklám je práve v tom, že si sami určíte, komu chcete váš produkt propagovať, či už sa jedná o vek, pohlavie či lokalitu, v ktorej sa potenciálny záujemca nachádza. Taktiež môžete cieliť reklamu aj na základe jeho správania v online prostredí – čo vyhľadáva, či už na vašej stránke bol, prípadne či navštevuje konkurenčné weby. Výsledkom správne zvoleného publika je opäť vyšší výkon, ktorý sa nakoniec premietne do finálnej ceny propagácie. Naopak, bez zacielenia reklám je vysoko pravdepodobné, že svoju reklamu zobrazíte užívateľom, ktorí váš produkt nehľadajú a v konečnom dôsledku nebude prinášať požadované výsledky.
4. Analýza konkurenčného trhu
Analýza hlavných konkurentov a cieľového trhu, je nevyhnutná pre akékoľvek biznisové rozhodovanie a PPC reklama nie je výnimkou. Pri posudzovaní konkurencie sa zamerajte nielen na ich ponuku a cenové rozdiely produktov, ale taktiež na ich komunikáciu so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí a využívanie PPC reklám. Komplexná analýza vám pomôže napríklad určiť, na ktoré kľúčové slová tlačí konkurencia, a vy sa tak viete vyhnúť zvýšeným výdavkom či nájsť medzeru v ich kampaniach. Vo výsledku opäť docielite zobrazovanie reklám na prvotných pozíciách, väčší zásah a viac želaných konverzií.
5. Výber správnej marketingovej agentúry
V neposlednom rade je kľúčovým krokom pre úspešné spustenie PPC reklám výber vhodnej marketingovej agentúry. Tá by vám mala pomôcť nie len s vytvorením reklám a ich správou, ale taktiež pri plnení predchádzajúcich krokov, prípadne ďalšími službami, ako je napríklad tvorba grafických podkladov a SEO optimalizácia.
Preto neváhajte, kontaktujte náš Visitero tím a využite možnosť nezáväznej konzultácie úplne zadarmo.
Pretože váš úspech je aj našim úspechom.