5 tipov, ako dosiahnuť zvýšenie konverzií z webstránky

Online Marketing

Máte perfektne nastavené a pútavé PPC reklamy a reklamy na sociálnych sieťach, ktoré lámu rekordy v počte kliknutí a návštev webu, no konverzie stále stagnujú? Ak áno, máme pre vás 5 nadupaných tipov, ako tento problém odstrániť.

Čo spôsobuje rýchle odchody návštevníkov z vašej webovej stránky? Prečo návštevníci nevykonajú požadovanú akciu alebo konverziu? Dôvod je jasný! Je ním vaša Landing page.

Landing page alebo aj vstupná stránka je prvá stránka vášho webu, na ktorú sa používateľ dostane po kliknutí na reklamu alebo odkaz z organického vyhľadávania. Vašou vstupnou stránkou nie je vždy iba Homepage (domovská stránka). Môže ňou byť akákoľvek podstránka z vášho webu.

Prečo je vaša Landing page tak dôležitá? Na to, aby ste návštevníka vašej stránky zaujali, máte približne 10 sekúnd. Áno, prvých 10 sekúnd je najkritickejších, pretože ak vaša stránka návštevníka na prvý pohľad neohúri a nenájde na nej to, čo hľadá, odchádza.

Ako by teda mala správna Landing page vyzerať, aby návštevníkov zaujala a splnila váš želaný cieľ (nákup produktu, rezervácia a pod.)?

 

  1. Obsah je základ

Základom každej stránky je jej obsah, ktorého súčasťou by mal byť pútavý, no najmä výstižný Headline, čiže nadpis. Nadpis stánky by mal návštevníka zaujať a uistiť v tom, že na danej stránke nájde to, čo hľadá, teda nadpis by mal nadväzovať na reklamný text či vyhľadávací dopyt.  Okrem headlinu môžete využiť aj podnadpis alebo Subheadline, ktorý váš nadpis ďalej rozvíja.

V texte alebo popise stránky by mal návštevník nájsť všetky potrebné informácie. Mali by sa v ňom nachádzať aj kľúčové slová, netreba to s ich výskytom však preháňať. Pri vytváraní a uverejňovaní vášho textu na webstránke by ste sa však mali riadiť pravidlom „Menej je niekedy viac“. Teda musíte myslieť aj na to, že príliš veľké množstvo textu môže návštevníka stránky odradiť.

Vaša stránka by mala obsahovať aj výhody a benefity, ktoré vašim zákazníkom ponúkate. Okrem benefitov môžete návštevníkov oboznámiť  aj s vašimi silnými stránkami a vlastnosťami, ktoré vás od konkurencie odlišujú a robia výnimočnými.

 

  1. Obrázky

Pre oživenie vašej Landing page a upútanie návštevníka je vhodné použiť aj obrázky, ktoré by mali byť v súlade s jej témou. Tu je však potrebné ustrážiť veľkosť obrázkov. Príliš vysoká veľkosť môže obmedziť rýchlosť načítania stránky, a ak sa stránka načítava dlhšie ako 3 sekundy, návštevník ju môže opustiť skôr ako dôjde k jej úplnému načítaniu.

 

  1. Responzívnosť

Viac ako 50 % vyhľadávaní cez Google je uskutočňovaných cez mobilné zariadenia, a práve preto by ste nemali ďalej ignorovať tento fakt! Ak vaša stránka nie je prispôsobená pre zobrazovanie na mobilných zariadeniach alebo tabletoch, obsah sa stáva chaotickým. V takomto prípade sa opakuje scenár, ktorý by sa opakovať nemal- návštevník z vašej stránky odíde.

 

  1. CTA

Každá Landing page by mala obsahovať „Call to action“, čiže výzvu na akciu. Touto výzvou môže byť aj tlačidlo navádzajúce návštevníka na nákup daného produktu či rezerváciu v prípade ubytovacích zariadení. Výzva na akciu sa však môže nachádzať aj v nadpise alebo priamo v texte. Musíte si však dať pozor, aby ste to s výzvami na akciu neprehnali.

V prípade, že vašou výzvou na akciu je tlačidlo umiestnené na stránke, je dôležité, aby na stránke vynikalo a odlišovalo sa od všetkého ostatného. To môžete dosiahnuť tak, že váš „Call to action button“ bude mať výraznejšiu farbu, umiestnite ho na viditeľnom mieste, alebo ho odlíšite typom či farbou písma.

 

  1. Dôveryhodnosť

Responzívnej, oku lahodiacej Landing page s pútavými nadpismi a výstižnými podnadpismi či textom už chýba iba jedno. Presvedčiť návštevníka, že vám môže dôverovať a zanechať svoj email pre odber newslettera, objednať si váš produkt či rezervovať hotelovú izbu, ktorú ponúkate. Ako však vzbudiť dôveru u návštevníkov?

Jedným z tipov, ako to dosiahnuť, je zverejnenie recenzií od reálnych klientov či prepojenie na váš Facebook a Instagram, kde sa nachádzajú tiež referencie od spokojných zákazníkov.

Tak si to zhrňme – Landing page by mala byť zrozumiteľná, dizajnovo príťažlivá a ponúkať návštevníkom informácie, ktoré hľadajú. Ak si však myslíte, že splnením vyššie spomenutých tipov to dosiahnete, tak nemáte úplne pravdu. Všetko je totiž potrebné neustále merať, obmieňať a optimalizovať.

Znie to ako kopec práce, no ak na to pôjdete postupne, zvládnete to všetko ľavou zadnou.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk

Menu