7 tipov pre tvorbu obsahu na sociálnych sieťach hotela

Autor
Evka
Social Media Specialist

Zdieľať

Sociálne siete nezmenili len komunikáciu v našom bežnom živote, ale totálne zmenili tiež spôsob komunikácie firiem, naprieč všetkými odvetviami. Akú úlohu zohrávajú v komunikačnom mixe hotela a prečo sú také dôležité? No hlavne preto, že veľká časť zákazníkov si dnes už hľadá informácie pred samotným nákupom práve tam. Neodmysliteľnou súčasťou marketingových aktivít sú aj aplikácie a mobily.

V tomto článku si, okrem 7 tipov, ako komunikovať na sociálnych sieťach hotela, zodpovieme aj otázky:

Aké sú vaše ciele?

Sociálne siete rozhodne neslúžia len na priamy predaj. Sú predovšetkým informačné a poskytovať by mali akúsi pridanú hodnotu pre sledujúcich, resp. pre vašich potenciálnych zákazníkov. Pred samotným rozhodnutím ako komunikovať na rozličných sociálnych sieťach je dôležité poznať váš cieľ. Čo chcete dosiahnuť prostredníctvom komunikácie na danej platforme? Po správnom zadefinovaní sa vieme presunúť na ďalší krok.

Poznajte svoju cieľovú skupinu

Na sociálnych sieťach musíte komunikovať tak, ako to vaši zákazníci majú radi. Aj preto je dôležité poznať svoju cieľovú skupinu a vytvoriť si persóny. Tie predstavujú modelové  postavy reprezentujúce ciele a správanie rôznych skupín klientov. Keď ich poznáte, viete si zadefinovať vhodnú stratégiu. Online komunikáciu plánujte tak, aby mala zmysel pre vás i vašich potenciálnych klientov a nezabúdajte tiež reagovať na výzvy, správy a komentáre.

Zvoľte vhodné sociálne siete

Keď už poznáte cieľ a cieľovú skupinu, tak zvoliť vhodnú sociálnu sieť je maličkosť. Pre hotely je ideálnou sociálnou sieťou Facebook a Instagram, ale populárnosť získava už aj TikTok. Instagram je vhodný vďaka svojej vizuálnej stránke, kde môžete publikovať pekné fotky z hotela, reštaurácie a ich bezprostredného okolia. Na Facebook môžete tiež uverejňovať fotky, videá, články a mnohé ďalšie veci vhodné na organický obsah.

7 konkrétnych tipov, ako komunikovať na sociálnych sieťach

Zdieľajte recenzie a fotky od vašich návštevníkov

Obsah tvorený vašimi návštevníkmi je ten najjednoduchší obsah. Nemusíte ho už tvoriť, pretože ho vytvorili spokojní návštevníci. A tvoria ho aj bez vášho pričinenia. Odporúčame sledovať nielen vaše označenia v príspevkoch, ale tiež polohu (najmä na Instagrame), cez ktorú sa dostanete na ďalšie príspevky, pri ktorých neváhajte a prezdieľajte ich. Posilníte tak dôveryhodnosť vášho hotela a ukážete, že za vami stojí množstvo spokojných návštevníkov. Dokonca môžete samostatne ako príspevok využiť aj všetky pozitívne recenzie.

Ukážte im niečo viac

Vaši sledovatelia chcú vidieť, čo sa u vás deje. Doprajte im to. Naplánujte príspevky, ktoré ukážu vaše služby, reštauráciu, recepciu a jednoducho veci či aktivity, ktoré by bežne nevideli. Práve pomocou takýchto príspevkov priblížite sledovateľom kultúru vášho hotela a pomôžete im sa lepšie stotožniť s vašou značkou.

Pridávajte informácie o aktuálnych podujatiach

Nadchnite svojich sledovateľov a zdieľajte zaujímavosti z vášho hotela. Či už pôjde o aktuálne podujatia priamo vo vašom hoteli alebo okolí, to necháme na vás. Ukážte im však, že sa u vás nemusia nudiť. Zapojte kreatívnosť a vsaďte na originalitu. Ukážte, čo sa u vás deje a čo ich pri návšteve práve vášho hotela rozhodne neminie. Veď každý sa rád na niečo teší. Pokojne zdieľajte aj niečo z histórie hotela, ako vznikla myšlienka výstavby či rôzne ďalšie zaujímavé informácie.

Podeľte sa s novinkami, ktoré chystáte

Chystáte veľké podujatie na Silvester? Alebo počas celého roka? Nespoliehajte sa na to, že vaši návštevníci si všetko zistia sami na webe. Zdieľajte aj akciové novinky, ktoré chystáte. Ak ponúkate zvýhodnené balíky počas prázdnin či sviatkov, informujte vašich sledovateľov. Ak sa máte s čím pochváliť, von s tým.

Dávajte tipy na výlety v okolí

Je vašou cieľovou skupinou rodina s deťmi? V tom prípade ako príspevky pridávajte aj tipy na výlety v okolí, ktoré sú vhodné práve pre rodiny s deťmi. Ak je cieľová skupina iná, tak prispôsobte výlety práve jej. Veď v okolí každého hotela sa nájde toľko aktivít, ktoré sa dajú robiť. Dajte o nim vedieť vašim potenciálnym návštevníkom prostredníctvom príspevkov.

Komunikujte aj s tými, čo vás už navštívili

Udržujte vzťah nielen s potenciálnymi návštevníkmi, ale aj s tými, ktorí vás už navštívili. Môže sa stať, že spokojný návštevník sa vráti opäť. Spýtajte sa, ako sa im u vás páčilo, čo v okolí odporúčajú navštíviť apod. Jednoducho ich zapájajte do diskusie, pýtajte sa a zaangažujte ich.

Odpovedajte na často kladené otázky

Viete, aké problémy rieši vaša cieľovka počas nákupného procesu? Perfektné! Ponúknite im riešenie, ako sa vyhnúť problémom. Pripravte si odpovede na najčastejšie otázky. Aj samotné ankety ako príspevky vám dokážu priniesť cenné postrehy. Jednak máte zaujímavý obsah a na druhej strane zodpoviete presne to, čo potenciálneho návštevníka trápi.

Potrebujete vytvoriť obsahový plán na mieru? Zverte vašu komunikáciu na sociálnych sieťach do rúk profesionálov. Prejdeme si s vami všetky možnosti komunikácie a naštartujeme marketing vášho hotela.

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson