Dynamický svet sociálnych sietí neustále prináša nové trendy. Pre úspešnú stratégiu je nutné sa im prispôsobovať a tvoriť taký obsah, ktorý bude dosahovať čo najlepšie výsledky a bude virálny.
Aké trendy nás čakajú v roku 2023? To sa dočítate v dnešnom článku.
- Krátke, vertikálne videá zostávajú IN
- Meme obrázky
- Viacero značiek sa presunie do prostredia rozšírenej reality
- Influencermarketing a spolupráca s mikroinfluencermi
- TikTok už nie je len detská platforma s tančekmi
- Nakupovanie prostredníctvom sociálnej siete
- Autenticita
- Bez platenej propagácie obsahu sa naň budete pozerať len vy
Krátke, vertikálne videá zostávajú IN
Krátke videá zožali popularitu vďaka boomu, ktorý so sebou priniesla aplikácia TikTok. Trendu sa onedlho prispôsobil aj Instagram, ktorý predstavil Reels (filmový pás) ako nový formát obsahu. Sú vhodné pre storytelling, propagačné videá, ale aj edukáciu a pobavenie. Momentálne máte vďaka nim možnosť zvýšiť povedomie o svojej značke, nakoľko Reels na Instagrame dosahujú väčší engagement ako iný obsah publikovaný na tejto platforme a nebude tomu inak ani v roku 2023.
Meme obrázky
Mnoho ľudí navštevuje sociálne siete pre pobavenie a odreagovanie od každodenných problémov. Všetko nasvedčuje tomu, že statické a video memes budú úspešné aj v roku 2023. Prostredníctvom tohto obsahu môžu značky pobaviť svoje publikum a navyše meme sú jednoduché na spracovanie. Stačí vtipná idea, jednoduchá grafika a meme obrázok je na svete.
Viacero značiek sa presunie do prostredia rozšírenej reality
Rozšírená realita patrila medzi trendy sociálnych sietí už v roku 2022. Viacero značiek adaptovalo rozšírenú realitu do svojich e-shopov, vďaka čomu si môžu zákazníci produkt vyskúšať predtým, ako si ho zakúpia. Rozšírenú realitu je možné využívať aj v rámci filtrov, napríklad na Instagrame.
Influencermarketing a spolupráca s mikroinfluencermi
Influencermarketing je jeden z trendov, ktorý nás v blízkej dobe určite neopustí. Influenceri vládnu sociálnym sieťam, vďaka ich fanúšikovským základniam, ktorým promujú produkty alebo služby. Pri výbere človeka, s ktorým chce značka spolupracovať, by mali byť marketéri opatrní. Častokrát sú spolupráce s mikroinfluencermi efektívnejšie a to vďaka správnemu, relevantnému publiku. Značky preto zvyknú spolupracovať s viacerými menšími influencermi než s jednou celebritou.
TikTok už nie je len detská platforma s tančekmi
TikTok ovládol slovenský internet už v roku 2020 a jeho úspech bude pokračovať aj naďalej. Svoje miesto si tam nájde každý a aplikácia má úplne inú atmosféru ako Instagram. Autenticita, prirodzenosť a zábava. Mnoho značiek rozšírilo svoju stratégiu aj na túto platformu a ukazujú zákulisie, ale aj iný obsah publiku, ktoré tvorí zo 60 % generácia Z. O popularite TikToku sa viac dočítate v našom blogu.
Nakupovanie prostredníctvom sociálnej siete
Táto funkcia už dlhšiu dobu funguje na Instagrame aj Facebooku. Pre používateľov je jednoduchšie nakúpiť produkty, ktoré vidia, priamo v aplikácii. Nemusia tak prechádzať na inú webovú stránku. Z príspevkov na Instagrame je možné prekliknúť sa priamo na nákup produktu, ktorý používatelia videli vo feede alebo na príbehu. Facebook v roku 2016 predstavil funkciu Obchod, ktorá umožňuje stránkam pridávať svoje produkty priamo do aplikácie. Využívať ho môžete ako ďalší marketingový kanál na predaj svojich produktov.
Autenticita
Nie je to len rastúca popularita TikToku. Počuli ste už o novej sociálnej sieti BeReal? Táto aplikácia mapuje život užívateľov v reálnom čase bez možnosti použitia filtrov alebo iných úprav. A tak prichádzajú požiadavky publika o autenticitu aj zo strany značiek. Prinášať fanúšikom autentický obsah zo zákulisia firmy je príležitosť dostať sa k nim bližšie a vybudovať si tak lepší vzťah.
Bez platenej propagácie obsahu sa naň budete pozerať len vy
Kto nepropaguje akoby ani neexistoval! Denne sa na sociálnych sieťach publikuje obrovské množstvo obsahu. Ako dostať príspevok, na ktorom ste si dali tak záležať, k potenciálnemu zákazníkovi? S týmto vám pomôže práve boostovanie obsahu. Príspevok sa zobrazí väčšiemu počtu užívateľov, medzi ktorými sa pri správnom zacielení nájdu aj vaši budúci zákazníci.
Novým trendom v oblasti sociálnych sietí je dôležité sa prispôsobovať. Zapáčite sa tak aj algoritmu, ktorý vás za odmenu posunie bližšie k potenciálnym zákazníkom. V našom tíme sa každý špecializuje na rôznu oblasť, a preto vám radi so stratégiou na sociálnych sieťach pomôžeme. Stačí nás kontaktovať.