Chcete písať blogové články, ktoré prilákajú nových zákazníkov? Písanie blogov je nielen kreatívnym spôsobom, ako zdieľať myšlienky, skúsenosti a znalosti so svetom, ale tiež skvelým marketingovým nástrojom. No, ako napísať blog, ktorý naozaj zaujme čitateľov a priláka ich pozornosť? V tomto článku vám prinášame tipy, vďaka ktorým vytvoríte pútavý obsah, čím oslovíte a zaujmete širšie publikum.
Prečo zahrnúť blogové články do vašej marketingovej stratégie?
Prostredníctvom blogov viete zdieľať plnohodnotné informácie, čím ukážete, že ste ozajstným odborníkom vo vašej oblasti. To vaši potenciálni zákazníci veľmi ocenia. Nepriamo tým budujete aj vašu komunitu. Ďalej tiež budujete značku a vytvárate o nej povedomie. O to viac, ak využívate správne kľúčové slová. Dobré SEO vám zaručene zlepší umiestnenie vo vyhľadávačoch.
Aké články teda skutočne zaujmú?
Presne také, ktoré prinášajú pridanú hodnotu čitateľom a zároveň poskytujú riešenie ich potrieb. Nezabudnite ale na to, že články musia byť v súlade s tým, čo ako značka ponúkate.Je ideálne, ak témy blogov spĺňajú ciele, ktoré v rámci marketingovej komunikácie máte nastavené. Môže ísť napríklad o tieto témy:
Riešenie problémov
Píšte články, ktoré riešia konkrétne problémy vašich potenciálnych zákazníkov. Nepredávajte prostredníctvom nich vaše produkty či služby, ale poskytujte riešenia na zákazníkove problémy. Poskytnite im praktické rady a návody na zlepšenie ich situácie.
Tipy a triky
Existuje snáď jednoduchšia téma? Tipy a triky sú veľmi vďačným obsahom, pretože vždy máte o čom písať. Či už máte e-shop so športovým oblečením alebo lokálnu autoškolu. Zdieľajte praktické tipy a triky, ktoré uľahčia život vašim potenciálnym zákazníkom. Môže ísť o návody, skrátené postupy, či malé triky z praxe.
EXTRA TIP: Pre e-shop so športovým oblečením by mohlo ísť napr. o témy ako: „Čo si obuť na beh? Aké je vhodné oblečenie na turistiku?“ či dokonca „Čo si obliecť do fitka?“
Recenzie produktov alebo služieb
Poskytujte prostredníctvom článkov hodnotné recenzie produktov alebo služieb. Pomôžte potenciálnemu zákazníkovi rozhodovať sa na základe objektívnych informácií. Vytvorte tiež priestor na diskusie, zdieľanie ich skúseností a prípadnú vzájomnú pomoc.
Trendy a predpovede
Diskutujte o tom, ako by sa mohlo vyvíjať to, čo robíte v budúcnosti. Poskytnite čitateľom vhľad do toho, čo môžu očakávať, prípadne ohľadom toho, čo je aktuálne trendy. Ak robíte napríklad rekonštrukcie alebo máte e-shop s farbami na maľovanie môžete priniesť aktuálne interiérové trendy či populárne farebné kombinácie. Poskytnite akúsi analýzu aktuálnych trendov a predpovedajte, ako sa to môže vyvíjať v budúcnosti.
EXTRA TIP: Články môžete „zrecyklovať“ a využiť aj pri tvorbe obsahovej stratégie pre váš brand.
Vždy je dôležité prispôsobiť témy článkov potrebám a záujmom vašej cieľovej skupiny. Platí tu pravidlo – v jednoduchosti je krása. Obsah článku musí byť kvalitný, dobre štruktúrovaný a čitateľný pre čitateľa.
7 tipov pre písanie článkov, ktoré využívame aj my vo Visitero
- Téma a cieľ článku sú to najpodstatnejšie a je potrebné si ich počas písania článku pripomínať.
- V jednoduchosti je krása, a preto blogy píšeme ako pre absolútneho laika.
- Obsah rozdeľujte do odsekov, aby bol článok čo najviac čitateľný.
- Úvod a záver článku formujeme až na úplnom konci, keď je jadro článku hotové. To isté platí aj pre nadpis článku. Mal by byť trefný a obsahovať potrebné kľúčové slová.
- Každý článok je nutné optimalizovať pre SEO.
- Využívajte vizuálny obsah (obrázky, grafy, tabuľky).
- Nebojte sa experimentovať, či už s témou, osobnými skúsenosťami či na základe toho, ako na váš obsah reaguje vaša cieľová skupina.
Pamätajte, že písanie blogov je proces, ktorý si vyžaduje cvičenie a neustále zdokonaľovanie. Sledujte spätnú väzbu, analyzujte výsledky a prispôsobte váš prístup podľa potrieb vašej cieľovej skupiny. Ak neviete, ako správne nastaviť obsahový marketing do vašej komunikácie, kontaktujte nás.