Ako nastaviť remarketingové publiká v Google Analytics?

Každý to poznáme. Prezeráme si obľúbené stránky a zrazu nás zaujme reklama – 50% zľava na všetko oblečenie! Klikneme na reklamu a hneď zistíme, že 50% zľava z oblečenia, ktoré stojí 150€ kus, nie je práve to, čo sme očakávali. Tak stránku zavrieme a scrollujeme ďalej. No z ničoho nič sa nám reklama na tento výpredaj začne zobrazovať úplne všade. Takéto prenasledovanie reklamou nazývame remarketing.

Remarketing predstavuje spôsob, ako opätovne osloviť ľudí, ktorí už na vašej webovej stránke v minulosti boli. Je avšak potrebné si uvedomiť, že každá návšteva webu je jedinečná a nie vždy sa ukončí práve nákupom alebo rezerváciou. Preto tu pre vás máme pár tipov, ako práve vďaka remarketingu možno cieliť práve na tých ľudí, ktorí vo vašom podnikaní hrajú výraznú rolu.

Keďže sa za reklamy samozrejme platí, je dôležité z webu získať čo najviac užitočných dát, ktoré v reklame využijete. Google Ads reklamy idú ruka v ruke s nastavením meraní v Google Analytics. Po prepojení týchto dvoch účtov získate v Analytics kompletný prehľad úspešnosti vašich reklám a naopak, Analytics vám poskytne potrebné dáta vhodné na remarketing.

Typy remarketingových kampaní

Google Ads poskytuje v skutku širokú škálu nastavenia remarketingových kampaní.

So štandardným remarketingom oslovíte návštevníkov vášho webu na rôznych weboch, a to formou obrázkovej alebo textovej reklamy, prípadne priamo vo vyhľadávaní Google. S dynamickým remarketingom im zobrazíte presne tie produkty alebo služby, ktoré si na vašom webe prezerali. V prípade, že máte mobilnú aplikáciu, ktorú chcete propagovať, reklama na ňu sa môže zobrazovať v rámci iných aplikácií, ktoré vaši návštevníci využívajú. Dokonca, ak máte zoznam vašich zákazníkov, nemusíte na nich cieliť pomocou newslettera, ale priamo pomocou Google Ads. Po prihlásení do svojho konta v prehliadači, Gmaili alebo YouTube, sa im takáto reklama zobrazí. Ďalšou formou opätovného cielenia na návštevníkov je reklama v Gmaili, pričom sa zobrazí v hornej časti kariet doručenej pošty. Ak vlastníte krátke a výstižné video, ktoré obsahuje samé pozitíva vášho produktu alebo služby, bola by škoda ho nevyužiť v rámci video remarketingu. Toto video sa im môže zobraziť pred pozretím iného videa na YouTube, uprostred neho, prípadne na ktorejkoľvek časti YouTube stránky.

Môžete vidieť, že možností ako cieliť na ľudí, ktorí váš web už navštívili, je skutočne mnoho. No ani tie najkrajšie fotografie či video natočené a nastrihané profi kameramanom vám nepomôže, ak reklamy neviete zacieliť na tých správnych ľudí. Ako teda na to?

Remarketingové publikum

Prvým krokom k úspešnému remarketingu je rozhodnutie, na ktorých návštevníkov vášho webu chcete opätovne cieliť reklamy. Existuje nekonečné množstvo faktorov, vďaka ktorým si dané publiká môžete zadefinovať. Predstavíme vám pár tých najdôležitejších, na ktoré je potrebné myslieť.

Dĺžka pobytu na stránke a Bounce rate:

Cieliť reklamu na niekoho, kto bol na stránke 3 sekundy, lebo na ňu klikol doslova omylom, by bolo skutočne zbytočné. Určiť si adekvátnu priemernú dĺžku na webe je avšak na každom webe rozličné.  Tá závisí hlavne od jednotlivých podstránok a informácií, ktoré o danom produkte, resp. službe poskytujete. Čím viac čítania, tým je čas na stránke vyšší. Nemožno teda porovnávať priemerný čas na podstránke o produkte s blogom, pri ktorom je samozrejmé, že čítaním strávi návštevník viac času.

Nedokončenie nákupu/formulára:

Dôležitým remarketingovým publikom sú návštevníci, ktorí boli v nákupnomkošíku (prípadne v rezervačnom formulári), no nevyplnili ho. Nakoľko je u nich vyššia šanca, že nákup dokončia, je vhodné nastaviť remarketingovú reklamu práve na nich. V tomto prípade je tu možnosť nastaviť na nich trošku “agresívnejšiu“ reklamu, ktorá sa im bude zobrazovať intenzívnejšie a vyzývať ich k dokončeniu nákupu. Neuškodilo by poskytnúť zľavový kód, ktorý zrazí cenu o nejaké to percento dole.

Aktivita na stránke:

Remarketingové publikum možno definovať aj vďaka správaniu návštevníka. Klikol na svoju veľkosť trička v e-shope alebo klikol na Pridať do košíka no v nákupe ďalej nepokračoval? Šup s ním do remarketingu.

Dôležité podstránky na webe:

Tak, ako možno nastaviť publikum na podstránky nákupného košíka, možno ho nastaviť na návštevu konkrétnej podstránky vášho webu, ktorá je pre váš biznis dôležitá. Môže sa jednať o konkrétny produkt, ktorý chcete predať, alebo aj podstránku, kde sú informácie o vašich službách (napr. cez podmienku url obsahuje /sluzby/).

Demografické údaje:

Publiká taktiež možno nastaviť podľa jednotlivých demografických údajov. Môže sa jednať napríklad o pohlavie, vekovú kategóriu či geografickú lokáciu.

Zdroj návštevy:

V prípade vysokej návštevnosti na stránke je vhodné rozdeliť remarketing podľa zdrojov, odkiaľ návštevníci prišli. Je možné si zadefinovať zdroj príchodu – Google organické návštevy, návštevy z Facebooku, alebo priamo z vašej Google reklamy. V tom prípade možno publikum rozčleniť aj na základe návštev z jednotlivých kampaní. Takto budete mať prehľad, ktoré publikum je najefektívnejšie a s ktorým je teda výhodné aj naďalej pracovať v kampaniach Google Ads.

Jednotlivé špecifiká publík možno nastaviť v Google Analytics. Po zvolení názvu publika, výberu účtu Analytics a Google Ads, v ktorom toto publiku chcete použiť, si ho môžete nadefinovať.

Membership duration:

Pri nastaveniach publík nemožno zabudnúť ani na Membership duration, teda dĺžku členstva v publiku. Je možné ho nastaviť na 1-540 dní, opäť treba vychádzať z webu a cieľa, ktorý chceme remarketingom dosiahnuť. I keď nastaviť členstvo na 540 dní sa môže zdať lákavé, vždy je potrebné myslieť na to, že ak sa reklama bude zobrazovať užívateľom až moc dlho a často, môže to mať skôr opačný výsledok, než aký ste chceli.

Taktiež je potrebné zmieniť, že všetky faktory, ktorými môžete publikum definovať, je možné aj vzájomne kombinovať. Napríklad možno vytvoriť publikum, v ktorom budú len ženy vo veku 35-54 rokov zo Slovenska, a zároveň boli v nákupnom košíku. Rovnako to môžete aj znegovať, a tak vytvoriť publikum, kde budú všetci návštevníci webu okrem žien vo veku 35-54 rokov, ktoré boli v košíku. Takýmto spôsobom môžete z remarketingu vylúčiť aj tých, ktorí už na stránke spravili konverziu.

Možností je v skutku veľa.

Ak teda zvažujete podporiť váš biznis pomocou Google Ads reklamy a neviete si rady, rozhodne sa obráťte na Visitero odborníkov. Pretože váš úspech je aj našim úspechom.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk

Menu