Predávajte na Instagrame

Pandémia koronovírusu okrem iného ovplyvnila aj naše nákupne správanie a zvyky. Ľudia sa z kamenných obchodov presúvali do online-u a zistili, že nakupovanie prostredníctvom internetu šetrí ich čas. Je tak vysoko pravdepodobné, že podiel nákupov v e-shopoch bude rásť aj po odznení pandémie.

Malé a stredné firmy sa museli chtiac nechtiac tomuto trendu prispôsobiť  a presunúť sa tam, kde sú ich zákazníci. Konkurencia je však obrovská, a preto nie je nikdy na škodu poobzerať sa po všetkých užitočných predajných kanáloch. Jedným z nich môže byť aj sociálna sieť Instagram, ktorá je vizuálne príťažlivá, jednoduchá a užitočná pri spojení s vašou cieľovou skupinou. Na Slovensku ju využíva približne až jeden milión užívateľov, no priťahuje prevažne mladšiu generáciu. Ak práve tá spadá do vášho okruhu zákazníkov, mali by ste porozmýšľať nad funkciou Instagram Shopping.

Čo ponúka Instagram Shopping?

Založenie obchodu vám v jednoduchosti umožní na sociálnu sieť nahrávať vaše produktové katalógy a následne produkty označovať a propagovať cez štandardné príspevky, stories alebo kartu „Nakupovať.“ Používatelia nákupne príspevky ľahko rozoznajú prostredníctvom ikonky nákupnej tašky či samolepkami priamo na fotografii. Kliknutím na označený produkt rýchlo uvidia jeho názov, cenu a iné dodatočné informácie. Ak sa im produkt zapáči, môžu ho rovno kúpiť buď presmerovaním na web alebo snáď čoskoro priamo vo vnútri aplikácie Instagramu. To celé so sebou prináša množstvo výhod.

Výhody založenia Instagram obchodu

  • Uľahčíte nákupný proces

Nákupný proces môže byť krkolomnou cestou a samotné e-shopy to nie vždy zákazníkovi uľahčujú. To by ale bolo témou na niekedy inokedy 🙂  Častokrát sa nám stáva, že rolujeme Instagramom a náhodou narazíme na nejakú vec alebo produkt, ktorý upúta našu pozornosť. Začneme rozmýšľať o jeho kúpe, chceli by sme sa dozvedieť viac, a tak sa preklikávame na e-shop alebo si to ešte sťažíme hľadaním na Googli. Do nákupu tak okrem peňazí investujeme aj náš čas. Pretože sme tvory pohodlné, založením Instagram obchodu tento čas výrazne skrátime, spríjemnime zákazníkovi cestu k nákupu a poistíme sa, že produkt si prezrie najskôr u nás ako u konkurencie.

  • Podnietite impulzívny nákup

Instagram má sám o sebe moc vyvolať v nás pocit, že potrebujeme nové veci. Aj keď sa tejto skutočnosti bránime, je to jednoducho fakt, ktorý poháňa nakupovanie na internete. Impulzívne väčšinou nakupujeme drobné výrobky ale produkty súvisiace so životným štýlom. Prostredie Instagramu a prezentácia výrobkov v nás vyvoláva pozitívne emócie, ktoré pôsobia ako podnety ku kúpe. Aby sa tieto podnety premenili v samotný nákup, je potrebné ich čo najrýchlejšie aktivovať. A čo je viac, keď môžeme svoje potreby okamžite uspokojiť v priebehu niekoľkých kliknutí, priamo na mieste ich vzniku?

  • Predáte príbeh

To čo naozaj predáva, sú príbehy a zážitky. Práve na Instagrame môžeme vo veľkej miere využívať vizuálny marketing. Publikovaním prekrásnych fotografii ukážeme naše produkty v inom svetle a ukážeme zákazníkom, čo všetko s nimi môžu zažiť a ako môžu zmeniť ich život. Keď k takýmto príspevkom naviac pridáme možnosť zakúpenia, pravdepodobne to zvýši váš predaj. Na jednom mieste tak dokážeme stimulovať predstavivosť zákazníkov a povzbudiť ich k nákupu o mnoho lepšie, ako keď si na e-shope prezerajú suché fotografie a výpis parametrov tovaru.

Ako založiť Instagram Shopping?

Pred samotným spusteným Instagram obchodu je potrebné splniť nasledujúce kroky:

  • Uistite sa, že produkty, ktoré predávate spĺňajú pravidlá pre Instagram Shopping. Predávať môžete len fyzické produkty a nie služby.
  • Nastavte svoj Instagramový účet ako firemný účet
  • Prepojte Instagramový účet s Facebook Bussines Managerom vašej firmy
  • Vo Facebooku si vytvorte katalóg produktov, v ktorom budete predávať vaše produkty
  • V aplikácii Instagramu sa prihláste do služby Nakupovanie a odošlite svoj účet na kontrolu

Ak si myslíte, že Instagram Shopping je pre vás skvelou príležitosťou ako predstaviť a predať svoje produkty, no neviete ako na to, náš Visiteam si s radosťou vyhrnie rukávy a rád vám pomôže nakopnúť váš Instagram a nielen to!

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk

Menu