Ako zvýšiť obrat e-shopu až o 30 % bez dodatočných investícií

Vlastníte e-shop s produktami, ktorý je konkurencie schopný, no i napriek tomu vaše obraty stagnujú? V dnešnej rýchlo vyvíjajúcej sa dobe je nevyhnuté nezaspať na vavrínoch a neustále napredovať. Rast obratu je možné zabezpečiť pomocou osvedčených metód.

1.   TIP – Zdokonaľte vašu zákaznícku podporu

Zákaznícka podpora je jedným z najdôležitejších prvkov pri budovaní dôvery a lojality. Ak chcete získať konkurenčnú výhodu, vytvorte si zákaznícku linku, prostredníctvom ktorej (telefonicky alebo online cez chat) poradíte vášmu potenciálnemu zákazníkovi s výberom vhodného produktu. Táto podpora ponúka možnosť spýtať sa predávajúceho otázku týkajúcu sa produktu, čo často vedie aj k nákupu.

2.   TIP – Online chat dostupný v čase, kedy ľudia nakupujú

Máte už online chat na e-shope? Skvelé! Myslíte však na to, že potenciálni zákazníci oceňujú najmä podporu v reálnom čase. Okrem pracovných hodín by mal byť online chat dostupný predovšetkým v časoch, kedy ľudia najviac nakupujú. Stačí sa pozrieť na štatistiky návštevnosti v Google Analytics, prípadne na dopyt na váš online chat. Ak neviete zabezpečiť online chat mimo pracovných hodín, využite chatboty na pomoc samoobslužnej zákazníckej podpory. Správne nastavený a personalizovaný chatbot odvedie prácu za vás.

3.   TIP – Poskytujte drobnú zľavu v prípade nákupu cez chat

Online chat na webe vám môže pomôcť zvýšiť nielen interakciu s potenciálnymi zákazníkmi, ale aj konverzný pomer. Až 48 % zákazníkov preferuje kontakt so spoločnosťou cez online chat. Podnietiť k nákupu ich môžete aj tak, že im poskytnete drobnú zľavu v prípade nákupu priamo cez chat. Týmto spôsobom môžete zatraktívniť vašu ponuku pre potenciálnych zákazníkov.

4.   TIP – Venujte pozornosť nielen dobrým, ale aj zlým recenziám

Recenzie sú najcennejším majetkom každého e-shopu. Sú vždy skvelou spätnou väzbou o kvalite produktov a služieb. Je dôležité venovať pozornosť nielen pozitívnym, ale hlavne negatívnym recenziám. Poučte sa z negatívnej spätnej väzby a odpovedajte s chladnou hlavou. Ukážte zákazníkovi, že ho beriete vážne a vzniknutý problém čím skôr vyriešte.

5.   TIP – Nastavte si dopravu ZADARMO

Dnes už spotrebitelia očakávajú dopravu zadarmo, a preto je dôležité, aby e-shopy ich očakávanie splnili. Na Slovensku si až 32 % ľudí zvolí radšej e-shop, na ktorom je doprava zadarmo. V konečnom dôsledku len zistíte, že zákazníci sú ochotní zaplatiť za položku o pár centov viac, ak budú mať dopravu zdarma. Nezabúdajte ani na rýchlosť doručenia. Nikto nechce čakať týždeň na svoj balík.

6.   TIP – K nákupu produktu pridajte aj drobný darček

Prekvapte zákazníkov a ponúknite im k objednávke niečo navyše. Môžete sa napríklad rozhodnúť pribaliť im darček zadarmo od určitej hodnoty objednávky. Môže ísť o doplnkový produkt k tomu, čo si objednali alebo o zľavu na ďalší nákup. Zákazníci sa tomuto milému gestu zaiste potešia.

7.   TIP – Zbierajte kontakty a vytvárajte newsletter

Zbierajte kontakty – pri objednávkach, prostredníctvom vyskakovacích okien na webe alebo prostredníctvom blogových článkov. Za poskytnutý e-mail ponúknite protihodnotu, napríklad vo forme zľavového kódu alebo špeciálnych zliav na položky s veľkým dopytom. Pravidelne vytvárajte aj newsletter, v ktorom odprezentujete najpredávanejšie produkty či novinky.

Zvýšte váš obrat už dnes

Môžete vidieť, že váš e-shop dokážete zdokonaliť pomocou naozaj pár jednoduchých tipov. V prípade, že váš internetový obchod niečo z vyššie uvedených bodov neobsahuje, veríme, že sme vás inšpirovali k jeho úprave. Ak sa však na úpravu zmien veľmi necítite, zverte váš e-shop odborníkom. Neváhajte a kontaktujte nás ešte dnes.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk