Kedy je čas na redizajn webu?

Webová stránka je výkladnou skriňou pri získavaní nových zákazníkov či partnerov a z hľadiska imidžu dodáva vašej firme dôveryhodnosť. Aby vaše podnikanie mohlo stáť na pevných základoch, potrebujete funkčný, predávajúci a intuitívny web. V priebehu rokov však môže vaša stránka vzhľadom na neustále meniace sa trendy a technologický vývoj tieto atribúty stratiť. Vtedy je na čase porozmýšľať nad redizajnom web stránky.

Čo je to redizajn webu?

Redizajn spočíva v zmene kódu, obsahu, štruktúry a grafiky webu s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu výkonnosť stránky. Každý web sa skladá z dvoch častí – backendu a frontendu. Backend zabezpečuje chod a administráciu webu, zatiaľ čo frontend je všetko to, čo vidíme, pri návšteve stránky. Redizajn webu je tak vo finále značným zásahom do ktorejkoľvek z obdivoch častí.

Kedy je nevyhnutný redizajn webových stránok?

Existuje niekoľko objektívnych dôvodov, kedy by sa vám v hlave mala rozsvietiť červená kontrolka. Poďme sa pozrieť na 5 najdôležitejších:

  1. Máte problémy s aktualizáciou obsahu

Obsah na webe je potrebné udržiavať relevantný, čo znamená, že ho musíte vedieť kedykoľvek upraviť bez toho, aby ste do jeho úpravy museli zapojiť ITčkára. Na to potrebujete jednoduchý a spoľahlivý redakčný systém, ktorý umožní upravovať, odstraňovať, pridávať alebo organizovať obsah bez zbytočných starostí.

  1. Web nie je prispôsobený pre mobilné zariadenia

Responzívny webový dizajn by mal zabezpečiť, aby sa vaše webové stránky vykresľovali správne na rôznych zariadeniach a aby sa používateľský zážitok preniesol na každú obrazovku, či už je to stolný počítač, notebook, tablet alebo mobilný telefón. Minuloročný prieskum na Slovensku navyše potvrdil celosvetový trend, ktorý ukázal, že až 39,3 % Slovákov pri surfovaní preferuje mobilné zariadenia, pričom stolové zariadenia len 27,2 %. Responzívny web je tak dnes nevyhnutnosťou a pokiaľ váš web jeho parametre nespĺňa, škodíte sami sebe.

  1. Dizajn vyzerá ako z roku 5

„Nikdy nesúď knihu podľa obalu.“ Známa fráza by síce mala byť súčasťou životnej filozofie každého človeka, no v online svete (obzvlášť pokiaľ ide o naše peňaženky) sa takto nesprávame. Vedeli ste, že nášmu mozgu stačí iba 50 milisekúnd na to, aby si vytvoril prvý dojem o webovej stránke? Z neho potom pramení rozhodnutie, či človek chce na danom webe ostať alebo odísť a či vykoná konverziu alebo nie.

  1. Neprehľadnosť

Tucet možností v menu a architektúra podobná zložitosti Rubikovej kocky sú postrachom každého užívateľa. Návštevníci vášho webu by mali intuitívne porozumieť kam majú kliknúť, kde zistia viac o produkte či službe a ako sa dostať k ďalším potrebným informáciám. Aj tu platí, menej je niekedy viac.

  1. Vysoká miera okamžitých odchodov

Vysoká miera okamžitých odchodov vám v podstate hovorí o tom, koľko používateľov opustí váš web po zobrazení prvej stránky. Spozornieť by ste mali, ak sa tento koeficient v priebehu rokov začal zvyšovať, pretože môže naznačovať meniace sa preferencie používateľov. Vaša cieľová skupina si mohla medzitým zvyknúť na nové štandardy a moderné funkcionality, ktoré ponúkajú konkurenčné weby. Zároveň môže byť aj indikátorom kulminácie vyššie opísaných problémov.

V prípade, že vaša stránka trpí vyššie uvedenými nedostatkami, je na čase uvažovať o redizajne. Ak si stále nie ste istý alebo len neviete ako začať, neváhajte nás kontaktovať a radi sa na váš web pozrieme. Naši špecialisti vykonajú komplexnú analýzu používateľskej skúsenosti, odhalia technické nedostatky a v neposlednom rade vám pripravia také riešenie, aby webová stránka predávala, generovala konverzie a bola oku lahodiaca.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk

Menu