Čo je to produktový feed a ako ho používať?

Ak vlastníte e-shop, určite súhlasíte, že zvýšiť povedomie a zlepšiť predaje je vašim hlavným cieľom. Ako to však dosiahnuť? Vaše produkty (alebo služby) potrebujete dostať na rôzne platformy. Najjednoduchšie bude využiť XML feedy, ktorých cieľom je propagácia produktov aj mimo samotný e-shop. Ako na to?

V tomto článku vám poskytneme základné informácie o XML feedoch, ale tiež o tom:

Čítajte však do konca, kde vám prezradíme, ako vygenerovať XML feed v populárnom redakčnom systéme WordPress.

Čo je XML feed?

XML (eXtensible Markup Language) feed je textová, unifikovaná štruktúra dát, ktorá umožňuje e-shopom zdieľať dáta medzi rôznymi systémami, vrátane webových stránok a marketingových platforiem. Je ľahko čitateľný, ako strojom, tak aj človekom. Zväčša ide o súbor vo formáte .xml, .csv alebo .txt. XML feed môže byť tiež umiestnený na serveri alebo na FTP kde je automaticky aktualizovaný spravidla pomocou cron služby.

Využitie cron služby pre automatické obnovovanie feedu, napr. 1x za deň, vám uľahčí jeho manuálnu aktualizáciu. Službu stačí nastaviť a viac netreba riešiť. Nastavenie poskytujú hostingové spoločnosti, ale tiež externé nástroje – napr. cron-job.org.

Čo je produktový feed?

Produktový feed je vlastne typ XML feedu. Používa sa na komplexný prenos informácií o produktoch alebo službách z e-shopu na marketingové platformy a nástroje na správu produktov. Obsahuje informácie, ako sú:

  • názov výrobku,
  • popis,
  • kategória,
  • cena,
  • URL obrázka
  • a mnoho ďalších.

Jednotlivé marketingové platformy, ako napr. Google Ads, Facebook Business Manager či porovnávače produktov Heureka, Mall, Favi, Biano a Pricemania, majú vlastnú špecifikáciu, podľa ktorej je potrebné daný feed vytvoriť.

Každý systém zároveň uvádza povinné údaje (tzv. tagy), ktoré produktový feed musí obsahovať a nepovinné, ktoré sú odporúčané pre správne zobrazovanie všetkých informácií. Na obrázku je príklad štruktúry produktového feedu pre portál Heureka.sk.

Ako produktový feed vytvoriť?

V úvode je potrebné produktový feed vytvoriť a upraviť podľa požiadaviek konkrétnej marketingovej platformy, na ktorú ho budete vkladať. Keď tento krok máte, testujte produktový feed tak, aby sa všetky informácie zobrazovali správne. Spravidla každá platforma poskytuje report chýb. Tie, ktoré sa v ňom objavia, je nutné opraviť.

Ako vygenerovať XML feed vo WordPresse?

Pokiaľ máte váš e-shop postavený na platforme Woocommerce, odporúčame použiť niektoré z overených pluginov, ako je napr. Product Feed PRO alebo WP All Export.

TIP NA ZÁVER

Po úspešnom vytváraní a napojení produktového feedu je dôležité pamätať na to, že informácie musia byť presné a aktuálne. Ak sa informácie o vašich produktoch zmenia, je dôležité ich aktualizovať alebo nastaviť spomínanú automatickú aktualizáciu.

Vytvorenie a správa produktového feedu môže byť poriadna fuška, a preto, ak si s ním neviete pomôcť, pokojne nás kontaktujte. O všetko sa radi postaráme za vás.

Zanechajte nám na Vás kontakt

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk