Čo všetko musíte vedieť o Performance max kampaniach

Predstavte si, že za vaše reklamné kampane preberie celú zodpovednosť umelá inteligencia. Vo svete sa všetko vyvíja vpred a rovnako tak i v reklame. Performance Max kampane spoja vizuálne a textové reklamy s produktami. Čo presne tieto kampane znamenajú a aké sú ich výhody či nevýhody? V tomto článku vám predstavíme všetko, čo potrebujete vedieť o Performance max kampaniach.

Performence max

Čo sú Performance Max kampane?

Performance Max kampane postupne nahrádzajú Smart Shopping kampane. Ide o nový typ Google Ads kampaní, ktoré sú zamerané na maximalizáciu výkonu. Skrátene sa nazývajú aj PMax kampane. Slúžia na jednoduché zacielenie Google Ads reklám v rámci celej platformy Google:

Vyhľadávacia sieť

  • zobrazovanie v rámci vyhľadávania v prehliadači, mapy a nákupy

Obsahová sieť

  • obrázkové plochy na rozličných weboch, YouTube, Gmail

Stačí vám jedno rýchle nastavenie a o vaše kampane je postarané. Strojové učenie, automatizácia a optimalizácia 24/7. PMax kampane pomáhajú zvýšiť počet konverzií a celkovú výkonnosť, optimalizáciu rozpočtu, publík a ďalších možností.

Aké sú výhody a nevýhody Performance max kampane?

Výhody Performance Max kampane

Zjednodušená správa kampaní

Performance Max zjednodušuje správu kampaní automatizáciou mnohých procesov, ktoré by si inak vyžadovali manuálne úpravy, ako aj pri ostatných typoch kampaní.

Vylepšené zacielenie

Pokročilé funkcie zacielenia, ako sú vlastné publiká, podobné publiká a publiká podľa nákupných úmyslov, ktoré PMax využíva pomáhajú zacieliť na správne publikum v správnom čase.

Nevýhody Performance Max kampane

Obmedzené údaje o výkonnosti

V rámci Google Ads poskytuje PMax len obmedzené údaje, čo sa týka výkonnosti jednotlivých typov cielení. V účte Google Ads tak nezískate prehľad, ktoré hľadané výrazy prinášajú zobrazenia reklám, priame prekliki na váš web a v neposlednom rade ani konverzie na vašom webe. Nevidíte ani ktoré assety v rámci kampane majú najväčšiu výkonnosť.

Nie je možné nastaviť negatívne kľúčové slová

Výrazným mínusom je tiež vylúčenie negatívnych kľúčových slov. Pri PMax kampaniach nemôžete priamo vylúčiť negatívne kľúčové slová na úrovni kampane, ani assetov. Ak potrebujete nejaký vyhľadávaný výraz odstrániť, musíte kontaktovať Google podporu a tiež vyplniť formulár, ktorý však môžu vypísať len majitelia účtu a admin.

Na čo si dávať pozor pri nastavovaní Performance Max kampaní

Častá úprava reklamných textov

Neodporúča sa komunikovať akékoľvek sezónne zľavy, ako napr. Black Friday, valentínsku zľavu, či rôzne akcie k MDŽ. Akékoľvek zásahy do existujúcej kampane spôsobia, že kampaň sa začne nanovo učiť a výsledkom nie je získanie dopytov či objednávok na e-shope, ale opačný prípad – ich pokles. Z vlastných skúseností môžeme potvrdiť, že aj zmena čo i len jedného slovíčka v textových kreatívach tejto kampane spôsobila, že kampaň sa opätovne spustila do fázy učenia a po dobu niekoľkých dní neprinášala žiadne výsledky.

Nepracovať len s jednou kampaňou/jedným assetom

V prípade, že na vašom e-shope predávate viacero druhov produktov, neodporúčame na ne cieliť v rámci jedného reklamného nastavenia. Vytvorte niekoľko kampaní/assetov, pričom každý asset nech sa sústredí na 1 typ (napr. značku produktu).

Každý asset možno tiež zacieliť na rozličné publikum. V rámci jedného assetu sa však neodporúča nastaviť niekoľko publík, ale iba jedno. Týmto nastavením získate väčšiu kontrolu nad tým, ktoré produkty sa v rámci Google Ads kampaní budú zobrazovať.

Minimálna výška rozpočtu

Ak chcete, aby vaša performance max kampaň bola úspešná, odporúčame vám pracovať s minimálnym denným rozpočtom vo výške 10 – 15 €. Vychádzať však môžete aj z odporúčania Google, aby denný rozpočet mal hodnotu najmenej 3-násobok aktuálnej priemernej CPA.

Obrázky a video

Performance max kampaň sa nezaobíde bez pútavých obrázkov (v pomeroch 1:1, 1,91:1 a 4:5) a bez YouTube videa, v ktorom propagujete svoju stránku, brand či vybrané produkty. Akonáhle vlastné video nenahráte, Google vám automaticky vytvorí video z fotiek a textov, ktoré v rámci kampane použijete. Avšak, zvyčajne toto automatické video nevyzerá dobre, a preto vám odporúčame popracovať na vlastnom videu, s ktorým budete spokojný.

Chcete zjednodušiť správu vašich kampaní? Stačí dbať na prípravu kvalitných podkladov, vaše reklamné ciele a obmedzenia v rámci vášho rozpočtu a PMax kampane môžu byť tým najlepším typom reklamy pre vás.

Neviete ako na efektívne kampane?

To vôbec nevadí. Na to sme tu my z Visitera. Dohodnite si bezplatnú konzultáciu a my vám poradíme ako začať inzerovať na Google.

Zanechajte nám na Vás kontakt

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk