Consent Mode v2 – týka sa aj vás a čo musíte vyriešiť?

Google prináša novinky a od marca 2024 sa v digitále udeje veľká zmena – je nevyhnutné implementovať Consent Mode v2. Najmä, ak chcete aj naďalej využívať dáta návštevníkov webu na personalizovanú reklamu. Čo to vlastne znamená a ako to ovplyvní vás? V tomto článku si predstavíme Consent Mode, jeho zmeny a riešenia pre tento update.

Čo je vlastne Consent Mode?

Consent Mode umožňuje webovým stránkam dynamicky prispôsobovať sledovanie a zbieranie údajov podľa preferencií návštevníkov týkajúcich sa súborov cookies.

V prípade zmien v nastaveniach súhlasu návštevníkov môže Consent Mode automaticky aktualizovať sledovacie tagy a zabezpečiť, aby sa používanie súborov cookies prispôsobilo nastaveniam súhlasu. Tým pomáha stránkam dodržiavať pravidlá ochrany súkromia a zároveň umožňuje efektívne zhromažďovanie údajov v súlade s predpismi a preferenciami používateľov.

Laicky povedané, aj keď používateľ nepovolí cookies na webe, Consent mode zabezpečí, že v Google Analytics budú zaznamenané konverzie používateľov bez toho, aby bolo narušené GDPR.

2 nové parametre, ktoré vyžadujú súhlas

Google však prichádza s novou verziou – Consent Mode v2, ktorá je doplnená o 2 nové parametre, ktoré špecificky vyžadujú súhlas od návštevníka webu alebo aplikácie, na spracovanie osobných údajov a cookies, na základe dodržiavania predpisov GDPR a EPD:

1.    paramater  – ad_user_data

Používa sa na nastavenie súhlasu pre odosielanie údajov používateľa Google na účely reklamy. Používatelia webovej stránky musia výslovne súhlasiť so zdieľaním svojich údajov s Google, prostredníctvom bannera na súhlas s používaním súborov cookies.

2.    parameter  – ad_personalization

Tento parameter určí, či možno údaje použiť na personalizáciu reklám (napr. remarketing). Používatelia musia výslovne súhlasiť (prostredníctvom bannera na súhlas s používaním súborov cookies) so zdieľaním svojich údajov s Google na účely personalizácie reklám.

Aktuálne parametre Consent Mode – analytics_storage a ad_storage boli spojené len s zhromažďovaním údajov, zatiaľ čo nové parametre Consent Mode v2 súvisia s tým, ako sú údaje používané a zdieľané.

Aké problémy vám vzniknú, ak nezapracujete update Consent Mode?

Consent Mode musíte zapracovať do 6. marca 2024. Ak nebude správne implementovaný, alebo ak v ňom nebudú nastavené správne súhlasy používateľov, ovplyvní to fungovanie vašich reklamných kampaní Google Ads.

Neúčinný remarketing

Nesprávne nastavený Consent Mode v2 obmedzí schopnosť sledovať a zacieliť reklamy na ľudí, ktorí navštívili vašu webovú stránku.

Obmedzené sledovanie konverzií

Bez správneho súhlasu od používateľov bude obmedzená schopnosť sledovať konverzie a účinnosť reklamných kampaní. To môže výrazne ovplyvniť výkonnosť Google Ads kampaní. Hlavne tých, ktoré sú optimalizované na základe konverzií.

Možné problémy so súladom s ochranou osobných údajov

Neimplementovanie súčasných nástrojov na riadenie súhlasu môže viesť k problémom so súladom s reguláciami ochrany osobných údajov. Najmä, ak je stránka či aplikácia dostupná pre používateľov z Európskeho hospodárskeho priestoru (EEA) alebo iných oblastí s prísnymi pravidlami týkajúcimi sa súkromia.

Pre optimálne využitie Google Ads a súlad so súčasnými predpismi je odporúčané implementovať Consent Mode v2 a správne nastaviť súhlas od používateľov týkajúci sa používania súborov cookies a sledovacích technológií.

Ako skontrolovať a nastaviť update Consent Mode?

Obráťte sa na vášho web developera spravujúceho vašu stránku a zistite, ako je cookie lišta na webe aktuálne nastavená a či dané zmeny sú už z ich strany automaticky zapracované. Sám Google poskytol návod, ako je consent potrebné na webe upraviť.

Aktuálne nastavenie Consent mode je možné si jednoducho skontrolovať prostredníctvom Preview mode v Google Tag Manager (GTM), ktorý je nasadený na webe. Po otvorení stránky cez preview mode skontrolujte cookie consent – či už obsahuje nové parametre ad_user_data a ad_personalization. Rovnako sledujte, či dané parametre nie sú automaticky granted hneď pri prvej návšteve webu bez interakcie s cookie lištou.

Čo odporúčame my vo Visitero?

Najjednoduchším a najefektívnejším riešením je vložiť na web cookie lištu Cookiebot. S jej nasadením budete mať istotu, že neporušujete žiadne legislatívne práva ohľadom GDPR – automaticky budete spĺňať nové podmienky Consent Mode v2, nakoľko Cookiebot tento update zapracoval už koncom roku 2023.

Aké vidíme ďalšie výhody Cookiebotu?

Cookiebot ostáva na webe zobrazený. Používateľ si tak môže kedykoľvek zmeniť, či prispôsobiť aktuálne nastavenie cookies bez toho, aby musel komplikovane premazávať dáta z vyhľadávača. Túto možnosť vidíte aj priamo pri čítaní tohto blogu a to v ľavom spodnom rohu.

Potrebujete pomôcť s aktuálnym nastavením lišty cookies od Cookiebot či Consent Mode v2? Kontaktujte nás. Ako oficiálny partner Cookiebot vám vieme pomôcť s jeho nastavením – stačí sa zaregistrovať cez tento link. Radi vám pomôžeme zabezpečiť, aby boli tieto nástroje správne nakonfigurované.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk