Je organický dosah na Instagrame v roku 2024 už naozaj mŕtvy?

Autor
Evka
Social Media Specialist

Zdieľať

Instagram aj v roku 2024 ostáva jednou z najpopulárnejších sociálnych sietí. Ako platforma s viac ako miliardou aktívnych používateľov sa stal dôležitým marketingovým nástrojom pre značky, firmy, aj tvorcov obsahu. Avšak, s rastúcou konkurenciou a zmenami v algoritmoch sa mnohí pýtajú: „Je organický dosah na Instagrame v roku 2024 už naozaj mŕtvy?“ Poďme si to spoločne rozobrať.

Úpadok organického obsahu, prečo sa to deje?

Sociálne siete boli kedysi rajom na organický obsah, no v posledných rokoch sa to výrazne zmenilo. Karty ešte mierne zamiešal TikTok, vďaka ktorému veľa firiem bolo zrazu na vrchole slávy. Avšak, všetko sa mení. V digitálne už je viac značiek, než kedysi. Konkurenčný boj je preto veľký a investovať do reklamy je nevyhnutné. Tým vám ale netvrdíme, aby ste obsah nerobili. To vôbec. Len by bolo vhodné vo vašej marketingovej stratégii vyčleniť rozpočet práve aj na podporu organického dosahu.

Je algoritmus hlavným vinníkom?

Určite áno. Ten v roku 2024 kladie dôraz predovšetkým na personalizovaný obsah, aby mal každý používateľ najlepší zážitok. To znamená, že používateľ vidí viac obsahu, ktorý ho pravdepodobne zaujme, ale zároveň menej obsahu od účtov, s ktorými nie je pravidelne v kontakte. Značí to však, že bez vašej pravidelnej aktivity s vami budú sledovatelia menej interagovať = váš obsah sa im prestane organicky zobrazovať. 

Prečo sa zamerať na platené kampane?

Reklama na Instagrame umožňuje presné zacielenie. Vaše „posolstvo“ tak dostanete k správnym ľudom. Navyše za stále pomerne nízku cenu. Už aj s malou investíciou viete osloviť tisíce ľudí, a to aj v prípade, že máte len niekoľko followerov, príp. žiadnych. Tak prečo to nevyužiť? Kvalitný obsah si jednoducho zaslúži byť videný. Veď keď už investujete do tvorby obsahu, tak investujte aj do toho, aby sa tento obsah dostal k čo najväčšiemu počtu ľudí. 

Pre menšie firmy, ktoré chcú najmä zvýšiť povedomie o značke, dávajú platené kampane obrovský zmysel. Dokonca väčší než sa snažiť o virálny obsah a čakať kým niečo uspeje samé. So správnou stratégiou sa aj malá firma stane známejšou.

TIP NA ČLÁNOK: Ako vytvoriť úspešnú obsahovú stratégiu pre váš brand

Ako používať Instagram v roku 2024?

Instagram už dávno nie je len o zdieľaní fotiek vo feede. Veľa používateľov dnes zdieľa bežné momenty prostredníctvom príbehov, správ či krátkych videí (Reels). Napriek tomu sa mnohé firmy stále sústreďujú len a len na svoj feed. Prestaňte robiť túto chybu a prispôsobte sa zmenám. Využívajte príbehy a vytvárajte tiež krátke videá. Reels majú tiež v profile vlastný feed a funguje pri nich iný algoritmus – hlavným cieľom je priniesť nových followerov.

Autenticita je stále dôležitá

Zabudnite na dokonalé fotky a videá. Stále platí, že autenticita je dôležitá a ľudia majú bližšie k značkám, ktoré pridávajú osobnejší obsah. Krásnym príkladom sú práve influenceri. Presne preto ich používatelia stále sledujú najviac. Jednoducho sa s nimi vedia lepšie stotožniť. Ako firma máte určite ťažšiu úlohu ako jednotliví tvorcovia obsahu, no stačí len ukázať niečo viac z vášho zákulisia alebo vytvoriť príbeh. Pomôžu vám aj tieto Jednoduché tipy, ako aj vaša značka prerazí na InstagramInstagram, a sociálne siete všeobecne, sú už jednoducho miestom, kde firmy musia investovať viac času a energie do vytvárania kvalitného obsahu, interakcie s publikom a rozvíjaním komunikačnej stratégie. Organický obsah je síce bez platenej reklamy na ústupe, no stačí len správne uchopiť všetky príležitosti a môže krásne fungovať.

Úspech už nepríde sám od seba – vyžaduje si to stratégiu, kreativitu a často aj investíciu. Ak potrebujete naštartovať sociálne siete, veľmi radi vám s tým pomôžeme.

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson