Newsletter, ktorý zaujme!

Autor
Michal
Web Developer

Zdieľať

Určite ste sa už stretli s tým, že sa vám zdala online komunikácia vašej značky jednotvárna a radi by ste vyskúšali niečo iné. Čo by ste povedali na oslovenie zákazníkov priamo prostredníctvom mailu? Každý z marketérov si po zadaní tejto úlohy povie: „Skvelé, idem na email marketing! Navrhnem dizajn, pripravím texty, upgradnem databázu a nastavím odoslanie.“ Háčik je však asi vo všetkom, čo súvisí s prípravou newslettra.

  1. Kvalitný dizajn je základ

Akákoľvek platforma umožňujúca zasielanie newslettrov dokáže do dizajnu pridať obrázok, text, odkaz a tlačidlo. Záleží však na tom, v akom poradí a v akej kombinácií ich použijete. Skúste sa pri tvorbe mailu zameriavať predovšetkým na vnímanie zákazníka. Každý z nás číta od hora nadol. Podstatou je teda vytvorenie nápaditého dizajnu vychádzajúceho z geštalt psychológie, ktorý je založený na tom, aby vzbudil u zákazníka pocit, že musí scrollovať smerom dolu.

  1. Nie je fotka ako fotka

To, že všetky sociálne siete ako Instagram, Facebook alebo LinkedIn sú doslova závislé od fotiek, je všeobecne známe a tento fakt platí rovnako aj pri newslettroch. Ak máte občas pocit, že každá fotka je niečím výnimočná a neviete sa rozhodnúť, ktorú z nich použijete, nepremýšľajte, berte všetky a hor sa do obľúbeného GIFka. Skvelý príklad na využitia GIFu môže byť napríklad newsletter pre hotel. Ukážete v ňom zákazníkom svoje luxusné izby, štýlovú hotelovú reštauráciu a špičkovú gastronómiu bez toho, aby ste museli v dizajne vyčleňovať na všetko osobitný priestor.

  1. Text – čím kratší, tým lepší

Správne podanie informácie je pre newsletter snáď najkľúčovejšie. Problém však nastáva vtedy, keď sa množstvo informácií, ktoré chcete zákazníkovi predať presahuje dĺžku troch normostrán. Podstatou je okresať text na čo najkratšiu verziu, umiestniť ho na viditeľné miesto a použiť tlačidlo. Vybrať z textu alebo ponuky to najdôležitejšie môže byť náročné, ale ak sa poriadne zamyslíte a celú ponuku detailne rozanalyzujete, určite zistíte, čo zákazníka zaujme.

  1. Predmet rozhoduje

Ako určite viete, predmet mailu je pre adresáta rozhodujúci a práve atraktivita predmetu rozhoduje o tom, či človek vašu správu otvorí alebo nie. Skúste osloviť zákazníkov osobne použitím ich mena, čo môže mať v konečnom dôsledku vplyv aj na budovanie vzťahu zákazníka k značke. Snažte sa o to, aby bol predmet čo najkratší a zároveň upútal pozornosť. Ako však napísať predmet, ktorý zaujme? To a ešte omnoho viac sa dozviete v nasledujúcom blogu.

 

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson