Popularita TikToku alebo prečo by mali značky brať TikTok vážne

Sociálna sieť TikTok je považovaná za sieť mladších vekových kategórií a veľa ľudí ju stále neberie vážne. A to aj napriek tomu, že v roku 2021 dosiahla 656 miliónov stiahnutí, čo z nej robí najsťahovanejšiu aplikáciu. Táto platforma umožňuje tvorcom natáčať a upravovať 15 – 60 sekundové videá, ktorými sa snažia upútať pozornosť používateľov. Zaujímavé štatistiky o československom social media publiku prezrádzajú, že na TikToku je až 41 % Slovákov do 30 rokov.

Prečo zahrnúť TikTok do vašej marketingovej stratégie?  

Cieľom platformy je pomôcť značkám rozvíjať ich kreativitu pri tvorbe autentických reklám, ktoré im môžu priniesť množstvo videní a zároveň zvýšenie povedomia o značke. Okrem toho je aplikácia vhodná aj na budovanie komunity alebo poskytovanie zákazníckej starostlivosti.

  • Jeden z dôvodov prečo by mali marketéri začať používať TikTok je jeho raketový rast, ktorý sledujeme už od roku 2019. TikTok už dávno nepoužívajú len deti a teenageri. Tento fenomén dosahuje obrovský engagement a tvorcom ponúka možnosť virality.
  • Ďalším benefitom je cena. TikTok na Slovensku zatiaľ funguje len ako nástroj organického šírenia obsahu, čo znamená, že jediné čo do tejto reklamy investujete je čas a hardvér. Keďže mnoho slovenských značiek zatiaľ nepovažuje túto platformu ako užitočnú, nájdete na nej veľmi nízku mieru konkurencie.
  • Komunikácia značky cez TikTok prináša niečo nové. Obsah zdieľaný na tejto platforme by mal byť autentický, zábavný, inšpiratívny a mal by prinášať iný pohľad na váš brand.
  • Podľa dát spoločnosti Kantar až 92 % opýtaných používateľov TikToku uskutočnilo na sociálnej sieti interakciu vo forme lajku, komentára, prípadne zdieľania. Až 25 % používateľov potvrdilo, že po zhliadnutí reklamy na tejto sociálnej sieti si propagovaný produkt alebo službu zakúpilo.
  • Úspešnú komunikáciu na TikToku už sledujeme aj pri niektorých slovenských firmách, ako napríklad Kaufland Slovensko, Dedoles a Hydrotour.

Ako tvoriť obsah efektívne?

Na Slovensku je platená propagácia obsahu zatiaľ nedostupná. Napriek tomu môžu značky, ale aj iní tvorcovia komunikovať efektívne s vysokými dosahmi prostredníctvom organického obsahu.

Obsah tvorený pre aplikáciu TikTok je vhodné následne použiť aj na sociálnych sieťach Facebook alebo Instagram, a to v podobe Reels. Týmto formátom videí potešíte algoritmus, ktorý ich ochotne zobrazí viacerým používateľom.

Dôležité aspekty a výhody tvorby obsahu na TikTok

Najdôležitejší aspekt aplikácie TikTok je interakcia používateľov s vašim obsahom. Môžete vyzvať divákov, aby tvorili videá, ktoré budú spojené s vašou značkou.

Ďalšou výhodou TikToku sú trendy, ktoré môžete využiť vo vašej tvorbe. Pri týchto videách je vyššia pravdepodobnosť, že sa stanú virálnymi. Vďaka prelinkovaniu na váš web alebo sociálne siete zvýšite návštevnosť či počet sledovateľov.

Pri publikácii videí na TikToku nikdy neviete, ktoré video sa stane virálne. Vôbec nezáleží na tom či už ste nejaký obsah tvorili, koľko máte sledovateľov alebo ako dlho na TikToku publikujete. Používatelia oceňujú hlavne autenticitu, prirodzenosť a zábavu.

Praktické tipy na vhodný obsah

Zachyťte atmosféru vašej firmy, ukážte divákom backstage, pobavte ich krátkym videom alebo výzvou. Venovať sa môžete aj duetom, memes alebo reakciám na iné videá. Kreativite sa medze nekladú. Váš obsah na TikToku môže divákov aj vzdelávať v oblasti, v ktorej podnikáte. Zaujímavým obsahom môžete dosiahnuť skvelé výsledky vďaka organickému dosahu úplne zadarmo.

Platená propagácia – čoskoro aj u nás

TikTok v zahraničí umožňuje In-feed ads, ktoré môžu byť publikované prostredníctvom obrázkov alebo videa. Sú veľmi podobné ako reklamy na Instagrame a zobrazujú sa medzi videami na For you page. Do In-feed ads môžete zakomponovať aj call-to-action tlačidlá na zvýšenie konverzií. Divákov môžete vyzvať na stiahnutie aplikácie, nákup alebo návštevu stránky.

Brand Takeover Ads sa zobrazia okamžite po otvorení aplikácie. Tento typ reklamy môžeme prirovnať k reklamám na YouTube, ktoré sa prehrajú po otvorení videa bez možnosti preskočenia. Pri Brand Takeover Ads nemajú diváci možnosť zanechať like alebo video komentovať.

Pomocou spark ads je možné sponzorovať obsah, ktorý už bol publikovaný, vďaka čomu bude zobrazený väčšiemu počtu používateľov.

V roku 2020 platforma predstavila nástroj TikTok for Business, ktorý pomáha tvorcom maximalizovať dosahy ich kampaní, sledovať ich výsledky, štatistiky a impresie. Tieto nástroje a platené formy reklám sú však zatiaľ na Slovensku nedostupné a mnoho marketérov nedočkavo čaká na ich sprístupnenie.

Veríme, že vám tento článok pomohol porozumieť aplikácii TikTok a priblížil spôsoby jeho efektívneho používania v prospech vašej značky. Pokiaľ vás táto platforma zaujala a chcete aj vy začať publikovať na TikTok, radi vám s tým pomôžeme.

Zanechajte nám na Vás kontakt

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk