S PPC reklamou sa stretávame takmer všade na internete. Má rôzne formy a objavuje sa vo vyhľadávačoch, ale aj na sociálnych sieťach. Efektívne PPC kampane vám môžu pomôcť dosahovať stanovené ciele, zvyšovať počet objednávok ale aj budovať povedomie o značke. V tomto článku si predstavíme 5 častých chýb, ktorým by ste sa pri nastavovaní kampaní mali vyhnúť.
Odkazovanie na domovskú stránku
PPC kampane privedú na vašu webovú stránku nových návštevníkov, ktorí hľadajú konkrétny produkt alebo službu. Chcú získať informácie v najkratšom možnom čase. Preto je dôležité, aby sa po kliknutí na reklamu dostali na relevantné stránky. Namiesto domovskej stránky by ste preto mali odkazovať na špecifické landing pages, kde návštevníci nájdu to, čo hľadajú.
Cielenie na príliš všeobecné kľúčové slová
Pokiaľ chcete vytvoriť efektívnu kampaň, je potrebné zvoliť správne kľúčové slová. Tie vám pomôžu cieliť na správne publikum, ktoré hľadá váš produkt alebo službu. Pri analýze sa teda zamerajte na longtailové kľúčové slová, vďaka ktorým získate viac konverzií pri nižších nákladoch. Pravidelne ich analyzujte, optimalizujte a sledujte ich výkonnosť.
Gramatické preklepy a chýbajúca dávka kreativity
V online svete pojem „neskôr“ neexistuje. Reklamné texty by preto mali byť natoľko pútavé, aby používateľa donútili bezodkladne kliknúť a navštíviť práve vašu stránku. V konkurenčnom prostredí vás odlíši kreativita, ktorú by ste do tvorenia textov mali vložiť. Dávajte si pozor na gramatické chyby, nakoľko takéto preklepy znižujú dôveryhodnosť webu a odrádzajú potencionálnych návštevníkov.
Nesprávne vyhodnocovanie kampaní
Na to, aby vaša PPC kampaň dosahovala čo najlepšie výsledky, je nutné ju pravidelne vyhodnocovať a optimalizovať.
Medzi kľúčové metriky, ktorým by ste mali venovať pozornosť, patria:
- Miera prekliku (CTR) – táto metrika vyjadruje percentuálny podiel kliknutí na reklamu k jej zobrazeniam. Vďaka CTR dokážeme vyhodnotiť relevantnosť reklamy.
- Konverzie – pravdepodobne najdôležitejšia vec, ktorú by ste mali sledovať pri meraní výkonnosti PPC kampane. Za konverziu možno považovať napríklad nákup, zobrazenie stránky, odber newslettera, inštaláciu aplikácie a iné.
- Konverzný pomer – percento návštevníkov, ktorí na stránke vykonali požadovanú konverziu.
- Podiel nákladov na obrate (PNO) – ukazovateľ toho, či je kampaň rentabilná. Vďaka nej zistíte, či vaša reklama dosahuje zisk, alebo je naopak stratová.
- Cena za preklik – vyjadruje čiastku peňazí, ktorú ste zaplatili za jeden preklik prostredníctvom reklamy.
- Výkon vstupnej stránky – pri vyhodnocovaní výkonu landing page môžeme vďaka Google Analytics sledovať aj mieru okamžitých odchodov alebo dĺžku relácie.
Chýbajúce rozšírenia reklamy
Vďaka rozšíreniam môžete zatraktívniť svoju reklamu a zároveň získať väčší priestor na obrazovke potencionálneho zákazníka.
Rozšírenia, ktoré by ste do svojej reklamy mali zahrnúť:
- rozšírenie o adresu,
- rozšírenie o odkazy a podstránky,
- rozšírenie o štruktúrovaný úryvok,
- rozšírenie o popisy.
Veríme, že vám tento článok pomôže vyhnúť sa častým chybám, ktoré sa pri nastavovaní PPC kampaní zvyknú objaviť. Pokiaľ si s vašimi PPC reklamami neviete poradiť sami a chcete sa obrátiť na odborníkov, sme tu pre vás.