Tajomstvo úspešných kampaní na sociálnych sieťach? Meta Conversions API

Autor
Katka
Social Media Specialist

Zdieľať

Doba, kedy stačilo mať na webovej stránke iba Meta Pixel, je už dávno preč. Ak používateľ klikne na vašu reklamu a navštívi web, Meta ho sleduje pomocou Pixelu a cookies v jeho prehliadači. Pokiaľ ale odmietne cookies, používa Safari, anonymný režim alebo prehliadač s blokovaním sledovania, tak Meta stráca prehľad.

Vaša pozornosť by sa teda mala zamerať na Meta Conversions API (CAPI). Prečo? Pomôže vám získať čo najpresnejšie dáta o kompletnom správaní užívateľa pre lepšiu optimalizáciu a cielenie vašich kampaní.

Meta Pixel vs. CAPI

Meta Pixel je merací kód, ktorý sleduje používateľov v prehliadači a jeho fungovanie závisí od cookies. Ak užívateľ cookies odmietne alebo má zapnuté blokovanie sledovania, Pixel nemusí správne zachytiť jeho správanie a následné konverzie.

CAPI meria spôsobom “server to server” a dokáže pracovať aj s užívateľmi, ktorí používajú rôzne nástroje na blokovanie reklám alebo prehliadača, ktoré neukladajú súbory cookies.

Ako cookies skresľujú štatistiky?

Odmietanie cookies → ak návštevník webu odmietne cookies, Meta ho jednoducho nemôže sledovať tzn. že jeho interakcia s reklamami a následný nákup je pre systém neviditeľný.

iOS 14+ a obmedzenia sledovania → užívatelia iPhonov môžu ľahko blokovať sledovanie tzn. že Meta nemá prístup k ich dátam.

Krátka životnosť → Safari napr. automaticky maže cookies už po 7 dňoch tzn. že pokiaľ zákazník zaváha a nakúpi neskôr, dáta sa jednoducho stratia.

Prečo je CAPI dôležité?

Presnejšie merania → Ak návštevník webu odmietne cookies alebo používa prehliadač s blokovaním sledovania, tradičný Meta Pixel väčšinou zlyhá. CAPI ale funguje aj v týchto prípadoch, pretože dáta posiela priamo zo servera e-shopu.

Lepšia optimalizácia reklám → Meta vďaka presnejším dátam lepšie rozpozná, aké reklamy fungujú, a môže ich efektívnejšie zobrazovať správnemu publiku.

Menej závislosti na prehliadačoch → Dáta o konverziách sa neodosielajú prostredníctvom prehliadača, ale priamo zo servera, tzn. že aj keď sa používa napr. Safari, ktoré obmedzuje cookies, CAPI zaistí, že dáta o jeho nákupe sa stále dostanú k Mete.

Lepšia atribúcia konverzií → Meta môže lepšie sledovať správanie zákazníkov naprieč rôznymi zariadeniami. Ak napr. niekto klikne na reklamu na mobile, ale nákup dokončí na počítači, CAPI vie túto konverziu správne priradiť.

Ako z dát dostať maximum?

Aby bolo meranie konverzií čo najpresnejšie a reklamy fungovali efektívne, je dôležité dodržiavať niekoľko zásad:

Používanie CAPI + Pixel spolu → touto kombináciou sa dosiahnu najlepšie výsledky.

Posielanie čo najviac identifikátorov → Meta potrebuje identifikátory, ako sú e-mail, telefón alebo Meta Click ID, aby mohol správne priraďovať konverzie k používateľom.

Správne nastavenie deduplikácie → Ak sa používa Pixel aj CAPI zároveň, je dôležité, aby sa dáta nepočítali dvakrát.

Používanie dlhšieho atribučného okna → Štandardné atribučné okno býva 7 dní po kliknutí na reklamu, ale jeho predĺženie môže pomôcť lepšie zachytiť zákazníkov, ktorí sa rozhodujú dlhšie napr. pri produktoch s vyššou cenou alebo dlhším rozhodovacím procesom.

Testovanie a kombinácia rôznych zdrojov dát → Nie je dobré sa spoliehať iba na dáta z Mety. Pre lepšiu analýzu výkonu kampaní kombinujte údaje z Google Analytics, CRM systému alebo priamo z e-shopovej platformy.

Zaujala vás táto téma? Radi vám o nej povieme viac. Stačí nás kontaktovať.

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson