5 tipov na zvýšenie hotelových rezervácií v roku 2019!

Online Marketing, SEO
Online Marketing, SEO

Marketing ubytovacieho zariadenia nie je v súčasnosti vôbec jednoduchá záležitosť. Pohodlné časy offlinu, cestovných kancelárií a ponukových letáčikov sú dávno preč, nahradil ich chaos desiatok sprostredkovateľov, potreba byť skutočne všade a vysoká konkurencia online sveta. Aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, aj v tomto chaose sa dá nájsť spôsob, ako viesť marketing pre hotel efektívne. Pozrite sa s nami na 5 základných rád, ktoré vám pomôžu vytĺcť zo svojej online propagácie maximum.

Buďte tam, kde vás hľadajú vaši zákazníci

Priznajme si to, dnešný online svet zmenil životný štýl každého z nás na nepoznanie.  Billboardy, zlaté stránky, letáky, toto všetko patrí do muzeálnych vitrín. Dnešný  zákazník-cestovateľ vás hľadá online a porovnáva vašu ponuku s desiatkami ostatných jediným kliknutím z pohodlia domova či kancelárie. V tomto krutom svete vyhrávajú jedine tí, ktorých je ľahké nájsť. A keďže až 75% zákazníkov hľadá svoje ubytovanie práve na internete, vyhľadávač by mal byť vašim najlepším priateľom. Vaša pozícia vo vyhľadávaní, zameranie sa na správne kľúčové slová a ostatné zázraky SEO optimalizácie spolu totiž predstavujú obrovský digitálny billboard smerujúci ľudí priamo pred vaše dvere.

 

Ani tie najlepšie organické výsledky vám však nezaručia absolútny úspech. Priamo pred nimi sú totiž vždy umiestnené platené reklamy, ktoré napríklad v mobilných zariadeniach zaberajú celú obrazovku. Tak sa môže stať, že zákazník hľadajúci práve váš hotel skončí na webe konkurencie, ktorá platené reklamy používa. V neposlednom rade netreba tiež zabúdať na silu sociálnych sietí, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Facebook a Instagram vám umožňujú povedať viac o vašom hoteli, o jeho príbehu a o všetkom, čo ponúka a inšpirovať k rezervácii budúcich zákazníkov, ktorí možno cestu ani neplánovali.

Moderný a funkčný web je základ

 

Možno sa vám to zdá logické, no čudovali by ste sa, koľko krásnych hotelov s vynikajúcimi službami a skvelou kuchyňou má web stránku, ktorá je zastaralá alebo príliš zložitá. Nekvalitná alebo nedostatočne funkčná web stránka však bohužiaľ znamená pre väčšinu potencionálnych zákazníkov okamžitý odchod. Ak vaša online prezentácia nepôsobí čisto a atraktívne, aký už len môže byť váš hotel? Správne navrhnutá stránka by mala zákazníkom priblížiť atmosféru vášho zariadenia a zároveň komunikovať všetky potrebné informácie jednoducho a zrozumiteľne. Rezervácia, ktorá je vrcholom vášho snaženia, musí fungovať z akéhokoľvek zariadenia absolútne bezbolestne, čím zaručene znížite počet nedokončených rezervácií.

Zamierte na správny terč

 

Ako hoteliér si musíte položiť zásadnú otázku: „Kto sú moji hostia?“. Každý hotel má svoju cieľovú skupinu, ktorá vyplýva z jeho štýlu, lokality a v neposlednom rade cenovky. Určenie správnej cieľovej skupiny je jedným z prvých krokov k úspešnému fungovaniu vášho zariadenia a taktiež k úspešnému fungovaniu jeho marketingovej stratégie. Bez poznania svojej skupiny neviete, kam smerovať jednotlivé zložky reklamného rozpočtu, neviete, aké médium je pre vás správne a hlavne nedokážete využiť všetky výhody online propagácie. V porovnaní s offline kampaňami, pri ktorých pracujete len s odhadmi počtu čitateľov či počtami okoloidúcich, je online propagácia úžasná práve v presnosti, ktorú ponúka. Chcete osloviť ľudí z okolia Bratislavy vo veku od 29-49 rokov so záujmom o zdravý životný štýl? Alebo sa zaujímate skôr o mladé rodiny vo vašom okolí? Vo svete online marketingu nie je takéto cielenie nemožné, avšak bez určenia správneho zákazníka môže ostať aj ten najkrajší hotel prázdny.

Zázrak menom remarketing

 

Vedeli ste, že priemerná miera opustenia rezervačných formulárov na hotelových stránkach je až 75%? Presne tak, tri štvrtiny ľudí odhodlaných rezervovať opustí proces rezervácie pred jej dokončením. Kto vie, možno ich vyrušil telefonát od kuriéra, šéf s ďalšou pracovnou úlohou alebo skúsili pohľadať lepšiu ponuku niekde inde. Nech už je dôvod akýkoľvek, neznamená to, že by ste sa mali vzdať. Práve tu totiž prichádza na scénu zázračný remarketing.

Zákazníci čelia pri každej rezervácii nástrahám bežného sveta (napríklad zvoniace telefóny či plačúce deti) a taktiež nástrahám online sveta útočiaceho ďalšími ponukami, ktoré jednoducho musíte prezrieť. A presne takto vám môže utiecť už takmer hotový zákazník „z lopaty“. Remarketing vám pomôže vrátiť stratené ovečky do vášho virtuálneho košiara zobrazovaním reklamy na základe nedávnej návštevy vašej stránky.

Bývalý zákazník = budúci zákazník

 

Vo väčšine prípadov sú vaši bývalí zákazníci najlepšou skupinou, ktorú môžete osloviť, veď prečo by sa nevrátili, ak boli so všetkým spokojní. Newslettre mierené na zákaznícke databázy a vernostné programy sú jedným z najjednoduchších spôsobov, ako si znovu získať priazeň a záujem vašich bývalých hostí a premeniť náhodnú návštevu na dlhodobý obchodný vzťah.

 

Ak vás našich 5 tipov zaujalo a radi by ste sa dozvedeli viac o tom, ako skutočne naštartovať svoj hotelový biznis, neváhajte nás kontaktovať.  info@visitero.sk

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk