Ako zvýšiť vaše predaje počas korona Vianoc?

Online Marketing
Online Marketing

Vianoce sú už za rohom a vy stále nemáte nakúpené darčeky? V nestálom období lockdownu je riskantné spoliehať sa na posledné nákupy v zhone tesne pred Vianocami.

Čo je ale ešte riskantnejšie? Byť nepripraveným predajcom.

Vianoce 2020 boli v lockdownovom režime takmer po celom svete. Nakupujúci sa už nemohli spoľahnúť na nákupy v obchodných centrách, svoje predaje darčekov vybavili online priamo zo svojho gauča. Počas vianočného obdobia podľa anglickej banky Barclays bolo až 48,2% nákupov vykonaných práve online. Veľkú výhodu mali práve maloobchodný online predajcovia, ktorých tržby za posledných 7 týždňov pred Vianocami vzrástli o 25,2%.

Rekordy trhali najmä potraviny, ktorých online predaje sa v predvianočnom období zvýšili o 90,8%.Stratové predaje boli prevažne u predajcov s oblečením. Kvôli striktným opatreniam ľudia nemohli nikam chodiť, čím stratili dôvod na nákup nového oblečenia.

Najväčší prepad z dôvodu absencie online predaju zaznamenal v Anglicku predajca Primark. Za posledných 16 týždňov pred Vianocami, kedy boli nútení zatvoriť predajne, alebo obmedziť otváracie hodiny, stratili 540 miliónov libier. Primark sa i naďalej vyhýba online predaju kvôli obavám o jeho ziskovosť.

V období zatvorených kamenných predajní je jediným riešením sústrediť sa na online predaje. V tomto článku vám radi poradíme, ako sa čo najlepšie pripraviť na vianočné predaje a tak zbytočne neprísť o tržby.

Pripomeňte sa – skvelou formou, ako vo vianočnom období opätovne osloviť vašich nakupujúcich je formou vianočného newslettera. Jeho včasné rozoslanie s tipmi na výhodné vianočné darčeky pre ňu a pre neho docieli nákupy od ľudí, ktorí na vašom e-shope už nakúpili a sú spokojní. Nezabudnite do newslettera prihodiť vianočný zľavový kód, ktorý bude časovo limitovaný, aby ste zákazníkov motivovali k skoršiemu a výhodnejšiemu nákupu.

Úspechom každého e-shopu je kvalitný online marketingcez sociálne siete možno ľahko propagovať vaše produkty, ktoré sú vhodné ako vianočný darček. Pomôže tomu podrobne vybrané cielenie, unikátna vianočná grafika a vyzdvihnutie vlastností navrhovaných darčekov. Naopak, formou Google Ads reklám, ktoré sa zobrazujú priamo vo vyhľadávaní Google prilákate na web ľudí, ktorí hľadajú konkrétne produkty, ako i darčekové poukážky na oblečenie, drogériu, elektroniku alebo wellness pobyt. Veľkú výhodu majú shopping kampane, vďaka ktorým potenciálny nákupca vo vyhľadávaní Google uvidí priamo fotku produktu, jeho názov, cenu i názov e-shopu.

V predvianočnom období je skvelým ťahom pridať na e-shop časovo obmedzené zľavy na top produkty. Aj malá, niekoľko percentná zľava, ktorá je časovo limitovaná, môže ovplyvniť počet vašich objednávok na e-shope. Stačí, ak týždeň-dva pred Vianocami pridáte na produkty zľavu i s odpočítavadlom, dokedy môže návštevník túto zľavu využiť. Takto nakupujúcich jemne postrčíte k skoršiemu nákupu.

Vianočné tipy na darčeky pre ňu a pre neho nemusia byť spomenuté len formou newslettera, ale je vhodné im na e-shope venovať i osobitnú podstránku. Takto si vytvoríte vlastný výber produktov, ktoré sa výborne hodia ako vianočný darček, čím uľahčíte návštevníkom nákupné rozhodovanie. Vyberte univerzálne darčeky, ktoré nielen potešia, ale sú i funkčné a praktické.

Čo ak sa však návštevník stále nevie rozhodnúť? Na to sú tu Darčekové poukazy. V prípade, ak danú podstránku už máte vytvorenú, nezabudnite ju v čase vianočných nákupov zvýrazniť. Preklik na ňu by mal byť pridaný do hlavičky vášho e-shopu a rovnako ako tlačidlo Pridať do košíka musí byť zvýraznený a ľahko viditeľný. Darčekové poukazy môžu mať niekoľko variant s rozličnými cenami, prípadne na typy služieb, ktoré poskytujete.

Forma doručenia darčekov je v predvianočnom období kľúčová vlastnosť každého e-shopu. Nezabudnite preto čo najlepšie upresniť informácie o možnosti dodaní tovaru a spolupracujte len so spoľahlivými doručovateľmi. Možnosť osobného vyzdvihnutia u vás na pobočke by mala byť samozrejmosťou. Nielen že tým kupujúci ušetrí na poštovnom, ale má i istotu, že tovar bude mať čo najskôr doma a pripravený pod vianočný stromček.

Veľká návštevnosť na webe, ale málo vykonaných nákupov? Pridajte naň Online chat. Takýto online poradca môže nakupujúcemu výrazne uľahčiť výber produktu, prípadne dodať informácie, ktoré na e-shope nenašiel. Ak už online chat nasadený máte, pouvažujte nad dobou, kedy je poradca k dispozícii. Vychádzajte z vašich nazbieraných dát o tom, kedy máte na e-shope najviac nakupujúcich, prípadne v ktorom čase sú najčastejšie vykonané objednávky. V hektickom predvianočnom období odporúčame predĺžiť možnosť online chatu nielen počas dňa, ale i počas víkendu.

 

Lockdown počas vianočných sviatkov sme zažili už predchádzajúci rok. Preto sa môžeme poučiť na vlastných chybách a byť čo najlepšie pripravení na hon po tých najlepších vianočných darčekoch. Veríme, že vám naše rady boli nápomocné a že vaše podnikanie bude počas týchto dní čo najúspešnejšie.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk