Vianoce sú už za rohom a vy stále nemáte nakúpené darčeky? V nestálom období lockdownu je riskantné spoliehať sa na posledné nákupy v zhone tesne pred Vianocami.
Čo je ale ešte riskantnejšie? Byť nepripraveným predajcom.
Vianoce 2020 boli v lockdownovom režime takmer po celom svete. Nakupujúci sa už nemohli spoľahnúť na nákupy v obchodných centrách, svoje predaje darčekov vybavili online priamo zo svojho gauča. Počas vianočného obdobia podľa anglickej banky Barclays bolo až 48,2% nákupov vykonaných práve online. Veľkú výhodu mali práve maloobchodný online predajcovia, ktorých tržby za posledných 7 týždňov pred Vianocami vzrástli o 25,2%.
Rekordy trhali najmä potraviny, ktorých online predaje sa v predvianočnom období zvýšili o 90,8%.Stratové predaje boli prevažne u predajcov s oblečením. Kvôli striktným opatreniam ľudia nemohli nikam chodiť, čím stratili dôvod na nákup nového oblečenia.
Najväčší prepad z dôvodu absencie online predaju zaznamenal v Anglicku predajca Primark. Za posledných 16 týždňov pred Vianocami, kedy boli nútení zatvoriť predajne, alebo obmedziť otváracie hodiny, stratili 540 miliónov libier. Primark sa i naďalej vyhýba online predaju kvôli obavám o jeho ziskovosť.
V období zatvorených kamenných predajní je jediným riešením sústrediť sa na online predaje. V tomto článku vám radi poradíme, ako sa čo najlepšie pripraviť na vianočné predaje a tak zbytočne neprísť o tržby.
Pripomeňte sa – skvelou formou, ako vo vianočnom období opätovne osloviť vašich nakupujúcich je formou vianočného newslettera. Jeho včasné rozoslanie s tipmi na výhodné vianočné darčeky pre ňu a pre neho docieli nákupy od ľudí, ktorí na vašom e-shope už nakúpili a sú spokojní. Nezabudnite do newslettera prihodiť vianočný zľavový kód, ktorý bude časovo limitovaný, aby ste zákazníkov motivovali k skoršiemu a výhodnejšiemu nákupu.
Úspechom každého e-shopu je kvalitný online marketing – cez sociálne siete možno ľahko propagovať vaše produkty, ktoré sú vhodné ako vianočný darček. Pomôže tomu podrobne vybrané cielenie, unikátna vianočná grafika a vyzdvihnutie vlastností navrhovaných darčekov. Naopak, formou Google Ads reklám, ktoré sa zobrazujú priamo vo vyhľadávaní Google prilákate na web ľudí, ktorí hľadajú konkrétne produkty, ako i darčekové poukážky na oblečenie, drogériu, elektroniku alebo wellness pobyt. Veľkú výhodu majú shopping kampane, vďaka ktorým potenciálny nákupca vo vyhľadávaní Google uvidí priamo fotku produktu, jeho názov, cenu i názov e-shopu.
V predvianočnom období je skvelým ťahom pridať na e-shop časovo obmedzené zľavy na top produkty. Aj malá, niekoľko percentná zľava, ktorá je časovo limitovaná, môže ovplyvniť počet vašich objednávok na e-shope. Stačí, ak týždeň-dva pred Vianocami pridáte na produkty zľavu i s odpočítavadlom, dokedy môže návštevník túto zľavu využiť. Takto nakupujúcich jemne postrčíte k skoršiemu nákupu.
Vianočné tipy na darčeky pre ňu a pre neho nemusia byť spomenuté len formou newslettera, ale je vhodné im na e-shope venovať i osobitnú podstránku. Takto si vytvoríte vlastný výber produktov, ktoré sa výborne hodia ako vianočný darček, čím uľahčíte návštevníkom nákupné rozhodovanie. Vyberte univerzálne darčeky, ktoré nielen potešia, ale sú i funkčné a praktické.
Čo ak sa však návštevník stále nevie rozhodnúť? Na to sú tu Darčekové poukazy. V prípade, ak danú podstránku už máte vytvorenú, nezabudnite ju v čase vianočných nákupov zvýrazniť. Preklik na ňu by mal byť pridaný do hlavičky vášho e-shopu a rovnako ako tlačidlo Pridať do košíka musí byť zvýraznený a ľahko viditeľný. Darčekové poukazy môžu mať niekoľko variant s rozličnými cenami, prípadne na typy služieb, ktoré poskytujete.
Forma doručenia darčekov je v predvianočnom období kľúčová vlastnosť každého e-shopu. Nezabudnite preto čo najlepšie upresniť informácie o možnosti dodaní tovaru a spolupracujte len so spoľahlivými doručovateľmi. Možnosť osobného vyzdvihnutia u vás na pobočke by mala byť samozrejmosťou. Nielen že tým kupujúci ušetrí na poštovnom, ale má i istotu, že tovar bude mať čo najskôr doma a pripravený pod vianočný stromček.
Veľká návštevnosť na webe, ale málo vykonaných nákupov? Pridajte naň Online chat. Takýto online poradca môže nakupujúcemu výrazne uľahčiť výber produktu, prípadne dodať informácie, ktoré na e-shope nenašiel. Ak už online chat nasadený máte, pouvažujte nad dobou, kedy je poradca k dispozícii. Vychádzajte z vašich nazbieraných dát o tom, kedy máte na e-shope najviac nakupujúcich, prípadne v ktorom čase sú najčastejšie vykonané objednávky. V hektickom predvianočnom období odporúčame predĺžiť možnosť online chatu nielen počas dňa, ale i počas víkendu.
Lockdown počas vianočných sviatkov sme zažili už predchádzajúci rok. Preto sa môžeme poučiť na vlastných chybách a byť čo najlepšie pripravení na hon po tých najlepších vianočných darčekoch. Veríme, že vám naše rady boli nápomocné a že vaše podnikanie bude počas týchto dní čo najúspešnejšie.