Máte pri prehliadaní stránok konkurencie pocit, ako keby tej vašej niečo chýbalo? Posledné úpravy textov ste robili v časoch keď Korona bola len pivo a prehliadanie vášho webu v mobile je náročným motorickým cvičením? Ak ste si odpovedali aspoň na jednu otázku áno, na zmenu je najvyšší čas.
Čo vás čaká v článku?
- Nikto nechce starý a špinavý výklad
- Ako rýchlo starne web?
- Čo je to redizajn webu
- Kedy je nevyhnutný redizajn webu
- Problémy s úpravami obsahu
- Nesprávne zobrazovanie na mobilných zariadeniach
- Zastaralý dizajn
- Neprehľadná štruktúra stránky
- Vysoká miera okamžitých odchodov
- Doprajte svojmu webu omladzovaciu kúru
Nikto nechce starý a špinavý výklad
Vaša webová stránka je virtuálnym výkladom a rovnako ako v reálnom svete ani v tom virtuálnom nikto nechce prezerať a nakupovať tovar v priestore, ktorý nepôsobí dobre. Nakupovanie online umožňuje zákazníkom navštíviť desiatky obchodov v rovnakom čase a okamžitý odchod je vždy, len otázkou jediného kliknutia, takže prvý dojem je viac než dôležitý.
Ako rýchlo starne web?
Dizajn, rovnako ako všetko ostatné v našom svete, podlieha módnym trendom, ktoré sa striedajú častejšie než ročné obdobia. Práve preto, je správna voľba zovňajšku vášho webu veľmi dôležitá a môže vám ušetriť veľa práce, a samozrejme aj prostriedkov. Avšak ani ten najnadčasovejší dizajn, nebude „trendy“ navždy. Podľa celosvetového prieskumu 200 populárnych stránok sa priemerná životnosť ich vzhľadu pohybuje niekde v okolí 2 rokov a 7 mesiacov. Toto tempo sa navyše neustále zrýchľuje vďaka rapídnemu vývoju nových technológií a zariadení.
Čo je to redizajn webu?
Redizajn spočíva v zmene kódu, obsahu, štruktúry a grafiky webu s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu výkonnosť stránky. Každý web sa skladá z dvoch častí – backendu a frontendu. Backend zabezpečuje chod a administráciu webu, zatiaľ čo frontend je všetko to, čo vidíme, pri návšteve stránky. Redizajn webu je tak vo finále značným zásahom do ktorejkoľvek z obdivoch častí.
Kedy je nevyhnutný redizajn webových stránok?
Existuje niekoľko objektívnych dôvodov, kedy by sa vám v hlave mala rozsvietiť červená kontrolka a mali by ste zvažovať tvorbu novej web stránky. Poďme sa pozrieť na 5 najdôležitejších:
- Máte problémy s aktualizáciou obsahu
Obsah na webe je potrebné udržiavať relevantný, čo znamená, že ho musíte vedieť kedykoľvek upraviť bez toho, aby ste do jeho úpravy museli zapojiť ITčkára. Na to potrebujete jednoduchý a spoľahlivý redakčný systém, ktorý umožní upravovať, odstraňovať, pridávať alebo organizovať obsah bez zbytočných starostí. - Web nie je prispôsobený pre mobilné zariadenia
Responzívny webový dizajn by mal zabezpečiť, aby sa vaše webové stránky vykresľovali správne na rôznych zariadeniach a aby sa používateľský zážitok preniesol na každú obrazovku, či už je to stolný počítač, notebook, tablet alebo mobilný telefón. Minuloročný prieskum na Slovensku navyše potvrdil celosvetový trend, ktorý ukázal, že až 39,3 % Slovákov pri surfovaní preferuje mobilné zariadenia, pričom stolové zariadenia len 27,2 %. Responzívny web je tak dnes nevyhnutnosťou a pokiaľ váš web jeho parametre nespĺňa, škodíte sami sebe. - Zastaralý dizajn
„Nikdy nesúď knihu podľa obalu.“ Známa fráza by síce mala byť súčasťou životnej filozofie každého človeka, no v online svete (obzvlášť pokiaľ ide o naše peňaženky) sa takto nesprávame. Vedeli ste, že nášmu mozgu stačí iba 50 milisekúnd na to, aby si vytvoril prvý dojem o webovej stránke? Z neho potom pramení rozhodnutie, či človek chce na danom webe ostať alebo odísť a či vykoná konverziu alebo nie. - Neprehľadná štruktúra stránky
Tucet možností v menu a architektúra podobná zložitosti Rubikovej kocky sú postrachom každého užívateľa. Návštevníci vášho webu by mali intuitívne porozumieť kam majú kliknúť, kde zistia viac o produkte či službe a ako sa dostať k ďalším potrebným informáciám. Aj tu platí, menej je niekedy viac. - Vysoká miera okamžitých odchodov
Vysoká miera okamžitých odchodov vám v podstate hovorí o tom, koľko používateľov opustí váš web po zobrazení prvej stránky. Spozornieť by ste mali, ak sa tento koeficient v priebehu rokov začal zvyšovať, pretože môže naznačovať meniace sa preferencie používateľov. Vaša cieľová skupina si mohla medzitým zvyknúť na nové štandardy a moderné funkcionality, ktoré ponúkajú konkurenčné weby. Zároveň môže byť aj indikátorom kulminácie vyššie opísaných problémov.
Doprajte svojmu webu omladzovaciu kúru
V prípade, že vaša stránka trpí vyššie uvedenými nedostatkami, je na čase uvažovať o redizajne. Ak si stále nie ste istý alebo len neviete ako začať, neváhajte nás kontaktovať , radi sa na váš web pozrieme. Naši špecialisti vykonajú komplexnú analýzu používateľskej skúsenosti, odhalia technické nedostatky a v neposlednom rade vám pripravia také riešenie, aby webová stránka predávala, generovala konverzie a bola oku lahodiaca.