Kedy je čas na redizajn webu?

Autor
Robo
Marketing Manager

Zdieľať

Máte pri prehliadaní stránok konkurencie pocit, ako keby tej vašej niečo chýbalo? Posledné úpravy textov ste robili v časoch keď Korona bola len pivo a prehliadanie vášho webu v mobile je náročným motorickým cvičením? Ak ste si odpovedali aspoň na jednu otázku áno, na zmenu je najvyšší čas.

Čo vás čaká v článku?

Nikto nechce starý a špinavý výklad

Vaša webová stránka je virtuálnym výkladom a rovnako ako v reálnom svete ani v tom virtuálnom nikto nechce prezerať a nakupovať tovar v priestore, ktorý nepôsobí dobre. Nakupovanie online umožňuje zákazníkom navštíviť desiatky obchodov v rovnakom čase a okamžitý odchod je vždy, len otázkou jediného kliknutia, takže prvý dojem je viac než dôležitý.

Ako rýchlo starne web?

Dizajn, rovnako ako všetko ostatné v našom svete, podlieha módnym trendom, ktoré sa striedajú častejšie než ročné obdobia. Práve preto, je správna voľba zovňajšku vášho webu veľmi dôležitá a môže vám ušetriť veľa práce, a samozrejme aj prostriedkov. Avšak ani ten najnadčasovejší dizajn, nebude „trendy“ navždy. Podľa celosvetového prieskumu 200 populárnych stránok sa priemerná životnosť ich vzhľadu pohybuje niekde v okolí 2 rokov a 7 mesiacov. Toto tempo sa navyše neustále zrýchľuje vďaka rapídnemu vývoju nových technológií a zariadení.

Čo je to redizajn webu?

Redizajn spočíva v zmene kódu, obsahu, štruktúry a grafiky webu s cieľom dosiahnuť čo najlepšiu výkonnosť stránky. Každý web sa skladá z dvoch častí – backendu a frontendu. Backend zabezpečuje chod a administráciu webu, zatiaľ čo frontend je všetko to, čo vidíme, pri návšteve stránky. Redizajn webu je tak vo finále značným zásahom do ktorejkoľvek z obdivoch častí.

Kedy je nevyhnutný redizajn webových stránok?

Existuje niekoľko objektívnych dôvodov, kedy by sa vám v hlave mala rozsvietiť červená kontrolka a mali by ste zvažovať tvorbu novej web stránky. Poďme sa pozrieť na 5 najdôležitejších:

  1. Máte problémy s aktualizáciou obsahu

    Obsah na webe je potrebné udržiavať relevantný, čo znamená, že ho musíte vedieť kedykoľvek upraviť bez toho, aby ste do jeho úpravy museli zapojiť ITčkára. Na to potrebujete jednoduchý a spoľahlivý redakčný systém, ktorý umožní upravovať, odstraňovať, pridávať alebo organizovať obsah bez zbytočných starostí.
  2. Web nie je prispôsobený pre mobilné zariadenia

    Responzívny webový dizajn by mal zabezpečiť, aby sa vaše webové stránky vykresľovali správne na rôznych zariadeniach a aby sa používateľský zážitok preniesol na každú obrazovku, či už je to stolný počítač, notebook, tablet alebo mobilný telefón. Minuloročný prieskum na Slovensku navyše potvrdil celosvetový trend, ktorý ukázal, že až 39,3 % Slovákov pri surfovaní preferuje mobilné zariadenia, pričom stolové zariadenia len 27,2 %. Responzívny web je tak dnes nevyhnutnosťou a pokiaľ váš web jeho parametre nespĺňa, škodíte sami sebe.
  3. Zastaralý dizajn

    „Nikdy nesúď knihu podľa obalu.“ Známa fráza by síce mala byť súčasťou životnej filozofie každého človeka, no v online svete (obzvlášť pokiaľ ide o naše peňaženky) sa takto nesprávame. Vedeli ste, že nášmu mozgu stačí iba 50 milisekúnd na to, aby si vytvoril prvý dojem o webovej stránke? Z neho potom pramení rozhodnutie, či človek chce na danom webe ostať alebo odísť a či vykoná konverziu alebo nie.
  4. Neprehľadná štruktúra stránky

    Tucet možností v menu a architektúra podobná zložitosti Rubikovej kocky sú postrachom každého užívateľa. Návštevníci vášho webu by mali intuitívne porozumieť kam majú kliknúť, kde zistia viac o produkte či službe a ako sa dostať k ďalším potrebným informáciám. Aj tu platí, menej je niekedy viac.
  5. Vysoká miera okamžitých odchodov

    Vysoká miera okamžitých odchodov vám v podstate hovorí o tom, koľko používateľov opustí váš web po zobrazení prvej stránky. Spozornieť by ste mali, ak sa tento koeficient v priebehu rokov začal zvyšovať, pretože môže naznačovať meniace sa preferencie používateľov. Vaša cieľová skupina si mohla medzitým zvyknúť na nové štandardy a moderné funkcionality, ktoré ponúkajú konkurenčné weby. Zároveň môže byť aj indikátorom kulminácie vyššie opísaných problémov.

Doprajte svojmu webu omladzovaciu kúru

V prípade, že vaša stránka trpí vyššie uvedenými nedostatkami, je na čase uvažovať o redizajne. Ak si stále nie ste istý alebo len neviete ako začať, neváhajte nás kontaktovať , radi sa na váš web pozrieme. Naši špecialisti vykonajú komplexnú analýzu používateľskej skúsenosti, odhalia technické nedostatky a v neposlednom rade vám pripravia také riešenie, aby webová stránka predávala, generovala konverzie a bola oku lahodiaca.

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson