Universal Analytics končí: Ako nestratiť svoje dáta?

Autor
Kiki
PPC Team Leader

Zdieľať

1. júla 2024 sa nezadržateľne blíži a pre mnohých majiteľov webových stránok a marketingových špecialistov to znamená koniec éry Universal Analytics (UA). Od tohto dátumu už dáta z UA nebudú prístupné, keďže ich definitívne nahradí Google Analytics 4 (GA4). Prečo je dôležité zálohovať dáta z UA? Ako vám vieme pomôcť nielen so samotným procesom ale taktiež so spracovaním dát do prehľadného reportu, v ktorom sa zorientuje aj laik ? Odpovede na tieto a ďalšie otázky vám prinášame nižšie.

Prečo je záloha dát dôležitá?

  1. Historická analýza a trendy: Dlhoročné dáta o návštevníkoch vašej webovej stránky sú kľúčové pre pochopenie trendov a vzorcov správania. Tieto dáta umožňujú analyzovať sezónne výkyvy, hodnotiť úspešnosť marketingových kampaní a robiť informované rozhodnutia na základe minulých skúseností.
  2. Stratégia marketingových kampaní: Bez prístupu k historickým dátam môžete stratiť prehľad o tom, ktoré kampane boli najúspešnejšie a prečo. To môže výrazne ovplyvniť vaše budúce marketingové stratégie a efektivitu investícií do reklamy.
  3. Porovnanie výkonu: Schopnosť porovnať výkonnosť vašej stránky pred a po prechode na GA4 je kľúčová. Bez historických dát bude tento porovnávací základ nedostupný, čo môže sťažiť hodnotenie úspešnosti nových iniciatív.

Čo by sa mohlo stať, ak stratíte dáta?

Strata historických dát môže mať ďalekosiahle následky. Bez prístupu k údajom o návštevnosti a správaní užívateľov z minulých rokov sa môžete ocitnúť v situácii, kedy budete robiť rozhodnutia na základe neúplných informácií. To môže viesť k:

  • Nesprávnym rozhodnutiam v oblasti marketingu a obchodnej stratégie.
  • Zníženej konkurencieschopnosti, keďže nebudete môcť efektívne reagovať na trhové zmeny.
  • Zbytočným výdavkom na neefektívne kampane, ktoré nebudú prinášať očakávaný návrat na investíciu.

Ako vám s tým môžeme pomôcť?

Okrem plynulého prechodu do systému GA4 Vám zabezpečíme aj zálohu všetkých dôležitých historických dát z UA aj po 1. Júli 2024. Všetky kľúčové metriky budete mať exportované v prehľadnej tabuľke, pričom s nimi budete môcť ďalej pracovať, filtrovať, robiť si podrobnejšie prehľady napr. o návštevnosti za konkrétny rok, prípadne mesiac.

Okrem základného exportu dát, vám môžeme vypracovať tiež doplnkový interaktívny dashboard v nástroji Google Looker studio, ktorý vizualizuje jednotlivé dáta do prehľadných sekcií. Dashboard má v základnej verzii 19 – 22 strán, ktoré detailne zobrazujú všetky štandardné metriky a dimenzie. Dashboard je možné na požiadanie doplniť o dodatočné prehľady.

Vytvorenie dashboardu je spoplatnené sumou 300 € s DPH za jedno UA zobrazenie. Nezabúdajte však že čas sa kráti.

Ak máte záujem o zálohovanie dát, kontaktujte nás čo najskôr a zabezpečte, že vaše dôležité dáta nebudú stratené. S našou pomocou budete pripravení na budúcnosť digitálnej analytiky bez stresu a nepríjemných prekvapení.

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson