Väčšina z vás už určite počula o tom ako nás všetkých ChatGTP pripraví o prácu. Vedeli ste však, že tento mocný nástroj môže byť osobným asistentom marketéra? ChatGPT vám môže pomôcť s rôznymi malými, častokrát aj časovo-náročnými, úlohami, ako napr. formátovanie dát či návrhy kľúčových slov. V tomto článku vám prezradíme, ako marketéri môžu využívať ChatGPT.
Čo je to ChatGPT a ako funguje?
Veľmi jednoducho povedané – ChatGPT predstavuje program, ktorý využíva umelú inteligenciu na konverzáciu s ľuďmi. Ide o jeden z mnohých projektov využívajúcich umelú inteligenciu od spoločnosti umelej inteligencie spoločnosti OpenAi. ChatGPT sa učí prostredníctvom spätnej väzby od ľudí. Získava nové skúsenosti a zlepšuje sa, aby mohol v budúcnosti poskytovať relevantnejšie a presnejšie odpovede.
Ak chcete začať používať jazykový model ChatGPT, je potrebné zaregistrovať sa na webovej stránke https://chat.openai.com/auth/login Registráciu vykonáte pomocou e-mailu alebo za pomoci vášho Google či Microsoft konta. Ihneď po registrácií a overení vášho telefónneho čísla môžete ChatGPT naplno využívať.
Ako využívať ChatGPT v marketingovej praxi?
V rámci digitálneho marketingu je ChatGPT veľmi nápomocný aj pre PPC špecialistov. Využívať sa dá pri zefektívnený rôznych procesov. Jednotlivo vám ich predstavíme. Samozrejme, dané tipy od ChatGPT je potrebné kontrolovať, nakoľko odpoveď nemusí byť vždy úplne presná.
Analýza cieľovej skupiny
Poznať cieľovú skupinu je dôležité pri každej marketingovej stratégii. Výber vhodnej cieľovky predstavuje akýsi základ úspešnej komunikácie a od tohto sa odvíja aj samotné nastavenie cielenia reklám. ChatGPT sme požiadali o vytvorenie ideálnej cieľovej skupiny v prípade klienta, ktorý predáva športové potreby. Výsledok je nasledovný:
Kladením viacerých doplňujúcich otázok od ChatGPT získate tiež informácie o segmentácií cieľových skupín.
Návrhy kľúčových slov
Pri vytváraní analýzy kľúčových slov v Google Ads môžete taktiež použiť ChatGPT pre jednoduchý návrh kľúčových slov alebo ich alternatívne výrazy. Skvelé využitie má práve pri počiatočnej analýze kľúčových slov, identifikácii slov a tém súvisiacich s oblasťou vášho záujmu. Odporúčame však používať ChatGPT len v úvode, pretože v prípade, že potrebujete presné údaje o objemoch vyhľadávania, umelá inteligencia vám nepomôže. Poskytuje len odhadovaný objem vyhľadávania.
Nadpisy a popisy pre responzívne reklamy
Chýba vám pri písaní 15. nadpisov v responzívnych reklamách inšpirácia? Nechajte to na ChatGPT! Aj v prípade, že by vám nenapísal relevantné nadpisy, dokáže vás minimálne inšpirovať a tým uľahčiť prácu. Podobný postup môžete zvoliť pri tvorbe popisov daných reklám. Umelá inteligencie dokonca zvládne texty preložiť aj do cudzieho jazyka. Avšak nevieme zaručiť, že budú v požadovanej kvalite.
Rôzne nápady pre tvorbu kreatívnych videí na TikTok
Okrem práce pre PPC špecialistov pomáha ChatGPT aj pri práci kreatívcom. Od umelej inteligencie si môžete vypýtať rôzne nápady na tvorbu kreatívnych videí – či už na krátkych videí na TikTok a Instagram alebo dlhších videí na Youtube. ChatGPT vám ponúkne také videá, ktoré sú aktuálne trendy.
Tvorba marketingovej stratégie pomocou modelu AIDA
Už ste niekedy tvorili marketingovú stratégiu za pomoci modelu AIDA? Ak áno, iste viete, že nejde o úplne jednoduchý proces. S menšou posilou od umelej inteligencie ju máte behom pár sekúnd. V tomto prípade ide naozaj o výsledky, ktoré môžete využiť.
Aké nevýhody vnímame pri používaní ChatGPT my vo Visitero?
ChatGPT je jednoznačne skvelým pomocníkom pre prácu každého marketéra. Každopádne aj umelá inteligencia má svoje úskalia, a preto je dôležité uistiť sa, že daná odpoveď dáva zmysel. Aké základné chyby sme objavili?
- nadmerne využíva niektoré frázy
- občas zareaguje na škodlivé pokyny
- môže reprodukovať nevhodný, diskriminačný alebo inak škodlivý obsah
- je dôležité klásť jasne formulované otázky a poskytovať relevantný kontext
- môže sa stať, že ChatGPT poskytne nesprávne odpovede, ktoré neprinášajú žiadnu hodnotu
Aj keď je ChatGPT vynikajúcim pomocníkom, nenahradí prácu trénovaného špecialistu. My vo Visitero si to uvedomujeme, a preto vám aj naďalej radi s vašim marketingom pomôžeme. Stačí nás kontaktovať.