Čo by ste si mali vybrať – Facebook alebo Google Ads?

Online Marketing, PPC reklama
Online Marketing, PPC reklama

Chcete zvýšiť predaje online reklamou, no neviete, ktorú platformu si na propagáciu vybrať? Medzi osvedčené kanály patria reklamy na Google a Facebooku. Ešte skôr než sa rozhodnete, ktorá platforma je pre vás najvhodnejšia, mali by ste sa zamyslieť, aké ciele od vašej investície očakávate. V tomto článku vám predstavíme základné rozdiely medzi Facebook a Google Ads.

Aký je základný rozdiel medzi Facebook-om a Google?

Facebook reklamy umožňujú zobrazovať vaše produkty a služby na sociálnej sieti Facebook, ale tiež ďalších platformách vlastneným Metou – Instagram a Messenger. Google Ads je online platforma poskytovaná službou Google. Tá umožňuje zobrazovanie reklám priamo vo vyhľadávaní, na webových stránkach i ďalších partnerských stránkach Google.

Zvážte kľúčové aspekty, ktoré Facebook a Google Ads ponúkajú

Je potrebné sa zamyslieť, čo od reklamy očakávate, aké máte prostriedky na jej úspešné cielenie a primárne koho danými reklamami plánujete osloviť. Tu je prehľad dôležitých kľúčových aspektov, ktoré pri výbere zvážte:

Cieľové publikum a zacielenie

Ak je vaša cieľová skupina aktívna na sociálnych sieťach a váš produkt alebo služba sú vizuálne atraktívne, Facebook reklamy môžu byť efektívnym nástrojom, nakoľko pomôžu účinne zacieliť reklamy na základe demografických údajov, záujmov a správania používateľov. Ak sa vaše produkty alebo služby často vyhľadávajú, Google reklamy sú vhodnejšie. Pomocou Google reklamy sa zameriame priamo na používateľov, ktorí aktívne vyhľadávajú váš produkt alebo službu, na základe kľúčových slov, ktoré v konkrétnej kampani využijete.

Typ reklamného formátu

Facebook reklamy umožňujú rôzne vizuálne formáty, vrátane obrázkov, videí, karuselov a prezentácií. Ak chcete využiť silu vizuálnych prvkov a podporiť interakciu s používateľmi, zvoľte Facebook reklamy. Na druhej strane Google Ads ponúka rôzne formáty reklám, ako sú textové reklamy, obrázkové reklamy, videá a interaktívne reklamy. Ak preferujete textové reklamy alebo ste zameraní na konkrétne vyhľadávacie frázy, Google Ads predstavuje lepšiu voľbu.

Fázy nákupného procesu

Facebook reklamy sú kľúčové pri vytváraní povedomia o značke, vyvolávaní záujmu a budovaní vzťahu s vašou značkou. Ich cieľom je osloviť potenciálnych zákazníkov, zaujať ich a poskytnúť zaujímavé a užitočné informácie o produktoch či službách. V porovnaní s reklamou vo vyhľadávaní Google je však nákupný zámer užívateľov nižší, keďže tovar či službu aktívne nevyhľadávajú. Reklama na Facebooku preto väčšinou neprináša rovnaký výkon, avšak môže vám pomôcť v získavaní nových zákazníkov z odlišných cieľových skupín.

Google reklamy sa často využívajú pri produktoch a službách, ktoré sú všeobecne známe a často vyhľadávané. Tieto reklamy sa zobrazujú na základe vyhľadávaných fráz, vďaka čomu máte vyššiu pravdepodobnosť, že pomocou nich zacielite na ľudí, ktorí už zvažujú kúpu produktu alebo služby a hľadajú najlepšiu ponuku priamo na Google.

Rozpočet a náklady

Rozpočet pre Facebook reklamy a Google Ads reklamy sa môže líšiť v závislosti od niekoľkých faktorov. Primárne na to vplýva ukazovateľ CPC (náklady na jedno kliknutie). Náklady na kliknutie na Facebook reklamy sa zvyčajne pohybujú v nižších hodnotách ako na Google Ads. V oboch prípadoch však na cenu za klik vplýva konkurencia a konkrétne zacielenie – výška sa môže pohybovať v rozpätí pár centov až niekoľko eur.

Historické dáta

Pri vytváraní nových reklamných kampaní je užitočné pozrieť sa na historické údaje, ktoré môžu pomôcť pri výbere marketingovej stratégie. Ak ste však ešte nikdy nemali zapnuté Facebook ani Google Ads reklamy, pozrite sa na vašich hlavných konkurentov.

Na ktorých platformách sa zobrazujú? Aké reklamy využívajú? Ako dané kreatívy vyzerajú? Sústredia sa skôr na vizuálnu propagáciu prostredníctvom Facebooku alebo sú na prvých priečkach vo vyhľadávaní Google? To všetko vám môže napomôcť pri zvolení vašej marketingovej stratégie, nakoľko využijete niečo, čo už funguje a konkurencii to prináša výsledky.

Čo by ste si teda mali vybrať – Facebook alebo Google Ads?

Pokojne aj oboje! Všetko závisí od vašich cieľov, cieľovej skupiny a rozpočtu. Kombináciou oboch platforiem dosiahnete synergické výsledky, širšie cielenie a účinnosť propagácie vášho e-shopu. Či už si zvolíte Facebook alebo Google, je potrebné starostlivo sledovať a analyzovať výsledky reklám.

Ak vám je nastavovanie reklám či voľba správnej platformy stále nejasná, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme naštartovať váš biznis.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk