Zaujať a udržať pozornosť používateľov je čoraz náročnejšie. Zvyšovanie povedomia a zapojenie používateľov je nesmierne dôležité v prípade, že chcete prekonať vašu konkurenciu, ktorou sú ostatné hotely. Rastúce trendy ako napr. krátke videá, vám zjednodušujú celý proces. A vy ich ešte stále nepoužívate? Veľká chyba! V tomto článku vám predstavíme, ako môžete využiť krátke videá v marketingovej komunikácii aj vášho hotela.
Dôležitosť krátkych videí v reklamách
Viete o tom, že statickej scrollovateľnej reklame venujeme pozornosť len pár sekúnd? Vlastne sú to presne 2 sekundy. Informácia vyplýva z nedávnych výsledkov výskumu, kde sa porovnáva aj sledovanie reklám, ktoré sa nedajú prescrollovať či preskočiť. Tým venujeme po celý čas rovnakú pozornosť, hoci ich sleduje len polovica používateľov, no pozrú si z nej minimálne 20 sekúnd. To už je veľký rozdiel. Nemyslíte?
Aké typy videí bavia ľudí najviac?
Krátke videá, či už ako obsah alebo platená propagácia, vám v roku 2023 zaručia oslovenie širšieho množstva potenciálnych zákazníkov a zvýšenie počtu rezervácií. Mnoho cestovateľov využíva krátke videá na sociálnych sieťach ako inšpiráciu pre svoju ďalšiu cestu. Zaujať môžete napríklad cez videá, ktoré sú:
- zábavné,
- edukatívne,
- alebo interaktívne.
Pri videách vždy dbajte na to, aby čo najlepšie spĺňali váš cieľ. Potenciálnych zákazníkov zaujmete originálnym a kvalitným obsahom. Či už používateľa rozosmejete, alebo ho niečo naučíte, uistite sa, že poskytujete hodnotu a vyvolávate pocit. Ideálne, aby išlo o pozitívny pocit a ešte lepšie, ak si po zhliadnutí videa povedia „tam chcem ísť“.
Kedy a ako často pridávať videá
Bez ohľadu na to či sa vaše videá stanú okamžite virálnymi, alebo nie – dôležitá je vaša konzistentnosť v ich pridávaní. Začnite až v momente, keď máte natočených niekoľko videí, ktoré naplánujete a postupne vypublikujete. Správne plánovanie vám pomôže pri sledovaní výsledkov a zároveň nebudete musieť vymýšľať videá na poslednú chvíľu. Odporúčame minimálne 1 video za týždeň, ktoré zverejníte buď skoro ráno, alebo večer.
Ako najlepšie merať výsledky?
Tvorba videí, hoci aj krátkych, je omnoho náročnejší proces ako tvorba statických príspevkov. Vytváranie Reels či TikTokov často predstavuje zábavu, no určite chcete vidieť aj výsledky, však? V tomto prípade by ste mali sledovať:
- impresie,
- zhliadnutia,
- počet „páči sa mi to“,
- komentáre,
- zdieľanie videí,
- počet uložení.
Sledujte tiež nárast alebo pokles týchto metrík a zapisujte si, čo funguje a čo nie. Zistite, ktoré videá fungovali lepšie alebo horšie a prečo. Na základe vašich dát plánujte nasledujúce videá.
Videá musia ladiť s kultúrou vášho hotela
A vlastne.. akýkoľvek výstup. Potenciálny zákazník potrebuje nahliadnuť do vášho brandu a stotožniť sa s ním. Aj preto sú videá fantastickou príležitosťou na zdôraznenie hotelovej kultúry a nahliadnutie do zážitku hostí. Prostredníctvom videí môžete prezentovať izby, miestnosti v hoteli, poukázať na ocenenia zamestnancov, kultúrny program či rôzne ďalšie aktivity, ktoré váš hotel ponúka.
EXTRA: 3 konkrétne tipy na videá, ktoré zaručene fungujú
Ukážte im niečo zo zákulisia vášho hotela
Čo tým myslíme? Napríklad špeciálne služby, recepciu či vašu reštauračnú kuchyňu. Niečo, čím potešíte zvedavé duše. Dovoľte sledovateľom stotožniť sa so značkou a kultúrou vášho hotela.
Pridávajte videá z podujatí vášho hotela
Zapojte kreativitu a vsaďte na originalitu. Ukážte potenciálnym zákazníkom, čo sa u vás deje a čo ich pri návšteve práve vášho hotela rozhodne neminie. Rôzne podujatia a akcie budú skvelým lákadlom.
Dávajte tipy na výlety v okolí
Alebo len ukážte vašim zákazníkom, čo ich na dovolenke u vás čaká. Môže to byť brutálny wellness, reštaurácia či ľahká prechádzka v okolí. Slovensko má kopu nádherných miest a je nám jasné, že množstvo ich ponúka aj vaše okolie. Ukážte ich.
Myslíte, že s krátkymi videami je to riadna makačka, no aj napriek tomu by ste radi začali? Náš Visi tím vám veľmi rád pomôže odštartovať vašu cestu krátkych videí. Stačí nás kontaktovať a spoločne si prejdeme všetky možnosti.