Využitie krátkych videí v marketingovej komunikácii hotela

Autor
Evka
Social Media Specialist

Zdieľať

Zaujať a udržať pozornosť používateľov je čoraz náročnejšie. Zvyšovanie povedomia a zapojenie používateľov je nesmierne dôležité v prípade, že chcete prekonať vašu konkurenciu, ktorou sú ostatné hotely. Rastúce trendy ako napr. krátke videá, vám zjednodušujú celý proces. A vy ich ešte stále nepoužívate? Veľká chyba! V tomto článku vám predstavíme, ako môžete využiť krátke videá v marketingovej komunikácii aj vášho hotela. 

Dôležitosť krátkych videí v reklamách

Viete o tom, že statickej scrollovateľnej reklame venujeme pozornosť len pár sekúnd? Vlastne sú to presne 2 sekundy. Informácia vyplýva z nedávnych výsledkov výskumu, kde sa porovnáva aj sledovanie reklám, ktoré sa nedajú prescrollovať či preskočiť. Tým venujeme po celý čas rovnakú pozornosť, hoci ich sleduje len polovica používateľov, no pozrú si z nej minimálne 20 sekúnd. To už je veľký rozdiel. Nemyslíte?

Aké typy videí bavia ľudí najviac?

Krátke videá, či už ako obsah alebo platená propagácia, vám v roku 2023 zaručia oslovenie širšieho množstva potenciálnych zákazníkov a zvýšenie počtu rezervácií. Mnoho cestovateľov využíva krátke videá na sociálnych sieťach ako inšpiráciu pre svoju ďalšiu cestu. Zaujať môžete napríklad cez videá, ktoré sú:

  • zábavné,
  • edukatívne,
  • alebo interaktívne.

Pri videách vždy dbajte na to, aby čo najlepšie spĺňali váš cieľ. Potenciálnych zákazníkov zaujmete originálnym a kvalitným obsahom. Či už používateľa rozosmejete, alebo ho niečo naučíte, uistite sa, že poskytujete hodnotu a vyvolávate pocit. Ideálne, aby išlo o pozitívny pocit a ešte lepšie, ak si po zhliadnutí videa povedia „tam chcem ísť“.

Kedy a ako často pridávať videá

Bez ohľadu na to či sa vaše videá stanú okamžite virálnymi, alebo nie – dôležitá je vaša konzistentnosť v ich pridávaní. Začnite až v momente, keď máte natočených niekoľko videí, ktoré naplánujete a postupne vypublikujete. Správne plánovanie vám pomôže pri sledovaní výsledkov a zároveň nebudete musieť vymýšľať videá na poslednú chvíľu. Odporúčame minimálne 1 video za týždeň, ktoré zverejníte buď skoro ráno, alebo večer. 

Ako najlepšie merať výsledky?

Tvorba videí, hoci aj krátkych, je omnoho náročnejší proces ako tvorba statických príspevkov. Vytváranie Reels či TikTokov často predstavuje zábavu, no určite chcete vidieť aj výsledky, však? V tomto prípade by ste mali sledovať:

  • impresie,
  • zhliadnutia,
  • počet „páči sa mi to“,
  • komentáre,
  • zdieľanie videí,
  • počet uložení.

Sledujte tiež nárast alebo pokles týchto metrík a zapisujte si, čo funguje a čo nie. Zistite, ktoré videá fungovali lepšie alebo horšie a prečo. Na základe vašich dát plánujte nasledujúce videá. 

Videá musia ladiť s kultúrou vášho hotela

A vlastne.. akýkoľvek výstup. Potenciálny zákazník potrebuje nahliadnuť do vášho brandu a stotožniť sa s ním. Aj preto sú videá fantastickou príležitosťou na zdôraznenie hotelovej kultúry a nahliadnutie do zážitku hostí. Prostredníctvom videí môžete prezentovať izby, miestnosti v hoteli, poukázať na ocenenia zamestnancov, kultúrny program či rôzne ďalšie aktivity, ktoré váš hotel ponúka. 

EXTRA: 3 konkrétne tipy na videá, ktoré zaručene fungujú

Ukážte im niečo zo zákulisia vášho hotela

Čo tým myslíme? Napríklad špeciálne služby, recepciu či vašu reštauračnú kuchyňu. Niečo, čím potešíte zvedavé duše. Dovoľte sledovateľom stotožniť sa so značkou a kultúrou vášho hotela.

Pridávajte videá z podujatí vášho hotela

Zapojte kreativitu a vsaďte na originalitu. Ukážte potenciálnym zákazníkom, čo sa u vás deje a čo ich pri návšteve práve vášho hotela rozhodne neminie. Rôzne podujatia a akcie budú skvelým lákadlom. 

Dávajte tipy na výlety v okolí

Alebo len ukážte vašim zákazníkom, čo ich na dovolenke u vás čaká. Môže to byť brutálny wellness, reštaurácia či ľahká prechádzka v okolí. Slovensko má kopu nádherných miest a je nám jasné, že množstvo ich ponúka aj vaše okolie. Ukážte ich.Myslíte, že s krátkymi videami je to riadna makačka, no aj napriek tomu by ste radi začali? Náš Visi tím vám veľmi rád pomôže odštartovať vašu cestu  krátkych videí. Stačí nás kontaktovať a spoločne si prejdeme všetky možnosti. 

Zdroje
Čas na vzlet
Vzneste sa nad konkurenciu
My vás dostaneme do výšin!
Mám záujem

Povedali o nás

Robíme prácu, o ktorej sa skvelo hovorí

“S firmou Visitero sme veľmi spokojní od začiatku spolupráce. Na požiadavky a zmeny reagujú rýchlo a hneď, komunikácia či telefonická alebo mailová je na jednotku. Vždy sú veľmi milí a ústretoví a všetko, čo je potrebné splnia do bodky.”

Mgr. Jana Urbanová
Spolumajiteľka Bystrina resort

Marketing našej spoločnosti patril medzi naše najslabšie stránky. Teší, ma že môžem povedať,  že so začiatkom spolupráce s Visitero je toto minulosťou. Na našej vzájomnej spolupráci oceňujem individuálny prístup, promptnosť pri riešení požiadaviek a prispôsobenie sa naším potrebám.

Ing. Peter Vendžúr
Obchodný riaditeľ divízie zabezpečenia TSS Group, a.s.

V agentúre Visitero sme našli absolútne spoľahlivého „člena nášho tímu“ Najvyššia možná profesionalita, promptnosť, orientácia. Cielené nastavenia nám zabezpečili rýchlejšie etablovanie nášho nového zariadenia na trhu a pomáhajú nám dostávať sa na popredné miesta.

Radoslav Chovančík
Riaditeľ hotela Björnson