Začiatok Black Friday je ako odštartovanie pretekov o najlepšie zľavy – všetci chcú získať pozornosť. Tisíce ľudí čakajú na tento deň, aby využili výrazné zľavy a výhodné ponuky. Pozornosť často zameriavajú na veľké nákupy a vďaka pôsobeniu na emócie limitovanými ponukami, sa často uchyľujú k impulzívnym nákupom.
Ako to vyzerá z pohľadu Google Ads?
Celý október sa nesie v znamení postupného zvyšovania ceny za kliknutie. Je to spôsobené zvýšenou konkurenciou, keďže sa veľa značiek pripravuje na prílev kupujúcich. Približne týždeň pred Black Friday, začína cena za kliknutie rásť rýchlejšie.
Dôvod je jasný – inzerenti potrebujú upútať spotrebiteľov a konkurencia v dôsledku toho zvyšuje náklady na reklamný priestor. Firmy musia na tento nárast reagovať úpravou rozpočtov a stratégií. Treba mať však na pamäti, že sezónny dopyt už nie je koncentrovaný výhradne okolo Black Friday, ale je rovnomernejšie rozložený počas celého obdobia október-december.
Ak chcete uspieť, musíte mať nie len šťastie, ale aj šikovnú stratégiu. Ako sa pripraviť na túto sezónu? Máme pre vás 6 tipov!
1. Začnite plánovať v predstihu – naozaj v predstihu
Naozaj nečakajte do poslednej chvíle, kým začne Black Friday chaos. Začnite na kampaniach pracovať aspoň mesiac vopred. Otestujete si tak rôzne verzie reklám a budete už pripravení, keď zákazníci prejavia záujem ešte samotným dňom D. Black Friday už dávno nie je o jednom dni, ale o celej sezóne.
Náš tip – nahrajte reklamu aspoň týždeň vopred
Keď si reklamy pripravíte vopred a nahráte ich do Google Ads účtu, máte istotu, že budú schválené alebo zamietnuté s dostatočným predstihom, takže nebudete v strese, keď ich naozaj potrebujete spustiť.
Častou chybou je nahrávať reklamy v deň, keď ich chcete spustiť. Takto prídete o čas, ktorý ste mohli využiť na prilákanie zákazníkov.
2. Pripravte sa na vyššie CPC
Počas Black Friday všetci bojujú o najlepšie pozície reklám a to znamená len jedno – drahšie kliky! Vyššie ceny za klik môžu znieť trochu desivo, no ak začnete v predstihu, medzi rovnakými kľúčovými slovami bude nižšia konkurencia. A pre vás to znamená nižšie počiatočné CPC.
Náš tip – automatizované pravidlá
Pred a počas priebehu Black Friday si môžete prácu uľahčiť automatizovanými pravidlami.
Vďaka nim môžete naplánovať časy zobrazovania reklám, upravovať cenové ponuky v aukciách alebo zvyšovať rozpočet, pokiaľ je návratnosť výdavkov na reklamu podľa očakávaní. Návod, ako na to, nájdete v našom článku Reklamné kampane jednoduchšie? Využívajte automatizované pravidlá v Google Ads.
3. Oprášte neaktívne kľúčové slová
Vaše kľúčové slová sa pre Black Friday v podstate nemenia, ale je tu niečo, čo vám môže pomôcť. Skúste pridať alebo znovu aktivovať kľúčové slová, ktoré ste mali predtým pozastavené. Hlavne pre produkty, na ktoré teraz chystáte akciu. Počas Black Friday väčšina kľúčových slov bude konvertovať oveľa lepšie ako po zvyšok roka.
Náš tip – pridať alebo nepridať kľúčové slovo – Black Friday?
Ak máte nízky rozpočet, výber kľúčového slova „blackfriday“ nie je najlepšou voľbou, pretože je to veľmi konkurenčný výraz. Počas Black Friday doň investuje veľa veľkých značiek s obrovskými rozpočtami, čo spôsobí, že cena za klik dramaticky vzrastie. Takto by ste ste mohli rýchlo minúť svoj rozpočet na zopár kliknutí, pričom sa reklama nemusí dostať do top pozícií.
4. Využite retargeting
Ak chcete posunúť cielenie na ďalšiu úroveň, odporúčame vytvoriť úplne nové publikum výlučne pre Black Friday. Čo to znamená? Deň pred Black Friday si nastavíte nové publikum, ktoré nebude obsahovať ľudí, čo už predtým vašu stránku navštívili. Tí, čo boli na stránke predtým, budú v inom zozname. Takto môžete nastaviť odlišné cenové ponuky pre oba zoznamy. Na návštevníkov počas dňa D môžete nastaviť agresívnejší bidding.
Náš tip – znížte ceny na retargering po Black Friday
Po Black Friday uberte na retargetingu. Väčšina ľudí si už nakúpila, čo potrebovali, alebo ich vaše ponuky vôbec nezaujali. Nemá zmysel na nich tlačiť ďalej.
5. Cielenie na Black Friday nadšencov
Ak v kampaniach použijete sezónne publikum (napríklad kupujúcich na Black Friday), môžete lepšie zasiahnuť ľudí, ktorí ešte nenavštívili váš web, ale majú záujem nakupovať. Google týchto ľudí zoskupuje podľa toho, čo hľadali a aké stránky navštívili, takže viete, že sú náchylní reagovať na atraktívne ponuky.
Náš tip – kombinujte publiká
Najlepšie výsledky dosiahnete, keď sezónne publikum skombinujete s inými skupinami, ako sú záujemcovia o šport a fitness či športové doplnky. Vytvoríte tak ešte presnejšie a efektívnejšie publikum na získavanie konverzií.
6. Vymyslite pútavé texty pre reklamy
Písanie reklám na Black Friday nie je až také odlišné od tvorby bežných kampaní počas roka. Stačí, aby ste efektívne využili priestor na zdôraznenie zľavy či akcie, ktorú ponúkate. Zákazníci musia jasne vidieť, o čo ide.
Je tu však pár špecifických vecí, na ktoré musíte myslieť, aby vaša kampaň naozaj vystrelila a nezanikla v záplave iných ponúk.
- Nastavte rozšírenie o promo vo forme % zľavy alebo promokódu
- Pridajte do reklám odkazy na Black Friday.
- Vytvorte nové odkazy na podstránky.
- Doplňte názvy a popisy s maximálnou výškou zliav.
- Zdôraznite % sumy, ktoré kupujúci ušetria
- Vytvorte v textoch pocit naliehavosti
- Zapracujte CTA (Call To Action)
Náš tip – nastavenie odpočítavania
Skúste pridať do svojich reklám odpočítavanie – je to skvelý spôsob, ako zvýšiť pocit naliehavosti.
Ukážte zákazníkom, koľko času im zostáva na využitie vašej ponuky. Čím je termín bližšie, tým je vyššia pravdepodobnosť na konverziu.
A ak v deň Black Friday ponúknete špeciálnu akciu, ktorá trvá len v ten deň, vaše šance na úspech sa ešte zvýšia!
Záver
Black Friday je perfektná príležitosť, ako nadchnúť svojich zákazníkov neodolateľnými zľavami a akciami. Ale skutočný úspech nie je len o tom, kto ponúkne najvyššiu zľavu. To, čo vás môže odlíšiť, sú kreatívne nápady.
Potrebujete pomôcť s vytvorením kampane, ktorá skutočne zarezonuje? Radi vám s jej nastavením pomôžeme.