Každý hotel využíva na svoju prezentáciu v online priestore nespočetné množstvo nástrojov, ktoré mu online marketing ponúka. Okrem sociálnych sietí patrí medzi silných hráčov aj Google Ads (Google PPC reklama). Pri inzerovaní vo vyhľadávacej sieti je však potrebné, aby vám reklamy vo výsledku prinášali relevantných návštevníkov, ktorí vykonajú konverziu (rezervujú).
Pre dosiahnutie daného cieľa je však nutná pravidelná starostlivosť o reklamný účet Google Ads a my vám prinášame pár rýchlych rád, ako na to:
- Kľúčové slová vs. hľadané výrazy
Pýtate sa, aký je medzi týmito dvoma výrazmi rozdiel?
- Kľúčové slovo je slovo alebo slovné spojenie, ktoré ste si zvolili sami a spúšťa vaše reklamy.
- Hľadaný výraz však predstavuje slovné spojenie, ktoré Google považuje za relevantné vzhľadom na vaše kľúčové slovo. A preto reklamu zobrazí aj pri zadaní daného výrazu.
Uvedieme príklad: ak 5-hviezdičkový hotel inzeruje na kľúčové slovo „hotel v Tatrách“ vo frázovej zhode, hľadaným výrazom môže byť „najlacnejší hotel v Tatrách“, ktoré však nie je relevantné.
Takýmto spôsobom je možné ľahko zistiť, aký hľadaný výraz nie je relevantný pre váš hotel a následne ho zaradiť do zoznamu vylučujúcich kľúčových slov.
- Sledovanie výkonnosti kľúčových slov
Pri optimalizácii je tiež potrebné kontrolovať, aké výkonné sú vaše kľúčové slová. Zamerať sa môžete najmä na skóre kvality, ktoré by nemalo byť nižšie ako 7/10 a tiež na to, koľko ľudí na váš web prinieslo dané kľúčové slovo.
Ak v kampani objavíte slová, ktoré vám už dlhšiu dobu nepriniesli žiadne návštevy, je vhodné ich pozastaviť a porozmýšľať nad inými, ktoré by ešte mohli zákazníci použiť pri vyhľadávaní.
V prípade, že má vaše kľúčové slovo nízke skóre kvality, je nevyhnuté skóre zvýšiť aspoň na hranicu 7/10. Pri zvyšovaní skóre je potrebné zamerať sa na 3 faktory, ktoré ho ovplyvňujú:
- Dojem zo vstupnej stránky – zobrazuje, do akej miery poskytuje vaša stránka užitočné informácie, ktoré ľudia prichádzajúci na stránku vyhľadávajú
- Relevancia reklám – vyjadruje, nakoľko vaše kľúčové slovo súvisia s obsahom vašich reklám
- Očakávané CTR – zobrazuje odhad pravdepodobnosti, s akou ľudia na vašu reklamu kliknú
- Reklamy by mali zodpovedať kľúčovým slovám
Keď už máme správne kľúčové slová, ktoré sa zobrazujú často, no nik na vaše pútavé a originálne reklamné texty neklikol, prichádza na rad otázka: „Zodpovedá môj reklamný text kľúčovému slovu?“
Je dôležité uvedomiť si, že s kľúčovým slovom „romantický pobyt v Bratislave“ nemôžte propagovať reklamný text na pobyt v Tatrách. Osoba, ktorá dané kľúčové slovo zadala, o pobyt v Tatrách nebude mať záujem, a tak na vašu reklamu ani neklikne.
- Aktuálne reklamné texty
Áno, áno, aktuálnosť reklamných textov je predsa samozrejmosť. V prípade, že máte v Google Ads spustených viac reklamných kampaní, časom môže reklamný účet hotela obsahovať aj 50 či 100 reklám a vy sa v nich začnete strácať. Práve preto je potrebné všetko dôkladne kontrolovať, aby sa vám náhodou nestalo, že budete propagovať letný pobyt v zime.
Tak, zvládli ste to!
Dostali ste sa na záver našich rád. Aj keď to môže vyzerať veľmi zložito, nemajte hlavu v smútku, všetko sa dá vyriešiť úplne jednoducho. Zavolajte nám, napíšte mail alebo pošlite holuba a my vám v každej zapeklitej Google Ads situácii pomôžeme.