Čoraz viac malých podnikov sa stretáva s výzvou, ako efektívne osloviť svoje cieľové publikum. V tomto blogu sa zameriame špeciálne na jeden online kanál, z ktorého dokážete za relatívne krátky čas vyťažiť maximum. Budeme sa venovať benefitom, ktoré Google Ads ponúka malým firmám, a tomu, ako im to pomôže v konkurenčnom online prostredí.
Čo je vlastne Google Ads?
Google Ads je nástroj, ktorý môžu podniky využívať na vytváranie reklamných kampaní. Pre produkty a služby firiem poskytuje príležitosť propagácie po celom svete. PPC (pay-per-click) je typ online reklamy, v ktorej platíte vo väčšine prípadov za kliknutie na vašu reklamu. Ak sa zameriavate na zvýšenie povedomia a využívate napr. video reklamy, platíte za zhliadnutia videa. Pre malé podniky s obmedzeným rozpočtom môže byť práve toto nastavenie skvelou voľbou.
Možno sa pýtate, či nebude náročné konkurovať už zavedeným webovým stránkam s vyšším rozpočtom. Nebudeme klamať. Trochu náročnejšie to bude, no Google Ads vám uľahčuje kolektívne súťažiť s top doménami. To že je váš biznis menší môže byť navyše výhodou. Pri menších účtoch dokážete ísť s ich analýzou viac do hĺbky a využiť tak potenciál kampaní na maximum.
Prečo by ste mali Google Ads zvážiť?
Každá online firma, bez ohľadu na veľkosť, chce byť nájdená na prvej stránke vyhľadávania Google. Ak hľadáte gauč do obývačky, googlite. Ak sa o nej chcete dozvedieť niečo viac, vygooglite si to. Čo z toho vyplýva? Bez ohľadu na to, čo predávate, ak to niekto hľadá na Google (a je veľmi pravdepodobné, že áno), vaše reklamy ho budú môcť osloviť.
Google Ads je nákladovo efektívny (ak sa robí správne)
Jednou z hlavných výhod pre malé podniky je možnosť nastaviť si taký rozpočet, ktorý bude vyhovovať vašim finančným možnostiam. Svoje výdavky môžete aj segmentovať. Potrebujete podporiť vianočnú kampaň? Presuňte jej väčšiu časť rozpočtu a zvyšok prerozdeľte.
Cielite na správne publikum
Vďaka Google Ads môžete svoju reklamu zacieliť na konkrétne publikum. Jej zobrazovanie dokážete limitovať lokalitou, demografiou, záujmami alebo online správaním. Môžete tiež cieliť na ľudí, ktorí už váš web navštívili, ale nedokončili nákup. Reklamy takto oslovujú správnych ľudí, čím sa zvyšuje šanca na konverziu a návratnosť investícií (ROI).
Na výsledky dlho nečakáte
Na rozdiel od organických (neplatených) vyhľadávaní (SEO), pri ktorých sa výsledky prejavia pri najmenšom po pol roku, reklamy a tiež ich výsledky sa zobrazia takmer okamžite. Ocenia to hlavne podniky, ktoré potrebujú rýchlo získať potenciálnych zákazníkov. Jediná vec, ktorá vás môže brzdiť je príliš nízky rozpočet a nedostatok odborných znalostí v oblasti PPC.
Merateľné a relevantné výsledky
Google Ads poskytuje podrobnú analýzu, vďaka ktorej môžete sledovať výkonnosť vašich kampaní. Často sledované ukazovatele sú kliknutia, impresie, konverzný pomer, ROAS, PNO a pod. Ak máte nastavenú službu Google Analytics (čo by ste mali) vaše údaje zo služby Google Ads sa importujú do GA4 a odtiaľ môžete vyhodnotiť výkonnosť kampaní komplexnejšie.
Zvýšenie online viditeľnosti
Strategicky umiestnené reklamy pomáhajú budovať povedomie o značke. Ako? Keďže používatelia pri vyhľadávaní na značku opakovane narážajú, je vyššia šanca, že si ju zapamätajú a budú ju brať do úvahy pri rozhodovaní o nákupe.
Vyššie predaje
Máte menší e-shop? V Google Ads je ľahké odsledovať, či vaše reklamy viedli k predaju a akú hodnotu tento predaj mal. Využite preto shoppingové kampane naplno. Máte zľavový kód pre zákazníkov alebo je čas na sezónny výpredaj? V kampaniach tieto informácie nesmú chýbať.
Propagácia lokálnych podnikov
Menšie lokálne podniky môžu vďaka Google reklame propagovať produkty a služby v konkrétnej geografickej oblasti. Prostredníctvom lokálnych kampaní môžu podniky prilákať zákazníkov v okolí. Samozrejme tých, ktorí majú záujem o vaše produkty alebo služby.
Na čo potrebujete pamätať?
Existuje veľa automatizácií a automatických odporúčaní, no nehodia sa každému účtu. Obzvlášť, keď ide o startup alebo menšiu firmu, ktorá ponúka špecifické služby. V ideálnom prípade by ste mali byť pri každom kroku, od prieskumu kľúčových slov, ich CPC, až po využitie štatistík v prospech účtu.
Naozaj dobré kampane v Google Ads si vyžadujú dostatok času a pravidelnú optimalizáciu. Vyššie sme spomínali, že viditeľnosť reklám je takmer okamžitá. Áno, je to pravda. No pokiaľ chcete z kampaní dlhodobo profitovať, potrebujú priestor na experimentovanie a učenie sa.
Záver
Využitím služby Google Ads môžete aj ako malý podnik, vyrovnať konkurenčné podmienky a tak môžete konkurovať väčším partnerom. Začnite vytvorením svojho účtu Google Ads ešte dnes. Vo Visitero vám s tým radi pomôžeme. Kontaktujte nás.