“Ďakujeme za váš nákup. Všetky ďalšie informácie obdržíte e-mailom”. Formulka, ktorá sa stala akousi alfou a omegou každého úspešne zakúpeného tovaru online. Ako priniesť zákazníkovi pridanú hodnotu aj v tomto na prvý pohľad zanedbateľnom kroku a zároveň zvýšiť šancu jeho opätovného nákupu?
Ako už zrejme tušíte, reč je o ďakovnej stránke, na ktorú je váš zákazník presmerovaný po úspešnom nakúpení v internetovom obchode či po vyplnení webového formuláru. Je miestom, kde uskutočňujete svoje sľuby (napr. odoslanie knihy, vypracovanie objednávky atď.), no ešte väčšmi je to vaša ďalšia šanca uchopiť zákazníkovu pozornosť na svoju stranu a vyťažiť z jeho prítomnosti maximum.
Zamyslite sa nad svojou ďakovnou stránkou ako nad zónou impulzu. Zákazník už urobil svoje veľké rozhodnutie, stlačil spúšť a klikol na tlačidlo “zakúpiť”. Každá ďalšia požiadavka už bude len menej skľučujúca. Kujte železo, kým je horúce.
Čo pridať do vašej thank you page, aby vyčnievala z davu a priniesla zaslúžené ovocie?
- Menej robot, viac človek
Všetci máme radi osobitý, ľudský prístup. Oslovte zákazníka menom, zobrazte jeho číslo objednávky alebo mu povedzte, kto bude za ňu zodpovedný a na koho sa môže v prípade otázok obrátiť. Zvýšite tým svoju dôveryhodnosť a vzbudíte v zákazníkovi pocit jedinečnosti. Samotné poďakovanie je must-have, bez ktorého sa nezaobíde žiadna thank you page.
- Sociálne zdieľanie
Followerov nikdy nie je dosť! Na tom, či je vašim domovským piesočkom Facebook, Instagram alebo Twitter, nezáleží. Požiadajte zákazníka, aby zvážil odber na sociálnej sieti a všetky novinky bude mať doslova na dosah prsta. Interakcia touto formou je najjednoduchším krokom k opätovnému nákupu. Pretože kto z nás netrávi na sociálnych sieťach viac času ako je žiadúce?
- Odoberajte náš newsletter!
Viac relevantných emailových adries vo vašej databáze, viac otvorení, viac kliknutí a v konečnom dôsledku zvýšenie predaja. To všetko len vďaka výzve, ktorá nabáda zákazníka, aby odoberal novinky z vášho sveta biznisu. Prečítajte si náš blog o email marketingu.
- Poskytnite zľavový kód
Zľavovú stratégiu v podobe kupónov využíva mnoho internetových obchodníkov. Je však nutné vedieť, za akých podmienok ju využiť, aby presvedčila zákazníka, no neprinášala straty. Zlatou strednou cestou je poskytnutie zľavy za “dobré správanie” na vopred určitý čas. V našom prípade to môže byť niekoľko percentná zľava za samotnú objednávku, ktorá však trvá len 72hodín.
- Opýtajte sa na spätnú väzbu
Feedback od zákazníka vám môže napovedať mnoho dôležitých poznatkov, vďaka ktorým môžete zvýšiť úroveň svojich služieb ešte o level vyššie. Žiadajte o vypichnutie negatív v objednávkovom procese, chýb na webe či konkrétnych nápadov na zlepšenie. Pozor však aby formulár neobsahoval priveľa otázok a dlhé riadky čítania. Zvážte prepojenie s portálmi, ktoré zhromažďujú a porovnávajú odporúčania.
Zhromaždili sme pre vás niekoľko funkčných odporúčaní, ktoré vám pomôžu si udržať zákazníka na svojej strane aj pri ďalších nákupoch. Neexistuje však jedna best-practice, ktorá funguje pre všetkých. Nebojte sa experimentovať, no vyvarujte sa preplneniu ďakovnej stránky, ktoré by mohlo zákazníka skôr odradiť. Aj v tomto prípade platí, že v jednoduchosti je sila.
Ako využívate vašu thank you page vy?