Využívate pre zviditeľnenie vášho podniku PPC reklamu, no výsledky nie sú také, aké by ste chceli? Inzerovanie v sieti Google Ads (PPC reklama) však okrem vytvorenia reklamnej kampane a jednotlivých reklám zahŕňa aj množstvo iných činností. Medzi najdôležitejšie aktivity patrí optimalizácia, čiže postupné úpravy a vylepšovanie vašej reklamnej kampane, reklamných skupín a samostatných reklám.
My vám ponúkame 5 jednoduchých rád, ktoré vám pri optimalizácií vašich Google reklám pomôžu.
- Na počte záleží
Ako Google odporúča, je dobré mať v každej reklamnej skupine vytvorené 3-4 reklamy rôznych formátov. Čím viac foriem PPC reklamy máte, tým sa vaše šance na zobrazenie zvyšujú. Samozrejme s počtom reklám a reklamných formátov to netreba preháňať. Medzi formy textovej reklamy patria:
- Rozšírená textová reklama, ktorá pozostáva z 3 nadpisov, cieľovej URL adresy a 2 popisov.
- Responzívna reklama, ktorá sa prispôsobuje reklamnému priestoru. Responzívna reklama obsahuje 15 nadpisov a 4 popisy, ktoré systém Google automaticky kombinuje a vytvára tak rôzne reklamy. Zo vzniknutých kombinácii následne zobrazuje kombináciu s najlepšími výsledkami.
- Kopíruj, čo funguje
Je potrebné výkonnosť PPC reklám, reklamných skupín a reklamných kampaní neustále analyzovať a kontrolovať. Pri optimalizácií sa odporúča aspoň raz do mesiaca vytvorené PPC reklamy obmieňať. Ako na to? Najlepším riešením je pozastaviť reklamy, ktoré nie sú výkonné a následne skopírovať a upraviť tie reklamy, ktoré fungujú. V skopírovaných reklamách môžete vykonať iba malé úpravy, ako napríklad upraviť URL adresu či nadpisy.
- Kontroluj kľúčové slová
Pri optimalizácií reklám je potrebné tiež kontrolovať kľúčové slová a ich skóre kvality, CTR, konverzný pomer a podobne. Kľúčové slová, ktoré nefungujú alebo sú drahé, môžete pozastaviť. Tie, ktoré fungujú môžete podporiť tak, že ich zakomponujete do nadpisu vašej reklamy. Tak sa reklama stane relevantnejšou pre tých, ktorí dané kľúčové slovo zadajú do vyhľadávača a zvýšite tak pravdepodobnosť, že na vašu reklamu kliknú.
- Správny call to action
Aby sa ľudia dostali na vašu webovú stránku cez PPC reklamu, je potrebné zvoliť vhodnú výzvu na akciu, teda „call to action“. Touto výzvou nabádate ľudí, ktorým sa vaša reklama zobrazí, aby navštívili vašu stránku, prípadne vykonali konverziu. Výzvou na akciu môžu byť rôzne slová či slovné spojenia ako napríklad „navštívte náš e-shop“, „vyskúšajte náš produkt“ a podobne.
- Landing Page
Ak má vaša reklama vysokú mieru odchodov, no cielite na správne publikum aj kľúčové slová, dôvodom častých odchodov môže byť vaša landing page, čiže vstupná stránka. Pri optimalizácií je teda potrebné obmieňať aj URL adresy vašich vstupných stránok. Pri vstupnej stránke je potrebné myslieť najmä na tieto 2 body:
- Vstupná stránka by mala obsahovať kľúčové slová, ktoré ľudia vyhľadávajú. Ak niekto hľadá topánky a po kliknutí na vašu PPC reklamu sa mu zobrazí vstupná stránka s čiapkami, pravdepodobne z vašej stránky odíde.
- To isté platí aj o reklamnom texte. Informácie, ktoré vaša PPC reklama obsahuje, by sa mali nachádzať aj na vstupnej stránke.
Super! Ak ste sa dostali až na koniec článku, zvládli ste prvý krok na ceste za optimalizáciou. Teraz už len ostáva vstrebať všetky informácie, ktoré ste sa od nás dozvedeli a optimalizovanie PPC reklám sa môže začať!
Ak si s optimalizáciou vašich reklám neviete poradiť, neváhajte nás kontaktovať a my vám s radosťou pomôžeme.