Emailová propagácia je aj napriek rastúcej popularite sociálnych médií stále najsilnejším nástrojom v snahe o nárast priameho predaja rezervácii vo vašom hoteli. Pomocou komplexnej a správne navrhnutej emailovej kampane je súčasne možné budovať značku a vernosť zákazníkov v rozsahu, za aký by ste v iných komunikačných kanáloch zaplatili niekoľkonásobne viac. Ani emailová kampaň sa však nevytvorí sama, a aj keď to nie je jadrová fyzika, vyžaduje si dodržanie niekoľkých jednoduchých pravidiel. Nižšie nájdete 5 príkladov toho, ako emailový marketing NErobiť a vyhnúť sa tak najčastejším chybám.
Tip #1 Noreply ako odosielateľ mailu
Noreply@hotel.sk rozhodne nie je najmilší a najprívetivejší spôsob komunikácie s vašimi potencionálnymi zákazníkmi. Adresa odosielateľa patrí medzi prvé veci, ktorými by mal váš email adresáta zaujať. Ak je však emailová kampaň zasielaná práve z takejto adresy, nebuďte prekvapený nízkym počtom otvorení emailov a samozrejme nízkou celkovou konverziou. Odosielateľ s názvom „neodpovedať“ priamo prikazuje vášmu publiku, aby nevykonalo žiadnu akciu a vašim cieľom je presný opak – alebo nie? Práve preto je dôležité, aby adresa vášho emailového konta obsahovala niečo prívetivejšie a milšie, napríklad meno odosielateľa. Vaši potencionálni zákazníci chcú komunikovať s ľuďmi a nie s automatizovanými emailovými schránkami.
Tip #2 Obrázky v hlavnej úlohe
Hotel zasielajúci svoju emailovú kampaň v podobe jediného obrázku, či plagátu, na ktorý sa navyše nedá kliknúť, sa vopred pripravuje na neúspech. Ako inak by ste nazvali snahu automaticky vyúsťujúcu do toho, že dve tretiny vašich potenciálnych zákazníkov mail nebudú schopní správne zobraziť? Až 54% emailovej komunikácie sa v súčasnej „smart“ dobe odohráva v mobilných zariadeniach. Ich nastavenie zabraňuje správnemu zobrazeniu vašej jednoduchej kampane s jediným obrázkom a dôležitá informácia tak ostáva neodovzdaná. Podobná je aj situácia pri prehliadaní v počítačoch, z ktorých je iba 33% nastavených tak, aby sa obrázky v mailoch zobrazovali automaticky.
Tip #3 Ponuka ukrytá v prílohe
Rovnako ako v kuchyni, ani v email marketingu by ste nemali skrývať to najšťavnatejšie a najchutnejšie z celého jedla do prílohy. V dnešnej dobe automatizácie, užívateľsky priateľského softvéru a marketingových agentúr ako sme my, sa však stále nájdu hotely zasielajúce svoje ponuky týmto postupom z čias dinosaurov. Pár riadkov textu v maili doplnených cenovou ponukou, poprípade rovno tabuľkou s cenníkom v prílohe, sa môže zdať ako časovo a finančne úsporná forma propagácie priameho predaja. Avšak vzhľadom na takmer nulový efekt takejto propagácie je výsledkom priamy opak – stratený čas, ktorý je príliš cenný. Ľudia totiž takmer nikdy prílohy v podobných správach neotvárajú a väčšina emailových prehliadačov používateľa priamo varuje pred otváraním príloh od neznámych odosielateľov. Preto váš lacný a rýchly email skončí s najväčšou pravdepodobnosťou v koši spolu s časom, ktorý ste mu venovali.
Tip #4 Email zasielaný v skrytej kópii z emailového klienta
Zasielanie emailových kampaní je jednoduchý, rýchly a funkčný spôsob ako zvýšiť priamy predaj pobytov v ubytovacom zariadení. Okrem toho však email marketing prináša niečo, čo vám neprinesie takmer žiadny iný komunikačný kanál. Tým neoceniteľným benefitom je dokonalá spätná väzba, prehľad o počte otvorených mailov, meranie interakcie a konverzie. O toto všetko však prídete, pokiaľ zašlete svoju kampaň v skrytej kópii priamo z vášho emailového klienta. Žiadne meranie, žiadne štatistiky, iba množstvo vynaloženého úsilia a viera, že to musí fungovať. Takto sa denne tisícky hotelov pripravujú o skvele pozorovateľný komunikačný kanál, ktorý im môže pomôcť nielen zvýšiť predaje, ale tiež pochopiť potreby svojich zákazníkov a odhadnúť prichádzajúce trendy skôr ako konkurencia.
Tip #5 Správa bez reálneho obsahu
V priemere si každý užívateľ internetu ráno nájde vo svojej schránke viac než stovku nových mailov, z ktorých drvivú väčšinu tvoria reklamné správy. Medzi týmito správami končí aj vaša propagácia, v ktorej úspech dúfate a vkladáte doň budúcnosť vašej spoločnosti. Pravdou však je, že dúfať nestačí, rovnako ako nestačí vložiť do mailu iba tú najlepšiu ponuku, zľavu či balík. Samozrejme, cena predáva, ale okrem nej predáva aj pridaná hodnota vašich emailových kampaní. Tou môžu byť tipy na výlet, informácie o udalostiach v okolí a iné zaujímavosti, ktoré sa priamo spájajú s vašim zariadením. Zaradením relevantného obsahu do vašich kampaní „učíte“ svojich zákazníkov pravidelne čítať vaše maily nielen kvôli mimoriadnym 5% zľavám a budujete dlhodobý vzťah s reálnou interakciou.
Ak ste vo vyššie uvedených príkladoch nenašli svoju propagáciu, gratulujeme! Ak áno a chcete to zmeniť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám pomôžeme s online marketingom pre hotely.