Sú sociálne siete stále tým miestom, kde si môžete pozerať fotografie svojich priateľov či followerov, zistiť, kde sa nachádzajú, čo práve robia alebo s kým sú? Odpoveď znie: „Áno, samozrejme, sú, ale sú aj omnoho viac.“
Sociálne siete sú doslova kráľom v ríši marketingu. V prípade, že chcete spropagovať svoj hotel a snažíte sa o to, aby si zákazníci rezervovali pobyt priamo cez vaše web stránky, musíte poznať funkcie a nástroje, ktoré vám sociálne siete poskytujú. Je veľmi dôležité pripomenúť, že okrem nich je tu aj veľké množstvo marketingových techník pomáhajúcich hotelu vybudovať celú stratégiu a vytvoriť tak image hotela.
Láska na prvý pohľad
Prvý dojem je dôležitý nielen v medziľudských vzťahoch , ale aj v marketingu. Budujte svoju značku čo najbližšie k ľuďom. Každý príspevok, ktorý pridáte musí byť prirodzený. Nadarmo budete pridávať na sociálne siete fotografie, ktoré sú síce dokonale odfotené, majú vysokú kvalitu, ale nemajú v sebe iskru a život, to je to, čo zákazníkov láka najviac. Chcú vedieť, ako to u vás v hoteli chodí, kto ho navštevuje a čo reálne ponúka. Platené reklamy na sociálnej sieti vám umožňujú zacieliť reklamu presne podľa demografických údajov zákazníkov a vy tak zasiahnete presne tie osoby, ktoré majú pravdepodobne záujem o váš hotel.
Spojenie so zákazníkmi
To, že má váš hotel účet na sociálnej sieti a pravidelne pridáva príspevky informujúce ľudí o nových akciových balíkoch alebo podujatiach ešte neznamená, že všetci tí, ktorí tieto príspevky vidia sa stanú vaši zákazníci. Skúste si spomenúť na to, keď ste boli malé deti a najväčšia motivácia bola pre vás odmena. Človek je súťaživý tvor a jeho súťaživosť ešte viac podporuje možnosť, že môže niečo vyhrať. Vytvárajte na svojom profile súťaže a čo je rovnako dôležité, odpovedajte na otázky, ktoré vám zákazníci kladú. Ak sa bojíte alebo nie ste dostatočne kreatívny na to, aby ste vymysleli zaujímavú a lákavú súťaž, nechajte to na odborníkov a výsledok bude stáť zato.
Nebojte sa ukázať svetu, kto u vás bol
Zasiahnuť veľké množstvo ľudí sa môže niekomu javiť ako príliš nákladné, veď také billboardy a reklamné inzercie stoja stovky eur a pri súčasnej presýtenosti reklamami sú to, bohužiaľ, často úplne zbytočne vyhodené peniaze. Cieľte priamo a efektívne pomocou influencerov, teda osôb s vysokým počtom fanúšikov, followerov, odoberateľov, nazvite to ako chcete. Ľudia už dávno nedôverujú umelo nasadeným celebritám v reklame, pretože prišli na to, že je to iba biznis. Mnohí z nás vzhliadajú k osobnostiam internetu, pretože sa nám páči ich práca, humor, prezentovanie alebo vizáž. Na základe ich referencie sme ovplyvnení buď pozitívne alebo negatívne a čo je hlavné, dáme na ich radu. Prečo teda nevyužiť takúto možnosť propagácie? Je to ideálna cesta k tomu, aby sa vytvoril okolo vášho hotela takzvaný buzz, teda rozruch, ktorý podnieti človeka k priamej rezervácii. Verte, že táto finta naozaj funguje. Má to však jeden háčik spočívajúci vo výbere influencera. Pokiaľ sa váš hotel pýši piatimi hviezdičkami, vaša kuchyňa je jedinečná a komfort, ktorý ponúkate je určený pre solventnejších, nemôžete osloviť osobnosť, ktorej cieľovú skupinu tvoria násť-roční. Vyberte si človeka s inteligentným vystupovaním, serióznym výzorom a najmä vhodnou fanúšikovskou základňou. Stačí, že sa odfotí pri vašom hotelovom bazéne, vo wellness alebo pri raňajkách, postne fotku na web a označí tam váš hotel. Jednoduché, však?
Prepájajte všetko, čo sa dá
Pokiaľ ste vlastníkom hotela alebo jeho brand managerom mali by ste vedieť, že vaším hlavným cieľom nie je budovanie povedomia o značke, ale rezervácia ubytovania. Vaša stratégia by mala človeka navnadiť k tomu, aby si vybral práve vás. 80% obsahu, ktorý uverejňujete na sociálnych sieťach, by sa mal týkať priamej rezervácie a zvyšných 20% zľavám, ktoré ponúkate a to najdôležitejšie, všetko prepájajte na vašu webovú stránku. Pokiaľ sa používateľ preklikne na váš web, ste v perfektnej pozícii a už vás delí len niekoľko klikov od rezervácie. Poskytujte dostatočné množstvo informácií, ale nie úplne všetky. Nechajte ľudí „v napätí“, z ktorého sa dostanú len v prípade prekliknutia na vašu webovú stránku.
Na záver ešte dôležitá poznámka, ak máte strach, že nedokážete svoj hotel spropagovať tak ako by ste chceli, alebo sa vám v tom jednoducho nedarí, nebojte sa obrátiť na odborníkov na marketing pre hotely. Nikto učený z neba nespadol a skutočnosť, že niečo neviete neznamená, že sa to nedá vyriešiť.