Mysleli ste si, že len tak vytvoríte hocijaký obsah a bude to? Že váš brand expanduje? Sklameme vás. Marketingová stratégia vyžaduje premyslený obsah. Veď aj úlohou obsahového marketingu je vytvárať kvalitný obsah, ktorý prináša potenciálnemu zákazníkovi pridanú hodnotu. Ako teda vytvoriť úspešnú obsahovú stratégiu pre váš brand?
Zadefinujte si cieľ obsahovej stratégie
Pri vytváraní obsahovej stratégie je toho veľa, čo treba zvážiť. V prvom rade si musíte jasne definovať vaše ciele. Čo chcete obsahovým marketingom dosiahnuť? Ide vám o predaj, konverzie, povedomie, zapojenie používateľov alebo o niečo iné? Samozrejme nemusíte mať len jeden cieľ, no je nevyhnutné si nejaké stanoviť, aby ste ich mohli merať a vyhodnocovať.
Vyberte vhodné typy obsahu
Zistite, aký obsah sa najlepšie hodí k vašej značke. Môžu to byť blogové články, newslettre či príspevky na sociálnych sieťach. Viac o typoch obsahového marketingu sa dočítate v článku Čo je obsahový marketing a prečo ho aj vaša značka potrebuje. Ten vám pomôže určiť náležitý typ, pre vašu značku.
Spoznajte vašu cieľovú skupinu
Koho chcete obsahom prilákať? Spoznajte vašu cieľovú skupinu, pre ktorú vytvoríte stratégiu na mieru. Pomôže vám to nielen pri výbere konkrétneho typu obsahu, ale tiež pri voľbe „tone of voice“, teda jazyka, ktorým budete komunikovať. Ak by ste vašu cieľovku nepoznali, celý váš obsah by bol až príliš všeobecný. Prípadne by sa mohlo stať, že rodinám s deťmi by ste ponúkali romantický pobyt pre dvojicu.
Neustále vytvárajte nápady a inšpirujte sa
Než začnete vytvárať akýkoľvek obsah, mali by ste vytvoriť obsah minimálne na pár mesiacov dopredu. Vďaka tomu budete neustále zdieľať dobrý a kvalitný obsah a nebudete sa ponáhľať, aby ste na konci mesiaca niečo ešte rýchlo zverejnili. Plánujte podľa sezóny, kľúčových dátumov, sviatkov, národných či svetových dní a sezónnosti. Inšpirovať sa môžete aj u vašej konkurencie.
Nezabudnite merať a analyzovať výsledky
Obsahový marketing, rovnako ako ostatné odvetvia digitálneho marketingu, miestami predstavuje sériu pokusov a omylov. Nenechajte sa tým odradiť. Testujte a experimentujte, aby ste zistili, čo najlepšie funguje vám. Bez správneho merania a testovania by ste len hádali, čo je dobré a čo nie. Ak je niektorý z príspevkov úspešnejší a priniesol vám požadované ciele, rozanalyzujte ho, odrazte sa od neho a vytvorte ďalší s rovnakou kostrou.
Význam spätných odkazov
Spätné odkazy sú skvelý spôsobom, ako prinútite ľudí, aby otvorili váš web, či konkrétny obsah. Spätné odkazy môžete vložiť do blogových článkov, ale tiež komentovať iné články či príspevky, kde zanecháte váš odkaz. Možností je neúrekom. Nehovoriac o tom, že ak bude na váš web opakovane odkazované naprieč webom, Google ho vyhodnotí ako relevantný.
Ako sú na tom vaše sociálne siete?
Obsahový marketing neznamená len sociálne siete, no povedzme si úprimne – aktuálne je nesmierne dôležité tvoriť obsah aj tam. Rozhodnite sa, na ktoré platformy chcete ísť. Bude to Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok či YouTube? Alebo si zvolíte všetky? V tom prípade nezabudnite na optimalizáciu obsahu pre danú platformu. Na rôznych platformách je iné publikum a rovnako tak aj na vašich profiloch môže byť iná cieľová skupina.
Frekvencia a plánovanie obsahu
Mysleli ste si, že stačí len tak náhodne tvoriť obsah? Veru nie. Naplánovať si, aký obsah a ako často bude publikovaný je nesmierne dôležité. Nielenže vám nevybuchne hlava z toho chaosu, ale používatelia budú váš obsah už aj očakávať. Myslite na sezónnosť, významné dátumy a recykláciu starého obsahu. Obsah plánujte ideálne tak na 1 – 2 mesiace dopredu.
Nebojte sa robiť zmeny, aj keď máte stratégiu
Vytvorili ste obsah, no nefungovalo to podľa plánu? Vyskúšajte niečo nové. Dokonca aj úspešný obsah raz stratí svoju „zázračnú formulu“ a príležitostne musíte do vašej stratégie vsunúť novú taktiku. Neostýchajte sa tak urobiť!
Ak však na tvorbu obsahovej stratégie nemáte čas, obráťte sa nás. My vo Visitero vám opäť naštartujeme biznis. Uvidíte, koľko nových možností príde s kvalitne vytvoreným obsahovým marketingom.