5 tipov ako zvýšite počet priamych rezervácii vo vašom hoteli
Kým online rezervačné portály a zľavové portály sú vynikajúce na maximalizáciu obsadenosti vášho ubytovacieho zariadenia, tak priame rezervácie vám môžu pomôcť k:
- Zvýšeniu povedomia o vašom hoteli
- Vybudovaniu verných zákazníkov
- Ušetreniu provízie, ktorú platíte online rezervačným portálom
Čiže ako získate viac priamych rezervácii?
Ak chcete zýšiť počet vašich priamych rezervácii, tak potrebujete základné nástroje, ktoré umožňujú zákazníkom nakupovať jednoducho na vašej web stránke. Tak isto potrebujete mať dobre zvládnutý online marketing, aby vaša stránka bola viditeľná pre vašich potenciálních hostí.
Tip #1 Kvalitná web stránka
Aby ste získali dostatočný počet priamych rezervácií, MUSÍTE mať dobrú web stránku. Je to váš obchod, váš výklad, cez ktorý predávate hotelové izby a apartmány a naozaj ho nemožno podceňovať. Ak máte vo svojom obchode ekvivalent k neporiadku a ulepeným podlahám (zlá grafika a gramatické chyby), tak ľudia vašu stránku opustia veľmi rýchlo a zabudnite na to, že si na nej urobia priamu rezerváciu. Naopak kvalitná webová stránka upúta vašich hostí a po priamej rezervácii sa nebudú vediet dočkať pobytu vo vašom hoteli.
Tip #2 Možnosť online rezervácie
Ak je vaša web stránka vašim obchodom, potom ak nemáte dostupný on-line rezervačný systém, tak ako by ste mali obchod bez možnosti si niečo kúpiť. Kvalitný online rezervačný systém prinesie obrovský rozdiel v počte priamych rezervácií. Je dôležité, že ukážete hosťom aké izby máte v danom termíne voľné a hlavne uľahčite rezerváciu vašim hosťom.
Kľúčové vlastnosti dobrého rezervačného systému zahŕňajú:
- Užívateľsky prívetivé rozhranie
- Dobré vizuálne zobrazenie vašich izieb a apartmánov
- Optimalizáciiu pre mobilné zariadenia
- Schopnosť skontrolovať a zmeniť objednávku tesne pred zaplatením
Váš online rezervačný systém by mala byť najvyššou prioritou, pretože vám pomôže v poskytovaní vynikajúceho servisu vašim hosťom.
Tip #3 Obsah je dôležitý
Zabezpečenie toho, že máte na svojom webe veľa zaujímavých informácií, je skvelý spôsob, ako zvýšiť svoju viditeľnosť v online prostredí. Hlavne z hľadiska SEO optimalizácie pre vyhľadávače je kvalitný obsah dôležitý.
Premýšľajte o výhodach, ktoré vaše ubytovacie zariadenie má, napríklad wellness, špeciálne druhy masáži, ako aj o dôvodoch, že ľudia môžu navštíviť oblasť, v ktorej sa nachádzate. Píšte o nich! Napríklad; Ak je váš hotel vo Vysokých Tatrách napíšte o možnostiach túr. Píšte o kultúrnych podujatiach, ktoré sa konajú, píšte o zaujímavých miestach v okolí, píšte o jedle. Ľudia hľadajú tieto veci, a ak máte pre nich kvalitný obsah na svojich stránkach, nájdu vás. A ak hľadajú veci, ktoré robia / vidia / jedia na tom istom mieste ako je vaše ubytovacie zariadenie, je pravdepodobné, že plánujú návštevu a pravdepodobne budú hľadať miesto, kde by vedeli prenoovať..
Tip #4 Dajte o sebe vedieť
Veľa hotelov nieje na prvých miestach vo vyhľadávaní ani po zadaní ich názvu. Predbehnú ich online rezervačné portály a zľavové portály, ktoré majú kvalitne spracovanú platenú PPC reklamu na Google alebo majú lepšie spravené SEO. Hotel s kvalitnou web stránkou a online rezervačným systémom by mal využívať platenú PPC reklamu cez Google. Nielen, že si zvýši počet priamych rezervácii, ale aj si vie merať a strážiť rozpočet tak, aby každé investované euro do reklamy prinieslo nových hostí.
Tip #5 Komunikujte so zákazníkmi
Kto iný spraví priamu rezerváciu skorej, ako spokojný hosť, ktorý už niekedy navštívil váš hotel. Komunikujte cez sociálne siete ako Facebook či Instagram. Zdieľajte fotky, videá, nové články a informácie z diania vo vašom hoteli a jeho okolí. Využite silu mailovej komunikácie a posielajte pravidelne zákazníkom newsletter, kde im odkomunikujete špeciálne zľavy či zaujímavé tématické pobytové balíčky.
Ak dobre zvládnete zapracovať na týchto piatich tipoch, tak určite rapídne zvýšite počet vašich priamych rezervácii.
Ak si na niektorý bod netrúfate, tak sa neváhajte na nás obrátiť a radi vám pomôžeme s online marketingom pre váš hotel.