Newslettre. Pravidelne plnia naše e-mailové schránky a veľa ľudí ich považuje za zbytočné. Opak je však pravdou. Stále sú považované za jeden z najefektívnejších marketingových nástrojov. Prečo je to tak? Jednoducho sú osobné a oslovujú zákazníka priamo.
V tomto článku vám predstavíme, ako má vyzerať úspešný newsletter, ale tiež:
Aké sú výhody e-mail marketingu?
- Osobnejšia komunikácia a udržiavanie kontaktu so zákazníkmi,
- efektívne cielenie kampaní,
- nižšia investícia,
- jednoduché vyhodnocovanie dát,
- do značnej miery sa dá zautomatizovať.
Využívajte špeciálne e-mailové programy
Mysleli ste si, že newslettre sa vyklikávajú po jednom? Vôbec nie! Existujú špeciálne e-mailové programy, cez ktoré sa newsletter navrhne a odošle. Vďaka týmto nástrojom viete vytvárať aj databázy kontaktov a newslettre presne personalizovať pre každého používateľa.
Aký je ideálny čas na odoslanie?
Podľa štatistík, deň a čas ovplyvňujú mieru otvorenia úplne minimálne. Hoci, najmenej aktívni sú používatelia práve v sobotu. Omnoho dôležitejší je pútavý predmet a zaujímavý obsah.
Najdôležitejšie znaky predmetu správy
- výstižnosť
- stručnosť
- originalita
- personalizácia
Cieľom predmetu je nalákať potenciálneho zákazníka na otvorenie newslettra. V predmete upozornite na cenu či zľavu, použite otázku alebo frázu s číslovkou. Zakomponovať môžete aj emotikony. Dôležité je však A/B testovanie týchto faktorov. Zbytočne sa natrápite s obsahom, ak sa k nemu zákazníci ani len nedostanú.
Obsah newslettera
Ak ste čitateľa zaujali predmetom, váš newsletter zaručene otvorí. Cieľ a podstata celého newslettra by mala odznieť už v úvode. Ľudia obsah len skenujú a hľadajú záchytné body. Dôležitá je preto štruktúra, vizuálna stránka a optické rozdelenie textu.
Aký je cieľ vášho newslettra?
Na základe určeného cieľa budete vedieť, čo má príjemca po prečítaní mailu urobiť. Ak je vašim cieľom priviesť viac návštevníkov na web, newsletter musí obsahovať CTA tlačidlá v hornej časti mailu. Chcete len budovať brand a ukázať, čo práve robíte? Použite vlastné fotky a využívajte firemné farby. Vašim cieľom môže byť tiež zvýšenie predaja, získanie spätnej väzby či získanie sledujúcich na sociálnych sieťach.
Dizajn newslettera
Kvalitne spracovaný dizajn dokáže upútať a odlíšiť. Využite firemné farby, zakomponujte logo a vytvorte si dizajn, na ktorý čitateľ nezabudne a ľahko vás identifikuje aj pri budúcom otvorení newslettra.
Nezabudnite newsletter optimalizovať pre telefóny
Máte newsletter optimalizovaný pre telefóny? Väčšina používateľov sleduje maily práve na nich. A nejde len o to, že text musí byť v krátkych odstavcoch, dôležitý je aj responzívny dizajn, vhodné umiestnenie CTA tlačidiel a ich prelinkovanie. Brať do úvahy musíte aj rozdielne zobrazenie v závislosti od značky telefónu či svetlého a tmavého režimu.
Tip na záver?
Všetky vyššie spomenuté kroky môžete spĺňať, ale nebude to fungovať pod jednou podmienkou – ľudí spamujete. Veľmi podstatný je správny interval odosielaných newsletterov. Nikto nechce mať zahltenú schránku niekoľkokrát do týždňa. Úplne stačí, keď sa raz do týždňa pripomeniete.
Čo sa týka návratnosti investícií, aktuálne je newsletter vôbec najefektívnejším marketingových nástrojom. Samozrejme, musíte vedieť, ako na to. Ak chcete naštartovať vašu e-mailovú komunikáciu, kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme.