Vlastníte e-shop? Ak ste odpovedali áno, Google má pre vás veľmi pozitívnu správu! Vaše produkty môžu byť viditeľné v karte nákupov aj bez toho, aby ste za to museli zaplatiť. Jediné, čo na to potrebujete je produktový feed v službe Google Merchant Center.
Čítate správne… Novinka, ktorú Google zasiela inzerentom v týchto dňoch sa týka práve neplateného inzerovania produktov. Doteraz bola služba dostupná iba na území USA, aktuálne ju spoločnosť predstavila aj pre všetky krajiny, v ktorých je možné využívať Google Merchant Center, medzi ktoré patrí aj Slovensko. Pozrime sa spoločne na to, čo je to Google Shopping, ako na produktový feed a čo vlastne táto novinka prináša.
Čo je Google shopping?
Nákupné prostredie vo vyhľadávaní Google, resp. zobrazovanie kampaní „Google Shopping“ ste už určite zaregistrovali. Na Slovensko tento typ kampane prišiel približne v polovici minulého roka a v súčasnosti ho využíva snáď každý progresívny e-shop aktívny v digitálnom prostredí. Pri vyhľadávaní kategórii produktov alebo konkrétnych názvov sa políčko s reklamami zobrazí hneď pod vyhľadávaním alebo v pravej časti obrazovky. Tento reklamný priestor ponúka produkty rôznych internetových obchodov v najatraktívnejšej pozícii vyhľadávania.
Úplnou novinkou je karta „shopping“ už aj s organickým, neplateným obsahom. Princíp je veľmi podobný ako pri vyhľadávaní – pokiaľ máte svoje produkty v produktovom feede, Google ich načíta a zobrazia sa bez nutnosti vynaloženia finančných prostriedkov na ich propagáciu.
Ako na produktový feed a čo to vlastne je?
Na spustenie shopping kampaní a zalistovanie produktov na nákupnej karte Google je potrebné, aby váš e-shop generoval tzv. produktový xml feed. Zjednodušene povedané – je potrebné, aby Váš e-shop vytváral súbor vo formáte xml, ktorý obsahuje všetky potrebné informácie o produktoch vo vašej ponuke. Medzi dôležité informácie patrí názov produktu, cena, kategória, dostupnosť a ďalšie, podľa ktorých je služba schopná správne zaradiť produkt medzi konkurenciu.
Ak už na Google inzerujete alebo využívate produktové porovnávače ako napr. Heureka, produktový feed pre Vás nie je novinkou. Samotná tvorba alebo úprava feedu je záležitosť, s ktorou je potrebné sa obrátiť na správcu vášho webu. Google má proces veľmi detailne zmapovaný, stačí, ak programátorovi pošlete link na návod s drobným vysvetlením požiadavky.
Google Merchant Center
Ak svoj produktový feed už vlastníte a na Google inzerujete, nepovieme vám v tomto bode s veľkou pravdepodobnosťou nič nové. Merchant Center je služba, ktorá zabezpečuje najmä správu feedov, ktoré sú používané pri inzercii v prostredí Google. Aktivujete tu napríklad Shopping Ads, dynamický remarketing či vyššie spomínanú novinku. K vašim dátam samozrejme pribalí aj ich základné štatistiky o chybách a problémoch, ktoré je potrebné riešiť. Vygenerovaný produktový feed je potrebné do služby nahrať, tá skontroluje jeho správnosť a v pravidelných intervaloch ho aktualizuje. Vo finálnom kroku sú údaje feedu využívané kampaňami v Google Ads.
Čo táto zmena skutočne prináša?
Prvým dôležitým faktorom je nová príležitosť. Zalistovaním produktov v nákupnej karte zvyšujete šancu, že na váš produkt niekto narazí, preklikne sa na web a úspešne nakúpi. Ak viete pracovať s cenou a vaše produkty sú dostatočne konkurencieschopné, práve tento krok môže napomôcť k zvýšeniu konverzného pomeru vašej stránky. Opakom je v tomto prípade prudký nárast konkurencie. Určite nebudete sami, kto bude chcieť zo služby profitovať a preto rovnako ako vo vyhľadávaní, aj tu vznikne konkurenčný boj, ktorý bude doplnený platenými výsledkami.
Nemáte ešte svoj produktový feed, neinzerujete v Ads a chcete zvýšiť a zefektívniť svoj predaj? Pre našich klientov realizujeme úpravy a optimalizácie produktových feedov takmer na dennej báze. Pomôžeme Vám nastaviť všetko potrebné k tomu, aby ste aj vy inzerovali tam, kde sa nachádzajú vaši zákazníci. Stačí nás kontaktovať!