Vytvorenie zaujímavého profilu na Instagrame, ktorý sleduje veľké množstvo ľudí, je v súčasnej presýtenosti business profilov veľmi náročné a takáto práca vyžaduje množstvo poznatkov o fungovaní, novinkách a algorytme aplikácie. Sociálne siete umožnili ľuďom nahliadnuť do súkromia obľúbených osobností, vidia, čo robia, s kým sa stretávajú, čo majú radi a dokážu sa s nimi lepšie stotožniť. Práve táto skutočnosť ponúka značkám jedinečnú možnosť spojiť sa s influencermi. Takéto znásobenie sily WOM (Word-of-mouth) prostredníctvom známych osobností je pre značku jedinečná príležitosť a vedie k pozitívnemu vnímaniu značky followermi. Ľudia uprednostňujú produkty alebo služby, ktoré sú overené a o to viac, keď sú overené užívateľom, ktorého príspevky majú obrovský dosah. Sieť influencerov je detailne poprepájaná a už aj len jedna spolupráca s takouto osobnosťou sa dostane do povedomia aj iným influencerom, čo je pri marketingu hotela naozaj dôležité.
- Prečo by ste mali pri propagácií hotela využívať influencerov?
- Instagram ponúka zákazníkovi možnosť priamo sa s influencerom spojiť, položiť mu otázky ohľadom propagovanej značky a v konečnom dôsledku ho dokáže priviesť až k samotnému nákupu, kde si propagovaný produkt alebo službu môže objednať.
- Spolupráca značky a influencera vedie k pozitívnemu vnímaniu propagovanej značky.
- Označovanie propagovanej značky v príspevkoch influencera zlepšuje SEO a značka sa tak dostáva na vyššie vyhľadávacie pozície a stúpa aj jej relevancia.
- Instagram stories umožňujú influencerom pridávať videá a lepšie odporučiť svojim followerom propagovaný produkt.
- Propagácia prostredníctvom influencerov je odolná voči Adblocku.
- Aký influencer je pre propagáciu hotela vhodný?
- Blogeri – sú v podstate najstarším typom influencera, publikujú naozaj kvalitný obsah a ich publikum je zvyknuté na reklamu, recenzie a propagovanie produktov (cestovanie, kozmetika, jedlo,…)
- Instagrameri – majú umelecké cítenie, publikujú kvalitné fotografie, vedia, čo majú ich fanúšikovia radi a často disponujú medzinárodným publikom
- Celebrity – ich obsah je skôr exkluzívny, komerčné veci a spolupráce neriešia priamo oni, ale ich manažéri
- Nie sú čísla ako čísla
To, že ste do propagácie hotela zaradili aj influencer marketing, je síce skvelé, ale pozerali ste sa pri výbere influencera na tie správne čísla? Je jasné, že počet followerov je pri výbere jedným z rozhodujúcich faktorov a áno, je dobré, keď má osoba, s ktorou spolupracujete toto číslo vysoké, ale vedzte, že to nie je všetko. Dôležitým faktorom je najmä engagement fanúšikov, percento tzv. suspicious accounts (falošných profilov) a takisto aj percento vzájomného sledovania sa medzi influencermi. Tieto čísla však z instagramového profilu sami nevyčítate, a práve preto je dobré, keď si pri analýze influencera necháte poradiť a spoľahnete sa na agentúru, ktorá má nielen skúsenosti, ale aj potrebné programy a nástroje zabezpečujúce výber toho správneho influencera.