Zábavná platforma plná krátkych videí, ktorá vládne vodám internetu. Spája sa s rôznymi ďalšími slovíčkami či slovnými spojeniami. Fenomén, budovanie povedomia značky, kopírovanie s Instagramom, či pochybnosti ohľadom jeho bezpečnosti. Ako to s TikTokom naozaj je? Je skutočne taký nebezpečný alebo sa len okrádate o fenomenálny marketingový kanál?
TikTok PRÁVE TERAZ zažíva na Slovensku najväčší rasť. A to je jeden z mnohých dôvodov, prečo by každá značka mala popremýšľať o jeho využití. Hoci na Slovensku stále nemáme možnosť platenej TikTok reklamy, dá sa s ním skvelo pracovať aj tak. Organicky. Dokážete tu úplne zadarmo vybudovať povedomie o vašej značke.
Je TikTok nebezpečný? To sa dočítate v dnešnom článku.
A že na TikToku sú len malé deti?
Pravdou je, že veľkú časť publika predstavujú mladší používatelia ako na Facebooku či Instagrame, no práve to je tá obrovská výhoda. V celkovom trende úpadku záujmu používateľov na Instagrame či Facebooku budete mať navrch. Jednak si mladšie publikum vychováte a na strane druhej váš brand budú vnímať už od útleho veku.
Ale kto vlastne povedal, že mladí ľudia nerozhodujú o konverziách rodiny? Niekedy dokonca omnoho viac, ako si myslíme. Mladí ľudia sú dnes už veľmi otvorení a každú novinku zdieľajú s rodičmi. Možno z TikToku nezískate priamu konverziu, ale o to v tomto prípade ani tak úplne nejde. Veď každý už dávno vie, že reklama o povedomí je úplne o niečom inom.
Aká je na TikToku bezpečnosť? Je skutočne nebezpečný?
O bezpečnosti TikToku by sme vedeli polemizovať dlho. Ani jeden článok by nám nestačil. Avšak, v tomto prípade je dobré položiť si otázku – je vôbec taký Instagram či Facebook dostatočne bezpečný? Aj v minulosti u týchto veľkých hráčov došlo k rozsiahlym únikom či zneužitiam dát. Pravdou je, že žiadna sieť či aplikácia nám nedokáže zaručiť absolútnu bezpečnosť. To ale nie je dôvod na to, aby ste sociálne siete nevyužili v prospech vašej značky. Podľa nás je TikTok akurát tak nebezpečne dobrý.
Tiktok, rovnako ako akákoľvek iná sociálna sieť, overuje vek používateľov. Ak rodičia sprístupnia mladším deťom túto aplikáciu, je to ich zodpovednosť. No tiež je to skvelá motivácia pre marketérov a firmy, aby na TikTok-u vytvárali kvalitný obsah, ideálne s poriadnou dávkou humoru. Ale pozor, niektoré kategórie produktov sú tu zakázané. Ide napríklad o alkohol, farmaceutické produkty, výživové doplnky či rôzne suplementy. No ak váš produkt do tejto kategórie nespadá, tak by ste TikTok používať mali.
Prečo sú krátke videá také populárne?
To, čo v minulosti trvalo hodiny, dnes trvá minúty či sekundy. Získať pozornosť nových zákazníkov sa zdá byť čoraz jednoduchšie. Stačí len poznať pravidlá „tejto hry“ a využiť ich vo váš prospech. TikTok jednoducho ide s dobou, vďaka čomu odštartoval novú éru krátkych videí. A podarilo sa. Veď ho okopírovala aj Meta svojimi Reels na Instagrame a Facebooku, ale tiež Youtube so svojimi Shorts.
Každá značka sa musí hýbať s dobou, a preto je nevyhnutné zaradiť krátke videá do komunikácie na sociálnych sieťach. Krátke videá vedia byť originálne a vytvoríte ich rýchlo. Skvelým príkladom je aj virálne video, v ktorom sa fanúšik snažil otlačiť logo Puma na svoju kávu. Žiaľ neúspešne.. alebo, že by aj úspešne? Jeho video neskôr zdieľala samotná značka na svojom profile.
Ako vytvoriť úspešné video?
Krátke videá majú dôležité atribúty, ktoré je vhodné dodržiavať, aby vaše výstupy boli úspešné. Zaujíma vás, aké sú? V prvých sekundách je dôležité zaujať. Počas videa (áno, aj toho krátkeho) je nevyhnutné udržať pozornosť vašich sledovateľov, prípadne stupňovať napätie. No a na záver vyvolajte interakciu cez rôzne CTA prvky – sledujte, komentujte, lajkujte. Buďte kreatívny!
Úspech sme s našimi klientami dosiahli aj my
V porovnaní s inými platformami nemá organický dosah na TikToku obdobu. Jeho potenciál sme vyskúšali aj my, spoločne s našimi klientami. Veľký úspech sme docielili s lokálnou autoškolou EASY, už počas prvých pár týždňov, kedy nám TikTok doslova vybuchol.
Aktuálne (v čase písania článku) má profil EASY autoškoly 14 949 sledovateľov. Keď si porovnáme profily 4 mobilných operátorov Telekom, Orange, O2 a 4ku, ktorí pôsobia na Slovensku celoplošne, tak naša lokálna EASY autoškola má (v čase písania tohto článku) rovnaký počet sledovateľov ako O2, ktoré je z týchto operátorov na TikToku najsilnejšie.
My vo Visitero sme silou TikToku ostali ohúrení, a preto ho odporúčame ďalej. Najsledovanejšie video nášho klienta má 474 000 zhliadnutí. Kde inde by ste získali také číslo za pomerne krátky čas a s nulovou cenou za propagáciu? Obrovskou výhodou TikToku je aj skutočnosť, že väčšina značiek si tu zatiaľ ani len nevytvorila profil. Takže ide o úžasnú príležitosť, ako rozšíriť dosah a zvýšiť vašu sledovanosť či povedomie.