Tajomstvo úspešných kampaní na sociálnych sieťach? Meta Conversions API

Doba, kedy stačilo mať na webovej stránke iba Meta Pixel, je už dávno preč. Ak používateľ klikne na vašu reklamu a navštívi web, Meta ho sleduje pomocou Pixelu a cookies v jeho prehliadači. Pokiaľ ale odmietne cookies, používa Safari, anonymný režim alebo prehliadač s blokovaním sledovania, tak Meta stráca prehľad.

Vaša pozornosť by sa teda mala zamerať na Meta Conversions API (CAPI). Prečo? Pomôže vám získať čo najpresnejšie dáta o kompletnom správaní užívateľa pre lepšiu optimalizáciu a cielenie vašich kampaní.

Meta Pixel vs. CAPI

Meta Pixel je merací kód, ktorý sleduje používateľov v prehliadači a jeho fungovanie závisí od cookies. Ak užívateľ cookies odmietne alebo má zapnuté blokovanie sledovania, Pixel nemusí správne zachytiť jeho správanie a následné konverzie.

CAPI meria spôsobom “server to server” a dokáže pracovať aj s užívateľmi, ktorí používajú rôzne nástroje na blokovanie reklám alebo prehliadača, ktoré neukladajú súbory cookies.

Ako cookies skresľujú štatistiky?

Odmietanie cookies → ak návštevník webu odmietne cookies, Meta ho jednoducho nemôže sledovať tzn. že jeho interakcia s reklamami a následný nákup je pre systém neviditeľný.

iOS 14+ a obmedzenia sledovania → užívatelia iPhonov môžu ľahko blokovať sledovanie tzn. že Meta nemá prístup k ich dátam.

Krátka životnosť → Safari napr. automaticky maže cookies už po 7 dňoch tzn. že pokiaľ zákazník zaváha a nakúpi neskôr, dáta sa jednoducho stratia.

Prečo je CAPI dôležité?

Presnejšie merania → Ak návštevník webu odmietne cookies alebo používa prehliadač s blokovaním sledovania, tradičný Meta Pixel väčšinou zlyhá. CAPI ale funguje aj v týchto prípadoch, pretože dáta posiela priamo zo servera e-shopu.

Lepšia optimalizácia reklám → Meta vďaka presnejším dátam lepšie rozpozná, aké reklamy fungujú, a môže ich efektívnejšie zobrazovať správnemu publiku.

Menej závislosti na prehliadačoch → Dáta o konverziách sa neodosielajú prostredníctvom prehliadača, ale priamo zo servera, tzn. že aj keď sa používa napr. Safari, ktoré obmedzuje cookies, CAPI zaistí, že dáta o jeho nákupe sa stále dostanú k Mete.

Lepšia atribúcia konverzií → Meta môže lepšie sledovať správanie zákazníkov naprieč rôznymi zariadeniami. Ak napr. niekto klikne na reklamu na mobile, ale nákup dokončí na počítači, CAPI vie túto konverziu správne priradiť.

Ako z dát dostať maximum?

Aby bolo meranie konverzií čo najpresnejšie a reklamy fungovali efektívne, je dôležité dodržiavať niekoľko zásad:

Používanie CAPI + Pixel spolu → touto kombináciou sa dosiahnu najlepšie výsledky.

Posielanie čo najviac identifikátorov → Meta potrebuje identifikátory, ako sú e-mail, telefón alebo Meta Click ID, aby mohol správne priraďovať konverzie k používateľom.

Správne nastavenie deduplikácie → Ak sa používa Pixel aj CAPI zároveň, je dôležité, aby sa dáta nepočítali dvakrát.

Používanie dlhšieho atribučného okna → Štandardné atribučné okno býva 7 dní po kliknutí na reklamu, ale jeho predĺženie môže pomôcť lepšie zachytiť zákazníkov, ktorí sa rozhodujú dlhšie napr. pri produktoch s vyššou cenou alebo dlhším rozhodovacím procesom.

Testovanie a kombinácia rôznych zdrojov dát → Nie je dobré sa spoliehať iba na dáta z Mety. Pre lepšiu analýzu výkonu kampaní kombinujte údaje z Google Analytics, CRM systému alebo priamo z e-shopovej platformy.

Zaujala vás táto téma? Radi vám o nej povieme viac. Stačí nás kontaktovať.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Adrián Frič

CEO

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright 2025 © Visitero.sk