Rok 2020 prebiehal inak, ako sme si všetci predstavovali. Kvôli pandémii sme viac času trávili doma, nakupovali a stretávali sa online. Sociálne média sa stali akýmsi prostriedkom komunikácie, ale aj objavovania nových vecí.
Globálna pandémia žiaľ naďalej pretrváva a my si budeme musieť ešte nejaký čas počkať, kým sa život vráti do starých koľají. Pýtate sa, čo by ste ako firma mohli urobiť, aby ste pomocou sociálnych médií zvýšili predaje, dosah a zlepšili brand vašej značky?
Prinášame niekoľko tipov, ktoré môžete v roku 2021 vyskúšať.
- Nakupovanie priamo cez Facebook a Instagram
V roku 2021 by sme sa mali dočkať nakupovania priamo cez aplikácie sociálnych sietí. V praxi to znamená, že užívateľ nebude musieť opustiť aplikáciu, aby mohol dokončiť svoj nákup. Hlavný prínos bude v prvom rade pre e-shopy, ktoré nemajú užívateľsky priaznivý web. Ich zákazníci získajú svoj vysnívaný tovar jednoducho a rýchlo cez aplikáciu, ktorú dobre poznajú.
- Live stream
V minulom roku muselo veľa firiem a značiek presunúť svoje pôsobenie z offline do online priestoru. Popularita streamovania prudko stúpla. V súčasnosti mnoho značiek využíva Facebook, Instagram, Twitch na živé vysielanie udalostí, rozhovorov alebo konferencií. Takto viete zákazníkom a sledovateľom poskytnúť zaujímavý obsah, jednoducho ich zapojiť do života spoločnosti a byť s nimi v interaktívnom spojení.
- Budujte dôveru u vašich zákazníkov
Spotrebitelia dnes potrebujú viac ako len výborné produkty, aby mohli dôverovať značke, identifikovať sa s ňou a investovať do nej. Veľa značiek sa začalo vyjadrovať na témy, ktoré vo svete rezonujú. Dávajú tak sledovateľom signál, že sa zaujímajú o dianie vo svete a ukážu aj akúsi „ľudskú stránku“ svojho podnikania a priblížia sa ešte viac k svojim zákazníkom.
- Využívajte všetky dostupné platformy
Sociálne médiá nie sú iba Facebook, Instagram a Twitter. Na popularite stále rastie TikTok, Reddit alebo Twitch. Tieto platformy budú aj v roku 2021 naďalej získavať na popularite, pretože sú skvelým spôsobom, ako poskytnúť používateľom presne to, čo hľadajú. Informácie, zábavu, rozhovor, vzdelávanie. Malé podniky môžu tieto platformy využiť ako základ pre vytváranie užitočného obsahu pre svojich cieľových zákazníkov. Všetko je to o stratégii a poskytovaní užitočného a informatívneho obsahu.
- Inšpirujte!
Sociálne médiá sú významným zdrojom objavovania a inšpirácie. Všetci poznáme Google ako najpopulárnejší vyhľadávací nástroj. Sociálne média sú však zdrojom inšpirácie pre väčšinu užívateľov. Podľa Statista.com je 90% dospelých používateľov sociálnych médií vo veku 18 – 29 rokov. Táto skupina využíva sociálne médiá ako prostriedok presviedčania, inšpirácie a budovania vzťahu so značkou, ktorej veria a nakupujú.
Ak neviete, či komunikujete na sociálnych sieťach správne a trendy na rok 2021 vás zaujali, neváhajte sa na nás obrátiť a spolu pripravíme stratégiu tak, aby sme vašich zákazníkov upútali a inšpirovali.