Reklamné kampane jednoduchšie? Využívajte automatizované pravidlá v Google Ads

Efektivita a šetrenie času pri správe reklám na Google sú neoceniteľné. Tak prečo si prácu neuľahčiť automatizovanými pravidlami? Ide však o viac ako len zjednodušenie práce. Pomôžu vám tiež vylepšiť plánovanie a realizáciu reklám. Automatizované pravidlá sú jednoducho úžasným strategickým nástrojom na zefektívnenie výkonu reklám. V tomto článku vám predstavíme všetko, čo o automatizovaných pravidlách potrebujete vedieť.

Čo sú automatizované pravidlá v Google Ads

Automatizované pravidlá fungujú na princípe podobnom podmienenému formátovaniu. Rozdielom je, že podmienkou (pravidlom) nemeníte formát, ale funkciu alebo akciu, ktorá sa má podľa podmienok stať. Pravidlo môžete nastaviť opakovane alebo jednorazovo.

Výhody využívania automatizovaných pravidiel

Automatizované pravidlá sú skvelou voľbou pri plánovaných akciách, ktoré chcete aplikovať automaticky bez manuálneho zásahu. Zároveň si viete nastaviť e-mailové notifikácie, ktoré vás informujú o spustení pravidla, vďaka čomu viete sledovať aj ich efektivitu.

Cez automatizované pravidlá máte možnosť:

  • naplánovať, v akom čase a aké reklamy, sa majú zobrazovať,
  • zabrániť prečerpaniu rozpočtu pozastavením reklamy za podmienky, ak sa minie viac, ako požadovaná suma,
  • upravovať ponúkanú cenu v aukciách podľa sezónnosti alebo iných dynamických podmienok,
  • zvyšovať rozpočet, ak je konverzný výkon alebo ROAS veľmi dobrý,
  • pozastaviť kľúčové slová s nízkou výkonnosťou.

Ako nájsť v Google Ads automatizované pravidlá?

Sú 2 rôzne možnosti. Prvou je ísť cez hornú lištu, kde kliknete na „nástroje a nastavenia“. Tam zvolíte „hromadné akcie“. Druhou možnosťou je ísť priamo cez „kampaň – reklamnú skupinu – reklamu – skupinu aktív alebo kľúčové slová v bočnom paneli cez rozšírenia (tri bodky)“.

Ukážka prvej možnosti

Ukážka druhej možnosti

Automatizované pravidlá možno aplikovať na viacerých úrovniach:

Tvorba nového pravidla – krok za krokom

Nové pravidlo musíte najprv pomenovať, vybrať vlastníka účtu a až potom môžete prejsť na konkrétnu akciu, ktorá sa skladá z 3 častí:

1. krok  – Aplikácia pravidla

V tejto časti sa vám zobrazia možnosti len v rámci pravidla, ktoré ste si vybrali. Vo všeobecnosti máte na výber zvoliť si pravidlá v celom účte, konkrétnej kampani, reklamnej skupine, skupine aktív alebo podľa kategorizácie kampaní v Google Ads (nákupné, vyhľadávacie, obsahové, video kampane ai.).

2. krok  – Podmienka pravidla

V tejto časti môžete využiť všetky metriky – vaše vlastné, alebo tie, ktoré Google Ads ponúka.

3. krok  – Výsledná akcia

V tejto časti vyberte úkon, ktorý sa na základe podmienky má automaticky spustiť. Môže ísť o pozastavenie, spustenie, zmenu hodnoty ponúkanej ceny za CPC alebo CPM, percentuálnu úpravu ponúkanej ceny, zmenu štítkov, koncovej URL adresy, či odoslanie notifikačného e-mailu.

Pri tvorbe pravidla riešime aj frekvenciu. Tá určuje, ako často sa vaše automatizované pravidlá spúšťajú v rámci Google Ads a aký časový rámec sa pri tom zohľadňuje. Ide o kľúčové nastavenie pre optimalizáciu kampaní a zabezpečenie úspešnosti. Vyberajte preto to, čo sa vám najviac hodí pre ciele vašej konkrétnej kampane a daného pravidla.

Nezabúdajte na e-mail notifikáciu. Odporúčame vám zapnúť si tieto notifikácie, aby ste mali prehľad a istotu, že všetko funguje tak, ako má. Notifikácia môže prísť pri každom spustení, každej zmene, každej chybe alebo vám nemusí chodiť vôbec.

TIP NA ČLÁNOK: Zaujala vás táto téma? Určite sa vám bude páčiť aj článok Optimalizujte Google Ads kampane: 5 skriptov, ktoré zvýšia efektivitu reklám.

2 konkrétne ukážky automatizovaných pravidiel v praxi

Aby to neboli len samé teoretické omáčky, prinášame vám aj konkrétne ukážky automatizovaných pravidiel. Vyskúšajte ich a uvidíte, ako sa vaše schopnosti premenia do úspešných výsledkov.

1. ukážka nastavenia zmeny CPC pre kľúčové slová

Ceny kľúčových slov sa neustále menia. Inteligentné ponúkanie cien sa postará o ich optimalizáciu podľa vašich cieľov. Pokojne ich kombinujte s manuálnym nastavením. Získate tak, to najlepšie z oboch.

Kroky pre nastavenie akcie v pravidle:
Typ pravidlaKľúčové slová
Názov akcieZvýšenie CPC na KW v brande
Aplikovať naKľúčové slová v jednej kampani – brand
PodmienkaLen spustené KW, CTR > 40%, konverzie >=3
Výsledná akciaZmena ponúkanej ceny, zvýšenie, percentuálne > o 20%
FrekvenciaTýždenne s použitím údajov z predchádzajúceho týždňa

Výsledok: Každé kľúčové slovo v brandovej vyhľadávacej kampani, ktoré je spustené a má interakciu prekliknutia vyššiu ako 40 % a prinieslo aspoň 3 konverzie, bolo v aukcií pri ponúkanej cene za klik zvýšené o 20 % a to na týždennej báze podľa výsledkov z predchádzajúceho týždňa. Ak chcete predísť neustálemu zvyšovaniu ponúkanej ceny, nastavte maximálny limit ceny v aukcii.

2. ukážka nastavenia kampane na Black Friday

Sezónne reklamy sú v digitále už doslova nevyhnutnosťou. Príkladom je kampaň na Black Friday. S týmto pravidlom nebudete musieť ručne kampaň spúšťať presne o polnoci. Jednoducho prenecháte „povinnosť spustenia“ automatickému pravidlu.

Kroky pre nastavenie akcie v pravidle:
Typ pravidlaReklama
Názov akcieSpustenie reklamy na Black Friday
Aplikovať naReklama v tomto účte
PodmienkaStav reklamy – stopnuté aj spustené, reklamný text obsahuje Black Friday
Výsledná akciaZapnúť reklamu
FrekvenciaRaz – vybrať presný dátum, podľa včerajších údajov

Výsledok: Pravidlo zapne reklamu, ktorá obsahuje v texte reklamy Black Friday. Fungovať to bude pri akomkoľvek jedinečnom slove použitom pri tejto kampani. Dôležité je jednorazové spustenie reklamy podľa preferovaného času. Ak si chcete uľahčiť prácu, rovno môžete pridať aj pravidlo pre ukončenie tejto reklamy.

5 EXTRA TIPOV na záver

  1. Vždy si automatizované pravidlá poriadne skontrolujte a pracujte s nimi až keď riadne ovládate manuálne zmeny.
  2. Uistite sa, že máte dostatok dát, na základe ktorých sa rozhodujete.
  3. Dobre zvážte vplyv automatizovaných pravidiel na váš účet.
  4. Nenechávajte pravidlá bez dozoru – určite si zapnite e-mailové notifikácie.
  5. Uistite sa, že automatizované pravidlo nevykazuje chybu (ak áno, Google vám poradí).

Je to pre vás stále chaotické? Ozvite sa nám a spoločne odštartujeme vašu cestu za úspechom v reklamách na Google.

Zanechajte nám váš kontakt a my sa vám čoskoro ozveme.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk