Ako zvýšiť obrat e-shopu až o 30 % bez dodatočných investícií

Vlastníte e-shop s produktami, ktorý je konkurencie schopný, no i napriek tomu vaše obraty stagnujú? V dnešnej rýchlo vyvíjajúcej sa dobe je nevyhnuté nezaspať na vavrínoch a neustále napredovať. Rast obratu je možné zabezpečiť pomocou osvedčených metód.

1.   TIP – Zdokonaľte vašu zákaznícku podporu

Zákaznícka podpora je jedným z najdôležitejších prvkov pri budovaní dôvery a lojality. Ak chcete získať konkurenčnú výhodu, vytvorte si zákaznícku linku, prostredníctvom ktorej (telefonicky alebo online cez chat) poradíte vášmu potenciálnemu zákazníkovi s výberom vhodného produktu. Táto podpora ponúka možnosť spýtať sa predávajúceho otázku týkajúcu sa produktu, čo často vedie aj k nákupu.

2.   TIP – Online chat dostupný v čase, kedy ľudia nakupujú

Máte už online chat na e-shope? Skvelé! Myslíte však na to, že potenciálni zákazníci oceňujú najmä podporu v reálnom čase. Okrem pracovných hodín by mal byť online chat dostupný predovšetkým v časoch, kedy ľudia najviac nakupujú. Stačí sa pozrieť na štatistiky návštevnosti v Google Analytics, prípadne na dopyt na váš online chat. Ak neviete zabezpečiť online chat mimo pracovných hodín, využite chatboty na pomoc samoobslužnej zákazníckej podpory. Správne nastavený a personalizovaný chatbot odvedie prácu za vás.

3.   TIP – Poskytujte drobnú zľavu v prípade nákupu cez chat

Online chat na webe vám môže pomôcť zvýšiť nielen interakciu s potenciálnymi zákazníkmi, ale aj konverzný pomer. Až 48 % zákazníkov preferuje kontakt so spoločnosťou cez online chat. Podnietiť k nákupu ich môžete aj tak, že im poskytnete drobnú zľavu v prípade nákupu priamo cez chat. Týmto spôsobom môžete zatraktívniť vašu ponuku pre potenciálnych zákazníkov.

4.   TIP – Venujte pozornosť nielen dobrým, ale aj zlým recenziám

Recenzie sú najcennejším majetkom každého e-shopu. Sú vždy skvelou spätnou väzbou o kvalite produktov a služieb. Je dôležité venovať pozornosť nielen pozitívnym, ale hlavne negatívnym recenziám. Poučte sa z negatívnej spätnej väzby a odpovedajte s chladnou hlavou. Ukážte zákazníkovi, že ho beriete vážne a vzniknutý problém čím skôr vyriešte.

5.   TIP – Nastavte si dopravu ZADARMO

Dnes už spotrebitelia očakávajú dopravu zadarmo, a preto je dôležité, aby e-shopy ich očakávanie splnili. Na Slovensku si až 32 % ľudí zvolí radšej e-shop, na ktorom je doprava zadarmo. V konečnom dôsledku len zistíte, že zákazníci sú ochotní zaplatiť za položku o pár centov viac, ak budú mať dopravu zdarma. Nezabúdajte ani na rýchlosť doručenia. Nikto nechce čakať týždeň na svoj balík.

6.   TIP – K nákupu produktu pridajte aj drobný darček

Prekvapte zákazníkov a ponúknite im k objednávke niečo navyše. Môžete sa napríklad rozhodnúť pribaliť im darček zadarmo od určitej hodnoty objednávky. Môže ísť o doplnkový produkt k tomu, čo si objednali alebo o zľavu na ďalší nákup. Zákazníci sa tomuto milému gestu zaiste potešia.

7.   TIP – Zbierajte kontakty a vytvárajte newsletter

Zbierajte kontakty – pri objednávkach, prostredníctvom vyskakovacích okien na webe alebo prostredníctvom blogových článkov. Za poskytnutý e-mail ponúknite protihodnotu, napríklad vo forme zľavového kódu alebo špeciálnych zliav na položky s veľkým dopytom. Pravidelne vytvárajte aj newsletter, v ktorom odprezentujete najpredávanejšie produkty či novinky.

Zvýšte váš obrat už dnes

Môžete vidieť, že váš e-shop dokážete zdokonaliť pomocou naozaj pár jednoduchých tipov. V prípade, že váš internetový obchod niečo z vyššie uvedených bodov neobsahuje, veríme, že sme vás inšpirovali k jeho úprave. Ak sa však na úpravu zmien veľmi necítite, zverte váš e-shop odborníkom. Neváhajte a kontaktujte nás ešte dnes.

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Na bráne 8665/4 (budova Crystal Palace)
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk