Viete, že odštartovať predaj na Amazone je bez reklamy takmer nemožné? Kvôli obrovskej konkurencii s takmer 400 miliónmi produktov, ktoré sa snažia predať je pravdepodobné, že váš produkt vo vyhľadávaní nikdy neuzrie svetlo sveta. My však pre vás máme pár tipov, ako tieto počiatočné nepríjemnosti prekonať. Vďaka možnosti propagácie produktov so službou Amazon Advertising sa aj vaše predaje môžu maximalizovať.
Užívateľ strávi prezeraním produktov na Amazone menej ako 10 minút, je teda potrebné ho ihneď zaujať. Na Amazone prebieha vyhľadávanie požadovaného produktu podobne ako vo vyhľadávaní Google. Užívateľ zadá názov produktu, ktorý si chce kúpiť, ako napríklad dámska košeľa a ihneď na neho vyskočí nespočetné množstvo ponúk, v rámci ktorých sa na prvých pozíciách zobrazia práve reklamy. Ak sa váš produkt zobrazuje vo vyhľadávaní veľmi nízko, nikto ho ani neuvidí a vy opäť predáte veľké NIČ.
Reklama na Amazone vám umožní zobrazovať sa na vyšších pozíciách a zaručene upriami pozornosť potenciálnych nákupcov. Stačí si vybrať, akým typom reklamy chcete svoje produkty na Amazone propagovať.
Typy reklamných nastavení
Reklamy na Amazone je možné nastaviť nasledujúco: Sponsored Products, Sponsored Brands a v neposlednom rade Sponsored Display.
Sponsored Products
Najznámejšou formou reklamy na Amazone je Sponsored Products. Sú to obrázkové reklamy, ktoré sa zobrazujú na niekoľkých miestach na Amazone. Najväčšou výhodou tejto reklamy je zobrazovanie vo výsledkoch vyhľadávania medzi bežnými produktami. Rozoznať ich možno pomocou sivého označenia “sponsored” v hornej časti produktu.
Cielenie týchto reklám nastavíte pomocou kľúčových slov, ktoré súvisia s produktom, ktorý chcete predávať – v tomto prípade je to napríklad dámska košeľa. Pri danom type reklamy neplatíte za zobrazenie reklamy, ale za každé kliknutie na reklamu. Čím populárnejšie slovo, tým je cena za preklik na reklamu vyššia. Reklamy možno nastaviť aj podľa špecifickej kategórie, do ktorej váš produkt zapadá. Takto sa vaša reklama zobrazí pri produktoch, ktoré sú v rovnakej kategórii.
Zobrazovanie reklám možno taktiež nastaviť pri konkrétnych konkurenčných produktoch. Po analýze vašej konkurencie si môžete zvoliť, v ktorom prípade sa vám oplatí cieliť vaše produkty pod príspevkami konkurencie.
V takomto prípade sa reklamy nenastavujú podľa kľúčových slov, ale priamo podľa identifikátora ASIN (Amazon Standard Identification Number). Tento 10 číselný kód je pridelený každému produktu predávanému na Amazone. Aj pri tomto nastavení reklám si môžete kedykoľvek upraviť cenu, ktorú ste ochotný zaplatiť za preklik na váš produkt.
Sponsored Brands
Ďalšou formou nastavenia reklamy na Amazone je Sponsored Brands. Sú určené pre tých predávajúcich, ktorí chcú zviditeľniť najmä svoju značku, ako aj produktové portfólio.
Podobne ako Sponsored Products, aj v tomto prípade sa reklamy nastavia na princípe kľúčových slov. Reklamy sa však nezobrazia medzi ostatnými príspevkami, ale formou banneru na úvode vyhľadávania. Potenciálny nákupca môže kliknúť priamo na niektorý z produktov, ktoré propagujete, alebo na logo vašej značky. V tom prípade sa mu zobrazí vaša celá ponuka, alebo vlastná podstránka, kde zobrazujete len určité produkty, napr. najpredávanejšie. Nakoľko tento typ reklamy zaberá na Amazone pomerne veľkú plochu, v porovnaní s ostatnými typmi je aj výrazne drahší.
Sponsored Display
Posledným typom reklamy na Amazone je Sponsored Display. Pri ich cielení sa používajú demografické údaje publika a sú zobrazované na základe nákupného správania daného užívateľa.
Zobrazujú sa teda potenciálnym nákupcom, ktorí už navštívili stránku s vašim produktom, ale ho nekúpili. Taktiež sa môžu zobraziť ľuďom, ktorí si na Amazone prezerajú podobné produkty, alebo vo vyhľadávaní použili termín relevantný k vášmu produktu.
Pri všetkých typoch reklamy je možné si kedykoľvek upraviť denný limit, výšku bidu, ako aj reklamy úplne pozastaviť. Amazon poskytuje perfektné rozhranie na neustále sledovanie vašich výsledkov, čo výrazne pomôže pri akýchkoľvek zmenách vo vašom účte.
Ako možno vidieť, reklama ponúka predajcom nekonečné možnosti, ako podporiť predaj na Amazone. Vďaka množstvu dostupných možností si môžete zvoliť ideálny typ, vhodný práve pre vás. Avšak predtým ako začnete, je potrebné stanoviť si jasný cieľ, ktorý chcete danými reklamami dosiahnuť. Od toho by sa mal odvíjať váš mesačný/denný budget, krajiny, v ktorých chcete reklamu spustiť a predovšetkým výber produktov, na ktoré svoju reklamnú stratégiu uplatníte.
S týmto všetkým vám radi pomôžeme. Naši odborníci vám pomôžu nie len s reklamnými kampaňami, ale budú s vami už od začiatku vášho predaja na Amazone.