Tvoríte obsah na sociálne siete a myslíte si, že tým obsahový marketing už máte v malíčku? Môže, ale nemusí to tak byť. Ak nedosahujete výsledky, aké by ste si želali, skúste sa na problematiku obsahového marketingu pozrieť ešte raz. Spoločne si prejdeme, čo je obsahový marketing a prečo ho aj vaša značka potrebuje.
Čo je obsahový marketing?
Obsahový marketing predstavuje tvorbu obsahu, zverejňovanie a distribúciu obsahu. Hlavným cieľom je zaujať relevantnú cieľovú skupiny s potenciálom nákupu produktu alebo služby. Dobrý obsahový marketing buduje vašu značku, pričom návštevníkov webu, či followerov, mení na zákazníkov.
Typy obsahového marketingu
Obsahový marketing je dôležitou súčasťou digitálneho marketingu. Vyžaduje si čas a úsilie na tvorbu. Existuje veľké množstvo rôznych typov obsahového marketingu a je len na vás, ktoré si zvolíte. Dôležité je, aby ste pri tvorbe napĺňali vaše firemné ciele a zároveň poskytovali používateľom pridanú hodnotu. Až 84 % ľudí totiž očakáva, že značky budú vytvárať taký obsah, ktorý im poskytne riešenia, zážitky a zábavu. Stále si myslíte, že váš obsahový marketing nepotrebuje vylepšiť?
Najčastejšie typy obsahového marketingu sú:
- príspevky na sociálnych sieťach,
- blogové články,
- newslettre,
- webináre,
- podcasty,
- infografika,
- živé vysielania,
- recenzie,
- sprievodcovia,
- e-booky a mnohé ďalšie.
Jednoznačne najpoužívanejšie sú príspevky na sociálnych sieťach a blogy. Ak ste napríklad hotelierom, ako veľká časť našich dlhoročných klientov, určite vás poteší pár tipov na tvorbu obsahu na sociálnych sieťach.
Čo sa týka blogov, populárne sú najmä také, ktoré sa dajú recyklovať. Čo to znamená? Článok by mal poskytovať pridanú hodnotu aj o 6 mesiacov. Okrem toho však môžete blog premeniť do 5. rôznych výstupov – napr. ako príspevok na sociálnych sieťach, hlavnú tému newslettera alebo webináru. Veď predsa, vytvorený obsah by bola škoda skrývať. Recyklujte a flexibilne využívajte spracovanú tému na viacerých miestach.
EXTRA TIP: Okrem vyššie spomínaných typov, sú veľmi populárne aj krátke videá. Zistite viac o využití krátkych videí v marketingovej komunikácii hotela v tomto článku.
Aké sú výhody obsahového marketingu?
Dobre spravený obsahový marketing vám zaručí nárast predajov, úsporu nákladov a prinesie lojálnych zákazníkov. Nielenže vám na webe narastie návštevnosť, ale tiež zlepšíte povedomie vašej značky. Teda, len v prípade, že ste všetko urobili správne. Vtedy sa môžete objaviť aj vo vyhľadávaní na Google.
Účel obsahového marketingu
Účelom obsahového marketingu je jednoznačne niečo, na čo by sa vaša značka mala zamerať. Čo si želáte vašim zákazníkom prostredníctvom obsahu poskytnúť? Skúste sa zamerať na tieto:
Zábava
Zábavný obsah upúta pozornosť, vyvolá záujem a povedomie o vašej značke. Ľudia sa radi bavia. Aj preto sa častokrát tento obsah stáva virálnym, čo je presne to, čo chcete – dostať sa do povedomia, čo najväčšiemu množstvu ľudí.
Inšpirácia
Snáď nič nepresvedčí k nákupu viac ako to, keď potenciálnych zákazníkov inšpirujete a chytíte za srdce. Pri tvorbe obsahu sa hrajte s emóciami. Ak chcete napr. predať izby vo vašom hoteli – zamerajte sa na to, ako sa návštevník bude u vás cítiť, ako si užije krásy prírody a okolie hotela.
Vzdelávanie
Edukatívny obsah nielen pomáha potenciálnym zákazníkom, aby sa dozvedeli niečo nové, ale zároveň im prinášate pridanú hodnotu. Či už ich vzdelávate ohľadom vašich produktov a služieb, alebo ohľadom témy v odbore. Vďaka vzdelávaniu sa stávate dôveryhodným pre potenciálnych zákazníkov a tiež lídrom vo vašej oblasti.
Presvedčenie
V poslednej fáze nákupného procesu je potrebné vytvoriť taký obsah, ktorý potenciálneho zákazníka presvedčí na kúpu. V tomto bode je nevyhnutné vedieť, čo vaša cieľová skupina chce/potrebuje a vytvoriť presne taký obsah, ktorý ju ovplyvní. Pokojne to môže byť aj trefný newsletter.
Ako využívame obsahový marketing vo Visitero?
Okrem toho, že na mieru vytvárame obsahovú stratégiu pre našich klientov, spravujeme i náš vlastný agentúrny obsah. Dbáme na tvorbu kvalitných blogových článkov, čím vzdelávame, tvorbu krátkych videí, ktorými zabávame a inšpirujeme k práci v našom tíme, a zároveň pravidelne tvoríme newsletter spoločne s obsahom na sociálnych sieťach.
Obsahový marketing predstavuje dlhodobú stratégiu. Zvyčajne sa výsledky neukážu okamžite, ako sme zvyknutí, pri výkonnostnej reklame. Ak to však s vašou značkou myslíte v digitále vážne, obsahový marketing by ste v dlhodobom horizonte mali zvážiť. Neviete ako na to? Kontaktujte nás. Radi si s vami prejdeme všetky možnosti.