Predaj na Amazone ovplyvňuje mnoho faktorov. Aj ten najzaujímavejší produkt potrebuje na úspech správne keywords, vhodnú cenu, dostatočný počet užívateľských hodnotení ale hlavne kvalitné produktové fotografie.
Na produktových fotografiách stojí obrovská časť predaja na Amazone. Je to to prvé, čo potenciálny zákazník uvidí a podľa toho sa rozhoduje o nákupe. Preto je dôležité, aby sa kládol obrovský dôraz na kvalitu a vyhotovenie produktových obrázkov. Amazon, ktorý si neustále drží kvalitu predávaného tovaru, má pre fotky stanovené pravidlá pre hlavnú fotografiu:
- Obrázok musí byť fotkou predávaného produktu. Nákresy alebo ilustrácie produktu nie sú povolené.
- Obrázok nesmie obsahovať ďalšie predmety, ktoré nesúvisia s predávaným tovarom.
- Obrázok musí byť ostrý, profesionálne osvetlený, s realistickými farbami.
- Knihy, hudobné nosiče a DVD nosiče musia byť odfotené z prednej strany a musia vyplniť 100% veľkosti obrázka.
- Všetky ostatné výrobky by mali vyplniť minimálne 85% obrázka.
- Pozadie musí byť čisto biele (RGB 255 255 255).
- Obrázok nesmie obsahovať ďalší text, grafiku ani ďalšie obrázky, ktoré nesúvisia s predávaným tovarom.
- Pornografické a urážlivé produkty nie sú povolené.
Pre dodatočné obrázky platia tie isté pravidlá, no nie je nutné, aby mali biele pozadie. Obrázky sa musia týkať predávaného produktu a môžu obsahovať doplňujúce informácie o produkte.
Ako príklad produktových fotografii môžeme uviesť nášho klienta XL-Ink, ktorý sa zaoberá predajom tonerov do tlačiarní na Amazone.
Hlavný produktový obrázok, ktorý sa zobrazuje ako prvý
Dodatočné produktové obrázky môžu vyzerať aj takto:
Pri dodatočných produktových fotografiách nesmieme porovnávať produkty s inými konkrétnymi konkurenčnými značkami, všeobecné porovnávanie je povolené.